בצל ההפגנות שצוברות תאוצה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והמשבר בקואליציה, טען הבוקר (שישי) בן כספית כי נתנהו נחוש להקדים את הבחירות. בראיון בתכנית של ניסים משעל ב-103FM הסביר כספית כי "הוא מבין שיכול מאוד להיות שהוא ירסק את עצמו בבחירות".

 כל הסימנים הגלויים והסמויים מצביעים על כך שרה"מ נתניהו נחוש להקדים את הבחירות, האם הוא באמת לא רואה מה קורה לנו? את כל המובטלים והקורונה?
"קודם כל אני חושב שאתה צודק וכרגע הוא נחוש להקדים את הבחירות אבל אני רחוק מלדעת, לחשוב או לפרש שהוא אכן יצליח כי כמו שאתה אומר, אפשר להגיד על נתניהו ואומרים הרבה אבל טיפש הוא לא; הוא מבין את המצב וככל שעוברים הימים עד 25 באוגוסט אז אנחנו צריכים להחליט כך הוא יותר ויותר מבין שיכול מאוד להיות שהוא ירסק לא רק את המדינה בבחירות אלא גם את עצמו. אני אסביר, יש לי היום במעריב ידיעה מפורטת מה קורה בתוך משרד האוצר, על דברים שנאמרו בישיבת הנהלה השבוע שתקציב חד שנתי החל מהשבוע הבא זה בדיחה. זאת אומרת שכל הטיעון המכונן של נתניהו שהכלכלנים אומרים שצריך תקציב חד שנתי התפרק ונעלם, היה גם גילוי דעת של רוב הכלכלנים הבולטים בישראל שמסיבים רק דו שנתי, זה המצב כרגע. אין לו סיבה, אין לו אליבי".

הוא מחפש ללכת לבחירות כי זה משרת אותו לדעתו, הוא לא מחפש אליבי.
"ללכת עכשיו לבחירות זה פשע ובשביל פשע אתה צריך אליבי, אני מדבר לא במובן הפלילי כמובן, אתה צריך להוכיח שזה נכון לציבור. הציבור לא מטומטם וברגע שהציבור יבין והוא כבר מבין הוא יחטוף עוד נזק בסקרים. זה לא יוכרע היום ולא השבוע או שבוע הבא. זה מוכרע, כמו כל דבר שמוכרע אצל נתניהו, בדקה ה-90 בתוך זמן פציעות, לכן אנחנו מדברים על סוף אוגוסט. זה יוכרע על פי הפחדים האחרונים, על פי הסקרים האחרונים שהוא יעשה. לדעתי אם הוא יגיע לקידומת 2, והוא בדרך לשם, הוא יבין שהוא מתרסק ואז הוא ידחה וינסה לבנות על נס אחר כלשהו שיאפשר לו בשנה הבאה להימלט מהרוטציה איך שהוא".

כמומחה לנתניהו אתה יכול להבין מה הוא ירוויח מהקדמה של הבחירות?
"הוא רוצה - קשה להבין את זה, קשה להשלים עם זה - להסתגל לזה שרה"מ שלפני רבע שעה אמר למצלמות 'גנץ בוא תיכנס איתי לממשלה, אנחנו נתחלף בתאריך שנקבע, בלי טריקים ובלי שטיקים', חתם על ההסכם ודקה אחרי זה לא עולה בדעתו לקיים אותו, פשוט לא עולה. יש אנשים שמקורבים לנתניהו וגנץ שאומרים שאם הרוטציה תקרה ההישג ההיסטורי זה שבפעם הראשונה בהיסטוריה נתניהו יקיים הבטחה, ויקיים איזה שהוא הסכם. נחנו התרגלנו שהוא אומר ואף אחד לא מצפה שזה יקרה".

אם היית אומר שהוא ירוויח - שיבוטל המשפט או ישתנה, זה לא יהיה.
"הוא לא מוכן לפנות את בלפור, לא רק הוא גר שם כמובן, ואין לו רוב בדירקטוריון של בלפור. הוא חושב ויכול להיות שבזה הוא צודק, שלנהל את המשפט מעמדת רה"מ זה אירוע אחר לגמרי מאשר מעמדת ממלא מקום חליפי שלא בטוח שיתאפשר לו בבג"ץ. גם אם בסופו של יום בתודעה שלו הוא יודע שהוא יצטרך להגיע לעסקת טיעון, היא תראה אחרת לגמרי אם היא תעשה מול רה"מ מכהן או מישהו בלתי מוסבר כמו גנץ היום – רה"מ חליפי שיש לו אמנם שיירה אבל אין לו סמכויות".

מה יהיה אם גנץ יסכים לתקציב חד שנתי?
"הוא ילך לתקציב חד שנתי ואז הוא יפיל את הממשלה בתקציב הבא לפני הרוטציה. אני חושב שבניגוד להווייתו הרגועה והנינוחה ואולי הילדותית והנאיבית של גנץ, אני מרגיש כרגע שגנץ הולך על כל הקופה ואם הייתי צריך להמר מי ימצמץ משניהם כרגע ואני יכול לצאת טמבל וזו לא תהיה פעם ראשונה, כי קשה מאוד לנבא פוליטיקה ישראלית, הייתי מהמר שנתניהו ימצמץ בפעם הראשונה. גנץ הגיע לנקודת האל חזור שאין לו מה להפסיד, אם הוא רוצה למות הוא ימות זקוף. זה בא לידי ביטוי גם כשהוא סיפר לדנה וייס שהוא אומר כל בוקר לרויטל שלא בא לו ללכת לביה"ס והיא אומרת לו אתה מנהל, הוא אומר אני לא אתן לו לעשות את זה".

כמומחה למשפחת נתניהו, מה קורה עם שרה והשמועות על מצבה הבריאותי?
"ללכת לשם זה לא, אני לא חושב שזה נכון. הפיצו אתמול סרטון ותמונה שרק הגדילו את הרחש ובחש ולא הקטינו, מסיבות כאלו ואחרות, אני 20 ומשהו שנה כותב על מה שקורה שם ועל רמת מפלס הבעייתיות שם. אני לא חושב שברגעים קשים כאלה להתחיל לחטט בפצע הזה בסגנון אבישי בן חיים עם ברזל מלובן, זה נכון. תחסוך לי את זה".

חסכתי, בוא נדבר על ההפגנות, נשיא המדינה אמר רצח של רה"מ אינו תרחיש דמיוני, תראה לאן התדרדרנו.
"אני חושב שהאמירה של הנשיא חשובה אם כי הקטע של רה"מ זה תרחיש לא הגיוני, כי נתניהו באמת נשמר ברמת אבטחה חסת תקדים, השב"כ לוקח את כל מקדמי ההיסטריה האפשריים ומכפיל ב-2. אני לא רוצה להיכנס לנעליו של השב"כ כי ועדת חקירה אחת הייתה ולצערנו הרב לא בדקה את מה שצריך היה לבדוק, רק את נסיבות הרצח ולא את ההסתה שקדמה לו".

אני מדבר עלינו כחברה.
"נכון, אנחנו בתהליך התפרקות מואץ שכל מיני גורמים מזרזים אותו. אני חושב שהמחולל המרכזי, וזה לא מאתמול, זה בנימין נתניהו, מתחיל עוד בשנות ה-90 עם האמירה המכוננת 'אנשי השמאל שכחו להיות יהודים' שהוא לחש למקובל כדורי".

המחולל המרכזי של ההסתה?
"המחולל המרכזי של הפירוק הפנימי מדברים על אנרכיסטים, נדמה לי שזו הייתה כותרת של מאמר מערכת ב'הארץ'. האנרכיסטים המרכזיים במדינת ישראל כיום זה רה"מ ושרי הליכוד. נתניהו אומר בקולו לחקור את החוקרים. מה זו אנרכיה? אנרכיה זה יצירת מצב שאין אמון יותר במוסדות המדינה, בשלטון החוק והסדר, בכל המסגרות שמחזיקות מדינה ועם; מי מפרק את האמון בזה? נתניהו בכוונת מכוון, כשאמסלם מדבר ככה על הממשלה, כשאוחנה אומר בריאיון הראשון כשר משפטים לפעמים לא צריך לקיים פסק דין של בג"ץ , מה זה אומר? שרבע שעה אחרי זה יו"ר הכנסת לא יקיים פסק דין של בג"ץ - זו אנרכיה".

איך יוצאים מזה?
"בא עיתונאי שאני מאוד מחבב, ועושה קריירה בחיטוט בפצע חברתי-עדתי שנמצא בשלבי הגלדה".

אבישי בן חיים?
"ברור, אני ממליץ לך לקרוא את הריאיון שלי עם מתן היום במעריב, השם שלו 'עוברת' מממן מטבריה, מה הוא אומר על הדברים האלה. יש דרך להילחם בזה שיש עדיין קיפוח".

איך אנחנו יוצאים מהשנאה, ההסתה, והדם הרע?
"אנחנו צריכים להחלים מתקופת נתניהו, האיש עשה הרבה דברים טובים, הרבה דברים רעים. הוא ישראלי אני מאמין שהוא אוהב את המדינה, לצערי הוא אוהב את עצמו יותר. צריך רה"מ מהימין, משמאל, מלמטה, שיבוא. שיהיה ישר, לא ישנא אף אחד, לא יהיה שנוא, יחשוב רק על המדינה ויכניס את כולנו לחדר התאוששות אחרי החלמה אחרי מחלה מאוד קשה".