נערכים לסוף שבוע מתוח: לאחר אירועי האלימות שהתרחשו בהפגנות האחרונות בירושלים ובתל אביב, במשטרה יאשרו למפגינים מחוץ למעון ראש הממשלה לקיים תהלוכה מחר ברחובות ירושלים. במשטרה מציינים כי הם נערכים לכל תרחיש, לרבות אפשרות שגורמים קיצוניים ינסו להתעמת עם המוחים.

במשטרה, כפי שאמר ממלא מקום המפכ"ל מוטי כהן, מתכוונים להציב כוחות רבים, גלויים וסמויים, ולבצע שימוש באמצעים טכנולוגיים ובמידעים על מנת למנוע ממשק בין המפגינים לבין אלו שמעוניינים לעורר פרובוקציות. 

המשטרה, אם כן, השלימה את היערכותה לקראת המחאות המתוכננות להתקיים בסוף השבוע הנוכחי ברחבי הארץ. מאות שוטרים גלויים וסמויים, יתפרסו במוקדים השונים ויהיו ערוכים במספר מעגלי אבטחה וסדר לקראת המחאות הצפויות, בין היתר, בגן צ׳ארלס קלור בת״א, בסמוך למעון רה״מ בירושלים ובעיר קיסריה. בעקבות המחאות השונות, ייתכנו חסימות ושינויים בהסדרי התנועה באזורי המחאות ובסמוך אליהן. 

נערכים להפגנות (צילום: דוברות המשטרה)
נערכים להפגנות (צילום: דוברות המשטרה)

מהמשטרה נמסר כי היא "תפעל לאפשר לכל אדם את חופש הביטוי והמחאה כחוק. לצד זאת, המשימות המרכזיות של השוטרים הן: לשמור על הסדר הציבורי, לשמור על שלום הציבור ובטחונו בתוך ההפגנות ומחוצה להן, לפעול נגד אלימות מכל סוג שהיא, לאכוף את החוק והתקנות ככל שידרש ולהכווין את התנועה בהתאם לצורך. במסגרת ההיערכות למחאות, המשטרה קבעה תנאים לקיומן באופן מוסדר ובטוח. יחד עם זאת נוכח העובדה שמספר מחאות בתקופה האחרונה הפכו להפרות סדר וכללו אלימות של מפגינים וכלפיהם, המשטרה נערכת עם כוחות ואמצעים גם לכך.

אנו קוראים לציבור המשתתפים במחאות ובכלל, להישמע להוראות השוטרים, לשמור על המחאה נקייה מאלימות וכן להקפיד על קיום החוק והתקנות, ובפרט עטיית מסיכות פנים בכל מהלך המחאה. המשטרה לא תאפשר לאף אדם להפוך את המחאה למפגן אלימות כלפי שוטרים, אזרחים או רכוש. התפרעויות אלימות, הפרות חוק וסדר וונדליזם יטופלו בנחישות ויאכפו בהתאם. גם בתקופה מורכבת זו, נמשיך לאפשר את קיומן של מחאות בגבולות החוק, אולם לא נאפשר אלימות מכל סוג שהיא והפרת הסדר הציבורי בניגוד לחוק".

ביצורים מחוץ למעון רה''מ  (צילום: רשתות חברתיות)
ביצורים מחוץ למעון רה''מ (צילום: רשתות חברתיות)

גם אתמול הפגינו אלפי בני אדם מול מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים, וכן מול ביתו של השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, בתל אביב. המשטרה עדכנה כי בתום המחאה מול מעון ראש הממשלה בירושלים נעצרו 16 חשודים בגין הפרת הסדר הציבורי, תקיפת מפגינים ושוטר. 14 מהם יובאו לבית המשפט בגין הפרת הסדר הציבורי.

במשטרה מתכוונים להביא 13 מתוכם לדיון בבקשה לשחררם בתנאים מגבילים, בעוד שבעניינו של חשוד נוסף תבקש המשטרה להאריך את מעצרו לאחר שנעצר בחשד שיידה אבן. יש לציין כי מחצית מהעצורים הנם קטינים. מוקדם יותר דווח כי שמונה מתוך העצורים שייכים לארגון "לה-פמיליה". הם נעצרו אחרי שהשליכו אבנים לעבר רכב נוסע ותקפו צלם במתחם התחנה בעיר.

מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, התייחס מוקדם יותר לפרסומים ברשתות החברתיות על הכוונות לצאת למחאות, וכן להתבטאויות כנגד טיפול המשטרה במפגינים ובאירועי האלימות, והבהיר: "גם בתקופה מורכבת זו נאפשר לכל אזרח את חופש הביטוי והמחאה בגבולות החוק. מרבית הציבור מוחה כחוק ועלינו השוטרים להבטיח את מימוש זכויותיו. נמשיך לפעול בהתאם להערכת המצב ולאפשר את ההפגנות בכל רחבי הארץ, זאת ללא קשר לנושא ההפגנה ולזהות המפגינים. לצד זאת לא נאפשר אלימות מכל סוג שהיא, פגיעה במפגינים, באזרחים ובשוטרים כאחד. נפעל בנחישות במלוא חומרת הדין נגד מפרי הסדר".