הממשלה החליטה הלילה (חמישי) לאחר דיון להותיר את תנאי הסגר בסוף השבוע, במסגרתו לא יפעלו חנויות ומרכזי הקניות. ההכרעה נדחתה  ותובא לדיון בקבינט הקורונה ביום שני.

יו״ר וועדת הקורונה, ח״כ יפעת שאשא ביטון פנתה לראש הממשלה בבקשה לבטל את הסגר: ״יש תמימות דעים שהסגר המסחרי אינו נחוץ בסופ״ש, אנא בטל אותו לאלתר״.

עוד כתבת חברת הכנסת, כי "וועדת הקורונה המליצה כבר בשבוע שעבר להימנע מסגר בסופי השבוע ולאפשר פעילות מלאה על פי ההנחיות וההגבלות. היום יש תמימות דעים בממשלה כולל ראש הממשלה ושר הבריאות לביטול הסגר המסחרי בסוף השבוע". 

לדבריה, "מסיבות שאינן ברורות, ההצבעה בממשלה נדחתה ליום שני. בעלי העסקים שמתקשים למלא את יומם יאלצו לספוג הפסדים כבדים נוספים, למרות שסגירתם אינה נחוצה ואינה מועילה".

"אני פונה לממשלת ישראל בדרישה לפעול בהקדם ולבטל לאלתר את המגבלות על מנת לסייע לבעלי העסקים המתקשים ממילא ולהקל עליהם. ישנם עסקים שההשבתה ממסחר, גם בסופש הקרוב, עלולה להמית עליהם מכה אנושה. עלינו להתגייס ביחד ולהצילם", כתבה שאשא ביטון.

בנוסף, פרויקטור קורונה פרופסור רוני גמזו עומל בימים אלה על תוכנית חדשה שבמסגרתה יינתנו הקלות נוספות לציבור, בהתאם לרמות התחלואה בערים השונות. 

אם אכן יוסכם על ביטול ההגבלות בדיון אצל ראש הממשלה הערב, הממשלה תצביע על כך הלילה או מחר, והמשמעות של אישור הממשלה לכך תהיה, כאמור, שהחנויות ישארו פתוחות כבר בסוף השבוע הקרוב. 

מוקדם יותר היום התייחסו גורמים בסביבת שר הבריאות אדלשטיין לפגישה שקיים עם שר הביטחון בני גנץ, במהלכה השניים דנו בביטול מגבלת המסחר על קניונים וחנויות בסופי השבוע.

על פי הגורמים, אדלשטיין הדגיש כי הוא "לא אוהב חצי היריון", ומעדיף מצב בו קובעים סגר כללי או פותחים את העסקים תחת ההגבלות שיש בכל השבוע". הגורמים ציינו עוד כי בכל מקרה עבודת מטה בנושא תתקיים היום, ואם במהלכה יתברר כי נכון לבטל את הסגר בסופי השבוע - הנושא יובא הערב או מחר בבוקר לאישור הממשלה.

מלשכתו של גנץ נמסר כי שניהם סבורים שאין טעם בסגירת החנויות בסופ"ש במודל הנוכחי, ולכן ככל הנראה יעלו לממשלה הצעה לביטול המגבלה בהקדם. בלשכתו של גנץ הביעו תקווה שהממשלה תקיים עוד היום משאל טלפוני בנושא כדי שניתן יהיה להפעיל כבר מחר את החנויות והקניונים.

יו"ר ועדת הקורונה, ח״כ ד״ר יפעת שאשא ביטון, הגיבה על הפגישה ואמרה: ״‏אני מברכת את משרד הבריאות על אימוץ עמדת וועדת הקורונה בכוונה לסיים את ההגבלות על המסחר בסופ״ש. אני קוראת לפתוח תערוכות באוויר הפתוח, להשוות בין מוזיאוני המדע לשאר המוזיאונים ולבנות יחד מתווה להשבת עולם התרבות לפעילות תחת מגבלות".