במשך שמונה חודשים ומאז נובמבר 2019, פעל עבריין סמים לשעבר כסוכן סמוי של המשטרה, רכש את אמונם של "חבריו" מהעבר, הנציח אותם בשורה של עבירות סחר בסמים ואלימות קשה והביא להפללתם.

הבוקר, בתום פעילות סמויה יצאו חוקר ובלשי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מרחב לכיש במשטרה לשלב הגלוי של החקירה וביצעו מעצר של 19 חשודים, שסומנו כיעדים של הימ"ר.

ההכרות של הסוכן הסמוי עם המשטרה הייתה מצידו השני של המתרס, עת פעל כסוחר סמים וידע מעצרים. בשלב מסוים נוצרה כימיה בינו לבין חוקרי הימ"ר והם החליטו לשתף פעולה, כשהוא מסכן את עצמו ומוכן להביא להפללתם של סוחרי סמים ועברייני סחיטה ואלימות קשה שפגעו במרקם החברתי באזור אשקלון והסביבה.

הסוכן שמכיר היטב את כללי ההתנהגות ודפוסי הפעולה של העבריינים, הצליח לרכוש את אמונם, להטמיע את עצמו בתוכם, להשתמש בקשר שנרקם בינו לבין סוחרי הסמים ועברייני האלימות כדי לתעד אותם בסתר כשהם בעיצומן של עבירות ועסקאות סמים, על מנת לסייע למפעיליו בגיבוש תשתית ראייתית שתוביל להפללתם.

החשודים שסברו כי הוא סוחר סמים מכרו לו, בהזדמנויות שונות, סמים מסוכנים בכמויות מסחריות: מאות כדורי אקסטזי, הרואין, קוקאין, mdma וחשיש בשווי שוק של מאות אלפי שקלים.

הבוקר, בתום שלב איסוף הראיות ועם המעבר לשלב הגלוי של החקירה, פשטו כוחות משטרה רבים על בתיהם של 19 חשודים, עצרו אותם ובחיפושים שביצעו איתרו השוטרים סמים מסוגים שונים ולא פחות מעשרות אלפי שקלים במזומן. כמו כן נתפסו רכבים , שבכוונת המשטרה לעתור לחילוטם כחלק מההליך המשפטי נגד החשודים. בשעות אלו נמשכים החיפושים אחר רכוש וכספים השייכים לחשודים.

מפקד המחוז הדרומי ניצב יורם סופר: "חרף המציאות הקיימת ושגרת העבודה החדשה שמציאות ההתמודדות עם נגיף הקורונה הכתיבה לנו, אל לנו לשכוח את אחריותנו לשמירה על בטחון תושבי הדרום ובכלל זה את המלחמה העיקשת בסוחרי הסמים אשר פוגעים באיכות חייהם של האזרחים הנורמטיביים".

עוד ציין מפקד המחוז, כי ברצונו להביע את תודתו והערכתו לכל אחת ואחד מהשוטרים, על עשייתם ותרומתם הרבה למאבק בפשיעה ולרווחת תושבי גזרת לכיש.

מפקד מרחב לכיש, נצ״מ רונן אבניאלי, אשר ליווה מקרוב את היחידה המרכזית לאורך מבצע הפעלת הסוכן, אמר במהלך טקס הפיצוח כי עבירות הסחר בסמים ברחובות הינן "קרקע פורייה לסכסוכי עבריינים ומשפיעות על שלום וביטחון הציבור", והוסיף: "עלינו לפעול כל העת ביצירתיות כנגד עבירות אלה".

היום בשעות אחר הצהריים יובאו החשודים לבית משפט השלום באשקלון לדיון בהארכת מעצרם.