פרשה חמורה של עבירות מין בקטינה: בית משפט השלום בירושלים האריך היום (חמישי) בשלושה ימים את מעצרם של שניים מחמשת הנערים שנעצרו בחשד שקיימו יחסי מין עם נערה בת 12 וביצעו בה עבירות מין נוספות. על פי החשד, חלקם אף תיעדו את המעשים במכשירי הטלפון הניידים שלהם. אתמול האריך בית המשפט את מעצרם של שניים נוספים ואילו נער בן 13 שנחקר בפרשה שוחרר על ידי המשטרה בתנאים מגבילים.

כאמור, לפני כשבוע פתחו חוקרי מחלק הנוער במחוז ירושלים במשטרה בחקירה סמויה, כל זאת בעקבות מידע שהתקבל, ממנו עלה החשד לפיו חבורת נערים בדרום ירושלים, מנצלת זה מספר חודשים מינית קטינה בת 12.

מהחקירה הראשונית עלה החשד לפיו, אחד החשודים היה זה שלו היה קשר אישי עם הקטינה, לכאורה, ולאחר שקיים עימה יחסי מין החליט לצרף חברים. עוד עולה החשד כי הוא זה ששידל אותה לשכב איתם במספר רב של פעמים. במהלך השבוע עצרה המשטרה חמישה נערים כאמור, בחשד שפגעו מינית בקטינה ושניים מהם הובאו בפני בית המשפט. שניים נוספים יובאו היום לדיון בעניינם.

ממשטרת ישראל נמסר כי "על ההורים לגלות מעורבות בחיי הילדים, במיוחד בתקופת החופש הגדול, ולעודד אותם לשתף ולשוחח עמם בכל חשש לביצוע עבירה כלפיהם". 

עו"ד דותן דניאלי שמייצג את אחד הקטינים מטעם הסניגוריה הציבורית מסר: "מצער מאוד, שבתיק כל כך רגיש, משטרת ישראל מיחצ"נת את פעילותה שלא לצורך תוך פגיעה בקטינים. מדובר בקטין נורמטיבי הוא משתף פעולה עם החוקרים ואנו מצפים שהמשטרה תבדוק את גרסתו בהקדם".

נזכיר כי רק לפני כשנה נחשפה פרשייה דומה באזור השפלה, במסגרתה איימו נערים על הקטינה לבל תחשוף את מעשיהם. אז, איימו עליה הנערים להפיץ סרטונים שבהם היא נראית מקיימת יחסי מין עם בני החבורה. גם על הוריה של הקטינה הופנו איומים ובסיום החקירה הועבר החומר לפרקליטות.

פרשה דומה נחשפה במחוז הצפוני של המשטרה. אימה של קטינה טענה כי מספר נערים קיימו יחסי מין עם בתה למרות גילה וחרף מצבה הקשה. הנערים נחקרו והנערה סירבה תחילה לשתף פעולה עם עובדת סוציאלית חוקרת נוער, ורק אחרי פעולות סמויות של המשטרה היא מסרה גרסה, ממנה עלה כי הייתה, לכאורה, שותפה לאותם מעשים בשל התלות שפתחה כלפי אחד מהם.