גבר בן 47 מבני ברק נעצר אתמול בשעות הערב בחשד למעורבות ברצח של אמו, קשישה בת 72, בדירתה בעיר שלשום. זאת, לאחר שאושפזה במצב קשה עם סימני חבלה על גופה בבית החולים, שם נקבע בהמשך מותה. הבוקר (רביעי) הוא הובא לבית משפט השלום בתל אביב, בו ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו ולשלוח אותו לבדיקה פסיכיאטרית.

בדיון שהתקיים בבית המשפט עלה כי החשוד מוכר לשירותי הרווחה וכי ימים אחדים לפני הרצח היה מאושפז בבית חולים פסיכיאטרי. נציג המשטרה אישר כי הדברים ידועים לו וכי בעבר אכן היה נעדר ואחותו דיווחה על כך למשטרה שאיתרה אותו ובעקבות זאת הוא נשלח לאשפוז. בדיון בפני השופטת ענת יהב הובהר כי אחותו של החשוד פנתה לפני כשבוע והתחננה שאחיה יאושפז, אפילו בכפייה, אולם לאחר בדיקה פסיכיאטרית הוחלט להעניק לו טיפול רפואי וזריקות שאותן הוא לא נטל. לדברי פרקליטתו של החשוד, האחות חששה שמא החשוד יפגע בעצמו או יקרה דבר נורא - חשש שהסתבר בדיעבד כאמיתי.

כשהגיעה אימו של החשוד במצב קשה לבית החולים עלה תחילה החשד לפיו הקשישה נפלה בביתה ונחבלה, אולם סידרת בדיקות וצילומים שעברה לא התיישבו עם אירוע נפילה לכאורה. אתמול, כך עולה, חרף הניסיונות להציל את חייה, נאלצו הרופאים לקבוע את מותה, ובעקבות הממצאים שהתקבלו, סברו הרופאים כי מדובר באירוע שמקורו בפלילים ודיווח הועבר אמש לידיעת המשטרה.

מיד עם קבלת הדיווח מונה צוות חקירה מיוחד (צח"מ) של מרחב דן במשטרה לניהול החקירה, ובמהלכה התחזק החשד לפיו מדובר באירוע פלילי וכי בנה של המנוחה קשור לפציעתה החמורה, מה שהביא למעצרו.