האם יו״ר ועדת הקורונה יפעת שאשא ביטון בדרך לעזוב את הליכוד ולעבור לימינה? הערב (חמישי) דווח ב"חדשות 12", כי יו״ר המפלגה נפתלי בנט חשב לנצל את היחסים העכורים שנוצרו בין חברת הכנסת לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו, ולגייס את שאשא ביטון למפלגתו.

בשבועות האחרונים נמתחה ביקורת חריפה נגד שאשא ביטון מצד ראש הממשלה נתניהו ובכירי הליכוד, לאור סירובה לאשר כלשונן את ההגבלות שאישרה הממשלה למאבק בקורונה.

ביום שלישי שלח יו״ר הקואליציה, חבר הכנסת מיקי זוהר מכתב הדחה לשאשא ביטון מוועדת הקורונה, מהלך שאולי לא ייצא לפועל אך מעיד כאמור על היחסים המתוחים בינה לבין רה״מ, שהגיעו לשיא עם ההחלטה שלא ליישר קו עם הגבלות הממשלה. 

חברת הכנסת הגיבה על החלטתו של זוהר להדיח אותה מראשות ועדת הקורונה, אחרי סערות רבות שהתרחשו בנושא. היא כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "פעלתי על פי צו מצפוני! ‏ההחלטה של ראש הממשלה לפטר אותי, היא החלטה שמטרתה למנוע דיונים רציניים, למנוע שיח, למנוע הקשבה לציבור, למנוע השמעת קולות אחרים ‏אני שמחה שפתחתי את הוועדה גם בפני הציבור בשקיפות, ברצינות, בהקשבה מלאה ואני מתחייבת להמשיך לפעול כך גם בעתיד בכל מקום שאהיה".

ח''כ מיקי זוהר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
ח''כ מיקי זוהר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ח"כ זוהר כתב בתגובה בחשבון הטוויטר שלו: "תפקידי וחובתי לדאוג לשלמות הקואליציה. לאחרונה יש התרופפות במשמעת הקואליציונית אשר מקשה עלינו לפעול למען עם ישראל. בעצה משותפת עם רה״מ הוחלט להטיל סנקציות על מי שהפרו את המשמעת כפי שנהגו בכל ממשלות ישראל לדורותיהן. צר לי שיש מי שלא יודע לקבל ביקורת ובוחר לירות בתוך הנגמ"ש".

עוד צייץ זוהר: "לא קיימים 12 ח״כים שחתמו להעברתי מהתפקיד. ברור לכולם שתעשיית הפייק ניוז בתקשורת פועלת נגדי בדיוק כפי שהיא פועלת נגד רה״מ. אני שוב מודה לו על הגיבוי המלא מול יוזמי המהלך בכך שהבהיר להם שמדובר במעשה לא ראוי. אמשיך לפעול למען אזרחי ישראל, תנועת הליכוד ורה״מ ללא חשש וללא מורא".