מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, התייחס הבוקר (חמישי) לאירועי המחאה הצפויים להתקיים הערב, ואמר: "גם בתקופה מורכבת זו נאפשר לכל אזרח את חופש הביטוי והמחאה בגבולות החוק. נמשיך לפעול בהתאם להערכת המצב ולאפשר את ההפגנות בכל רחבי הארץ, זאת ללא קשר לנושא ההפגנה ולזהות המפגינים". הוא הוסיף כי "לצד זאת לא נאפשר אלימות מכל סוג שהיא, פגיעה במפגינים, באזרחים ובשוטרים כאחד. נפעל בנחישות במלוא חומרת הדין נגד מפרי הסדר".

מ"מ המפכ"ל מתייחס להפגנות בתל אביב

יחידות המשטרה נערכות לחידוש הפגנות המחאה האלימות מול מעון ראש הממשלה בירושלים, הצפויות להתחיל בתום צום ט' באב ולהימשך בסוף השבוע. בעקבות האירועים האלימים ביום שלישי ותקיפת המפגינים, במשטרה מתכוננים לתגבר את הכוחות ולעשות שימוש באמצעים שונים בהם אמצעים טכנולוגיים ומידע מודיעיניים מגוונים. כאמור, האמצעים הללו אמורים לסייע למשטרה להגיע לאותם אנשים שנערכים להפרות הסדר, ולמנוע אותן מבעוד מועד. 

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא אתמול למצות את הדין עם המתפרעים, והנשיא ראובן ריבלין אף הגדיל והזהיר מפני רצח אפשרי של ראש ממשלה או מפגין במהלך ההפגנות. בתוך כך, מ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן הדגיש אמש כי המשטרה לא מתכוונת לעשות שימוש ביחידות מיוחדות לטיפול בהפגנות המחאה, זאת ברקע מעצרם של שלושה פעילי ימין בחשד כי תקפו מפגינים בתהלוכת המחאה בשלישי בלילה.

כהן הוסיף והסביר כי כוחות השיטור במחוזות השונים עושים עבודה מוערכת וראויה, וכי אין צורך להפעיל כוחות מיוחדים לצורך הטיפול בהפגנות, שחלקן גולשות לפסים אלימים. "מחובתנו לפעול למימוש זכויותיו האזרחיות של כל אזרח מכל קצוות הקשת של החברה בישראל, וכך אנו עושים תקופה ממושכת, כמעט מדי יום. מנגד שלום הציבור וביטחונו עומדים מעל לכל, לכן לא נאפשר ונפעל בנחישות נגד כל גילויי האלימות, ונדליזם או פגיעה באזרחים ושוטרים".

גורמים במשטרה סבורים כי העובדה שבלשים ושוטרים סמויים התערו בקרב המפגינים וזינקו בזמן אמת לעברם של האלימים, היא שהעלתה את הטיעונים שלפיהם המשטרה עושה לכאורה שימוש בכוחות מיוחדים. בדיון סגור שהתקיים אמש, בהשתתפותו של ניצב כהן, הוחלט בשל ריבוי האירועים האלימים בהפגנות האחרונות להגביר את השימוש באמצעים טכנולוגיים ובמידע מודיעיני כדי למנוע פגיעה בין מפגינים.