אחרי שיו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד בכנסת ח"כ מיקי זוהר הודיע על שורת הסנקציות שהוא מטיל על השרים וחברי הכנסת מסיעתו שהפרו את המשמעת הקואליציונית בשבוע שעבר, כמה מחברי הסיעה פתחו בניסיון להדיחו. 

ח"כ שלמה קרעי, המתחרה הידוע של זוהר בתוך הסיעה, התקשר שלשום לחלק מחברי סיעת הליכוד והציע להם לחתום על מכתב הקורא להדיח את זוהר מתפקיד יו"ר הסיעה בשל מה שכינה "תפקודו הרעוע בתפקיד", ולבחור יו"ר סיעה חדש שיהפוך אוטומטית גם ליו"ר הקואליציה. 

צילום מסך משיחת הוואסטאפ (צילום: צילום מסך)
צילום מסך משיחת הוואסטאפ (צילום: צילום מסך)

לדברי גורמים בליכוד, כעשרה מחברי הסיעה חתמו על העצומה, עד שראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר לקרעי ודרש ממנו לעצור את מהלך ההחתמה. נתניהו אף כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אמרתי בישיבת הסיעה שאגבה את זוהר בצעדי המשמעת שהוא ינקוט". 

בעקבות ניסיון ההדחה פנה זוהר לחברי מרכז הנמנים עם תומכיו וכתב להם: "ידעתי שאני נכנס למשהו לא פשוט. אבל עשיתי את זה למעננו, למען המדינה והליכוד ולמען רה"מ. לצערי אני משלם היום מחירים כבדים מאוד. חשוב לי שתדע שהיום אני זקוק לתמיכה שלך יותר מתמיד".

עצומה להשארת שאשא ביטון בראשות ועדת הקורונה
מחלוקת במערכת הפוליטית בעקבות הודעתו של יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) על תחילת הליך הדחתה של חברתו לסיעה ח"כ יפעת שאשא ביטון מתפקידה כיו"ר ועדת הקורונה.

דניאלה חרמון, פעילה חברתית מדימונה המזוהה עם הימין, מקדמת עצומה בעד הישארותה של שאשא ביטון בתפקיד. "המנהיגה שמולכם/ן, יפעת שאשא ביטון, היא הקול השפוי היחיד בשלטון של מנותקים שמקשיב למצוקת האזרחים החווים לא פחות משואה כלכלית", כתבה חרמון. 

"בזמן שהיא מתייחסת אך ורק לנתונים בשטח ולא לקריאות פופוליסטיות מקרב חברי הממשלה ומשרד הבריאות, שסוגרים עסקים וממוטטים את כולנו מבלי להראות נתונים אמיתיים לגבי ההדבקה".

יו''ר ועדת הקורונה יפעת שאשא ביטון (צילום: עדינה וולמן, דוברות הכנסת)
יו''ר ועדת הקורונה יפעת שאשא ביטון (צילום: עדינה וולמן, דוברות הכנסת)

מנגד, פרסם פעיל מפלגת העבודה עו"ד יובל מור מוסלי מאמר התוקף את שאשא ביטון, שלטענתו "העדיפה 30 יום של תהילה - תקשורת מלטפת ואוהדת השמאל. ואל תתבלבלו, חלק ניכר מתומכיה לא ממש מבינים במהלכיה 'המקצועיים' - אותם עניין לנגח את ביבי".

החלטת ההדחה צריכה עדיין לעלות לדיון ולהצבעה בוועדת הכנסת, שבראשה עומד ח"כ איתן גינזבורג מכחול לבן. בעבר הבהירו בכחול לבן כי אין בכוונתם לתמוך בהדחת שאשא ביטון, כך שעתיד המהלך שהתחיל זוהר טרם התברר.