על רקע הדיווחים על מתיחות בגבול הצפון וכוונה של חיזבאללה לבצע פיגוע נוסף נגד מטרה צבאית, שוחח הבוקר (שישי) איש חדשות 13, צביקה יחזקאלי, עם ניסים משעל ב-103FM, והעניק את פרשנותו למתרחש.

מתיחות שיא בלבנון כך על פי כל הדיווחים הבוקר, לאן זה הולך?
"קודם כל זה הולך כנראה לאן שנסראללה ירצה שזה ילך, כי הוא מחזיק אותנו בכוננות. העריכו פה שאם יהיה חג הקורבן שמיליארד מוסלמים חוגגים אותו, לנסראללה יהיה שיקול אחר, ואין לו שיקול אחר. ביום שלישי נסראללה יצא לתגובה שחיכינו לה, ידענו, ראינו, והגיעו שלושה אנשי חיזבאללה לגדר, נכנסו 50 מטרים לשטח ישראל, לא חיסלו, אותם כנראה ירו להם מעל הראש, והם ברחו. נסראללה אמר 'לא היה כלום, כי אם היה משהו הייתם הורגים, ואם לא הרגתם כנראה לא היה כלום, לכן יש לי זכות להגיב. להשאיר אתכם בכוננות'. זה המצב שאנחנו נמצאים כרגע.

הייתה טעות לדעתי מבחינת ישראל לא לירות בחוליה הזאת, היא הייתה צריכה או להיות מחוסלת או לקחת אותם בשבי, שזה עניין אחר לגמרי, זה שינוי כללי המשחק. ישראל נשארה בכללי המשחק של נסראללה. עשתה לו טובה ועשתה את השיקולים שלו – 'לא נלך להסלמה, נחזיר לו את האנשים והוא יסתפק בזה'. אבל הוא לא הסתפק בזה. לכן אנחנו בפני גל שני, לא של קורונה, של נסראללה שאומר 'רגע, אם ישראלים כאלה רחמנים על החוליה שלי, למה לא להשאיר אותם שוב בכוננות?'. אם אני הייתי נסראללה הייתי מחזיק עוד בכוננות, וכן מגיב את התגובה השניה ולהערכתי הוא יעשה את זה; וישלח עוד חוליה או סוג של טקטי פתרון לגבול או משהו ויעשה משהו, כי אנחנו מזמינים את זה. בעצם התגובה שלנו בתקרית א' הזמנו את תקרית ב'".

עד כמה נסראללה מהמר כאן ולא פוחד מתגובה ישראלית למשל שתהרוס ותשמיד תשתיות בלבנון?
"יש איום כזה, אני רואה את זה לפני כמה שעות בעיתונות הישראלית שגורמים ישראליים אומרים שבפעם הבאה זה יהיה מצב של תשתיות בלבנון. זאת אומר ישראל אומרת לנסראללה 'המחיר הולך להיות גבוה, רציני, לא רק חיזבאללה אלא גם מבחינת תשתיות של לבנון'. ואז אתה תכנס לסיפור של הציבור בלבנון שיש לו קורונה ומשבר כלכלי ולא יוכל לסבול, וזה נכון. זה איום נכון אבל הוא בעייתי כי יש פה את נסראללה והוא בד"כ עושה שיקולים שהם נגד האינטרס הלבנוני, הוא עושה שיקולים של אירן, ואם אירן תידחף אותו מספיק ללכת לתגובה שניה, יצירתית, נועזת, אולי משנה כללי משחק, חס וחלילה חטיפה ומשהו כזה, אז אנחנו נמצא את עצמנו שוב במבצע.

"יש תמיד כוכבית אזהרה לכל העניין הזה במזרח התיכון, אני לא רוצה לצפות את נסראללה ב-100% כי ש לו את הצד הלא שפוי, ולא לבנוני, והוא האירני לכן אנחנו יכולים לעשות הערכות וכאלה איומים, אבל אפשר גם שנמצא את עצמנו גם במצב כזה. הטעות היא עניין ההתרעה, מי שביום שלישי לא ירה בחוליה, יצטרך לאיים בתשתיות בלבנון. נכון שעל פניו נסראללה במצב בעיתי, אבל אל תיקח את זה כתעודת ביטוח, ועצם זה שאנחנו מדברים השבוע השני על הכוננות שהוא משאיר אותנו, לקראת חופשות וטיולים בצפון, בדיוק כמו שנה שעברה, עצם זה כבר נסראללה הצליח".

אם אני מסכם - נסראללה יגיב, הוא יכול להגיב בחטיפת חייל, בחדירה של חוליה, סכם לי.
"אסכם ואומר כך, עצם זה שלא ירית על החוליה ביום ראשון וסגרת את התקרית – אתה מקבל את תקרית ב' עם נעלם גדול, מה יקרה? אנחנו לא יודעים. חס וחלילה יכול לקרות משהו יותר יצירתי לצערנו, נסראללה הבין שישראל לא רוצה עימות, היא לא יורה לעבר האנשים שלו, הוא ינצל את זה. ישאיר אותנו בכוננות ובגלל שלא הגבת בתקרית א', בסופו של דבר אתה מקבל את הכוננות עכשיו. זו הייתה הטעות הישראלית".