עו"ד איתמר בן גביר התראיין היום (חמישי) לתוכנית של ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM בנוגע לאירועי האלימות שהתרחשו שלשום במחאה בתל אביב. בן גביר התייחס למעצר החשודים והתמקד בשני הנערים אותם הוא מייצג, שלטענתם הותקפו בהפגנה. בהמשך, הצטרפה לדיון עו"ד גבי לסקי, המייצגת את המפגין שנעצר בעקבות זריקת אבן על שוטר סמוי.

גיא: עו"ד בן גביר מייצג שניים מהעצורים שצפויים להגיע הבוקר לבית המשפט שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרם. 
"אני מייצג חברים שלא עצורים ואני מקווה שהם גם לא יהיו עצורים, כי אין שום סיבה לעצור אותם".

גיא: אז למה הם שכרו את שירותיך?
"משום שהם הותקפו והיכו אותם. לצערי, התקשורת פחות מדברת על זה כי מכות של אנרכיסטים זה פחות נחשב. אבל גם לאנשים שחושבים אחרת מהשמאלנים-" 

גיא: נפגעי עבירה?
"בהחלט נפגעי עבירה, נכון".

גיא: תספר לנו מה הפרופיל של הלקוחות; ניסים: איך אתה מגיע למקומות האלה? בדרך כלל אתה מייצג סוג מסוים של אוכלוסייה.
"לא הבנתי מה זה סוג מסוים של אוכלוסייה. ניסים, תן לי להפתיע אותך גם אם אתה תפנה אליי, למרות דעותייך השונות משלי, אני אשמח להציע לך את שירותיי. אני מייצג אנשים טובים, נורמטיביים גם אם יש להם דעות כאלו ואחרות".

ניסים: לא השתתפו במסע האלים?
"לא, לא, הם אומרים לי דבר אחר רואים את זה בתמונות אבל שוב התקשורת פחות מדברת על זה מגיעה קבוצה של אנרכיסטים, לא כל המפגינים, מתחילים לצעוק להם 'נאצים', 'יהודים מלוכלכים', ובאיזה שהוא שלב מתחילים להכות אותם".

ניסים: אני לא מבין, את מי?
"את חבורת הצעירים".

גיא: התיאור לא עושה שכל כיוון ששעת לילה, חושך, יש מפגינים שנושאים שלטים, קוראים קריאות. החבורה שאתה מייצג הלכו לתומם ברחוב, סתם ככה המפגינים לא פגשו את אמיר אוחנה וזיהו אותו סתם ככה?
"שאלה מצוינת תמיד אמרתי שאם תפתח משרד עו"ד תהיה אחד הטובים בתחום. הם זיהו אותם, יש להם כל מיני קעקועים, הם אוהדי קבוצה כדורגל מסוימת".

הפגנה מול ביתו של אוחנה, קרדיט: דוברות המשטרה

 

גיא: הקבוצה של המדינה.
"העניין כאן הוא פשוט, בואו לא ניתמם. רואים אותם האנרכיסטים מתחילים לצעוק לעברם".

ניסים: מאיפה אתה יודע שהם אנרכיסטים?
"מי שזורק אבן ואני מקבל הבוקר תמונות של לינץ שאותם אנרכיסטים עושים ברכב אבל על זה התקשורת לא מדברת".

גיא: לינץ' עושים בבני אדם.
"אדוני לינץ' זה לזרוק אבן על אנשים".

גיא: אתה אומר שהולכים לתומם כמה מקועקעים, שזו תופעה רווחת בתל אביב, רוצים לחזור הביתה והאנרכיסטים קופצים עליהם, למה?
"הציניות בסוף תהרוג. תשמע לי, קעקועים כנראה של קבוצת כדורגל, כנראה מזהים אותם כאנשים שתומכים בימין, הכול בסדר".

גיא: כתוב להם על הראש ביבי?
"הם לא עמדו בצד וקיבלו מכות ונתנו את הלחי השנייה, אתה מתעלם מהאלימות של צד אחד וזה מה שכל הזמן אתם עושים בתקשורת".

ניסים: הצד שלך, האנשים שלך.
"צד אחד אלים וצד אחד תמים, אתה רואה אנרכיסט זורק אבן, מישהו יכול להסביר לי איך המשטרה ביקשה לשחרר אותו?"

גיא: בסוף אנחנו יודעים מי קבור בחלקת גדולי האומה בירושלים, למי ירד דם באירוע הזה. יודעים מי הגיע לבית חולים.
"חזרנו לטיעונים של היסטוריה, היא לא כל כך טובה לכם כי מעבר לכך שאלפיים נרצחים יש לנו מנשק שנתנו למחבלים, יש גם פגועים מהסתה ומפגיעות של אנשי שמאל. מה קרה? לא נוח לכם לשמוע ששמאלנים גם יכולים להיות אלימים?"

גיא: אנחנו יודעים שבבית החולים איכילוב, קיבלנו עדכון מהמיון, מי האנשים שבסוף הערב האלים הזה הגיעו ותפרו להם את הראש.
"אני איתך, בוא נתנצל בשם הצעירים סליחה שהגנו על עצמם, סליחה שלא נתנו לאנשי השמאל את הלחי השנייה, סליחה שכשהאנרכיסט זרק אבהן לא רצו לקראת האבן כדי שתפגע בהם, אני לא מבין על מה אתם מדברים?

ניסים: מה אומרת המשטרה? אתה יודע?
"אני יודע בדיוק מה אומרת המשטרה, משחררת את האנרכיסט שזרק אבן, לא עוצרת אנרכיסטים שעשו הפגנה לא חוקית והמשטרה מודה שזו הפגנה לא חוקית. המשטרה מושפעת מהתקשורת, התקשורת לא רוצה להגיד כולה, אבל בחלקה הגדול הדיווח מוטעה וכך זה עובד זו הדינמיקה. אני לא אומר שאין אנשי ימין אלימים, אני לא אומר שאנשי ימין לא מרימים יד. אבל אני כן אומר שהמציאות יותר מורכבת יש גם שמאלנים אלימים. בוקר טוב ישראל".

בשלב זה, הצטרפה לדיון עו"ד גבי לסקי, המייצגת את המפגין שנעצר באשמת זריקת אבן על שוטר סמוי.

ניסים: בוקר טוב עו"ד גבי לסקי, את מי את מייצגת? הבחור שזרק אבן?; גיא: בלוק נדמה לי.
"לא בלוק, ו..?"

גיא: אולי בן גביר צודק?
"אני שומעת את הדברים של עו"ד בן גביר והאמת שאני המומה, כי אני מסתכלת על הוידאו, אני רואה שיש חבורה שאין לה שום סממן אחר, הם נראים בסך הכול כמו צעירים מפגינים שאפילו בשלב מסוים מחזיקים איזה דגל ופתאום מתחילים להכות ולתקוף בצורה מאוד מאוד קשה ורצינית במפגינים. איך אפשר להסביר שהאנשים האלה, היו להם אלות ביד וכשהגיעה המשטרה הם זרקו לפח, אז שלא יספרו שהמפגינים התחילו. לקרוא להם אנרכיסטים זה להמשיך את ההסתה שמגיעה מלמעלה. מבית ראש הממשלה שאומר שאנשים שאכפת להם מהמדינה ויוצאים להפגין נגד השחיתות הם פתאום אנרכיסטים".

גיא: יש טענה שהאלימות היא לא נחלה של קבוצה מימין, אלא יש אלימות פיזית ומסוכנת גם מהצד האחר. את מייצגת מפגין שזרק בלוק לעבר שוטר.
"אז בוא נגיד ככה, אותו מפגין הותקף על ידי החבורה שעכשיו חלקם עצורים, וחלקם עדיין מחפשים אותה ואם הותקפו מדוע לא ניגשים בעצמם להגיש תלונה? בסך הכול האדם הזה הותקף, ראה איך פותחים את הראש של אחד החברים שלו עם בקבוק זכוכית, והוא גם התיזו עליו גז פלפל והוא כשהעשת וראה מה קורה התחיל לרוץ כדי להגן על עצמו ועל החברים. ראה אבן בצד וזרק את זה הצידה, רואים את זה בווידאו. אם הוא שוטר אז הוא סמוי כי אין לו שום סממנים של שוטר, וזה אומר שהיו שוטרים במקום ולא עשו דבר כדי לעצור את האירוע, וזה חמור".

ניסים: דיברנו על זה שאם זה נכון שהיו שוטרים סמויים שלא מנעו את האלימות זה דבר חמור מאוד.
"תוך כדי זה, שהאירוע הזה קורה, יש עוד שוטרים סמויים שמכירים את התוקפים. הם רואים אותם בכביש ובמקום לעצור אותם הם נותנים להם ללכת, יש להם היכרות מוקדמת עם החבורה הזאת, כך שמאוד קל לעצור אותם. במקום זה עוצרים מבלי להזדהות כשוטרים את הבחור שלי מושכים לו בשיער לא אומרים לו כלום, אפילו לא שהם שוטרים, ובסופו לש ערב עוצרים אדם אחד שהגן על עצמו אל מול חבורה שתקפה אנשים ושלחה 5 אנשים לקבל טיפול בבית חולים איכילוב. זו פשוט שערורייה, שלא יספרו לי שיש שוויון באלימות או בהסתה, זה לא ככה. יש צד אחד שהוא אלים ומסית וצד אחד שכל הזמן סופג, ובמקרה הזה הגיע הזמן שראש הממשלה בעצמו יגנה באמת את האלימות".

ניסים: הוא גינה אתמול.
"הוא גינה 'עפעס'". 

ניסים: בן גביר אתה איתנו?
"לא יודע אם לצחקו או לבכות, אני שומע ואני בהלם שאתם לא מתנפלים עליה שימו לב מה היא הודתה, זרק אבן, אני לא מבין את זה? אנרכיסט זורק אבן והוא שוחרר ממעצר? איך יכול להיות? מה זה מדיניות הדלת המסתובבת?"

לסקי: "בן גביר הוא לא זרק עליו תראה את הוידאו".

בן גביר: "אני מעריך אותך".

לסקי: "גם אני, במקרה הזה הוא הגן על עצמו, זרק אבן לאזור שלא עמדו שם אנשים. תראה את הוידאו ולא לשקר, האבן קפצה ובבית המשפט שחררו אותו לא תנאים".

הפגנה מול ביתו של אמיר אוחנה (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנה מול ביתו של אמיר אוחנה (צילום: אבשלום ששוני)

בן גביר: "בטח ששחררו כי המשטרה באה לבקש שחרור. גבי, אני מאוד מעריך אותך, כי המשטרה באה לבקש שחרור. יש בינינו הערכה, אני משתמש בתקדימים של גבי והיא בשלי. אני ראיתי את הסרטון, הוא לא מגיב לאף אחד הוא בריון שזורק אבן. הבעיה שלי לא איתך, את עושה את העבודה שלך, הבעיה שלי היא עם המשטרה והתקשורת. המשטרה שנוקטת מדיניות דלת מסתובבת לאנרכיסטים האלה והתקשורת שמקבלים צילומים של מישהו זורק אבן ומספרים לכולם שהצעירים שהותקפו הם האלימים. די, בואו נפסיק לשחק".

לסקי: "תפסיק אתה, האנשים שלך היו אלימים מאוד והמשטרה הייתה שם ולא הגנה עליהם".

בן גביר: "נשמע לך נורמלי שעשרה אנשים ירביצו ל-500, זה מסתדר?"

לסקי: "גם לה פמיליה הרביצו למפגינים".

בן גביר: "את מייצגת אנשים שהם אנרכיסטים, נגד שלטון החוק, שקוראים לרצוח את רה"מ בערב ותוקפים אנשים בבוקר".

לסקי: "אנשים, אני מייצגת אנשים שאכפת להם מהמדינה הזאת".

בן גביר: "שקוראים לרצוח את רה"מ? שזורקים אבן?"

לסקי: "בינתיים היחידים שרצחו פה רה"מ היו מהמחנה שלך"

בן גביר: "לא זכור לי שיגאל עמיר היה בעוצמה יהודית או בליכוד. זה לא יעזור, התקשורת מגוננת עליכם".

גיא: אתם צפויים להיפגש בבית המשפט?
לסקי: "לא, אני שחררתי".

בן: "המשטרה משחררת אותם".