בעקבות הדיווח על כך שאלפי חרדים יורשו להיכנס ארצה אף שהשמיים סגורים, ישראלים שיש להם בני או בנות זוג זרים מתרעמים שהם מופלים לרעה.

"בתקופה קשה זו היה מקום לחשוב על בריאות הציבור ובין היתר - לדאוג להכניס לכאן את מי שמשמשים עבור ישראלים רבים רשת תמיכה", אומרת פליאה קטנר מכפר סבא, מנהלת הקמפיין "משפחות רוצות להתאחד", שהיא ובן זוגה השוודי אריק ניומן לא התראו מאז פרוץ המשבר.

מעיין צוק־רן, שלא ראתה את בן זוגה מברלין חצי שנה, אמרה ל"מעריב": "אני מרגישה מופלית. כנראה אין לי מקום במדינה שלי, שבה גדלתי ושירתי בצבא, רק משום שהתאהבתי באדם מקסים שאינו אזרח ישראלי".

מעיין ובן זוגה. צילום: פרטי (צילום: צילום פרטי)
מעיין ובן זוגה. צילום: פרטי (צילום: צילום פרטי)

הילה נחמני, שגרה עם בעלה רובין ושני ילדיהם בבלגיה, אמרה שאינה יכולה לשוב ארצה - משום שלא יאפשרו את כניסת בעלה והילדים. "הסבים שלי נלחמו באצ"ל ובהגנה, סבתא שלי ניצולת שיירת הדסה, הטבח הנורא שהיה.  אני הייתי בתפקיד פיקודי בכיר בצה"ל, ובגלל שבן הזוג שלי לא כפי ש'הדת מקבלת', אנו לא יכולים לחזור ארצה. אבל נותנים לסטודנטים להיכנס? אני רוצה שהממשלה תדע שנהיה 'עצם בגרון'. נלחם על הזכות שלי לחזור, אין סיבה שאני ארגיש אזרח סוג ב' במדינה שלי", אמרה. 

הילה ובני משפחתה. צילום: פרטי (צילום: צילום פרטי)
הילה ובני משפחתה. צילום: פרטי (צילום: צילום פרטי)

מרשות האוכלוסין נמסר בתגובה כי "הטענות שלפיהן 17 אלף אברכים יגיעו ארצה הן מופרכות. לאחר כארבעה חודשים של הגבלות על הכניסה לישראל, מטעמים הומניים נקבעו קריטריונים שמאפשרים כניסה ארצה, ובכלל זה בני זוג זרים".

אלא שב"משפחות רוצות להתאחד" מבהירים כי הרשות מתכוונת רק לזרים שמתגוררים בארץ - מה שלא פותר את הבעיה לזוגות רבים.