בית משפט השלום בירושלים הכריע היום (ראשון) בעניינו של בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, בשל הציוץ בו חשף את כתובותיהם של חלק ממובילי המחאה נגד אביו. נתניהו יחויב להסיר את הציוץ, וכן ייאסר עליו לפרסם כל דבר שיש בו כדי להטריד את המבקשים למשך חצי שנה.

בהחלטתה כתבה השופטת דורית פינשטיין: "על כן אני קובעת כי ניתן צו למניעת הטרדה מאיימת האוסר על המשיב לפרסם כל דבר שיש בו כדי הטריד את המבקשים הטרדה מאיימת לרבות פרטים אישיים שלהם, אף אם ניתן להשיג אותם במאמץ סביר .יחד עם זאת שומה עלי לבחון אם קיים חשש כי המשיב ישוב ויטריד את המבקשים, כהגדרת מונח זה בדין.

"נוכח העובדה שהמשיב לא סיפק הסברים בדיון לכוונתו בציוץ, לא גער בעוקבים שקראו לאלימות, ולא הסיר את הציוץ על אף השיח האלים שהוא עורר, הרי שקיים חשש כי המשיב יחזור ויטריד את המבקשים ויפגע הן בפרטיותם, והן בשלוות רוחם. על כן אני קובעת כי ניתן צו למניעת הטרדה מאיימת האוסר על המשיב לפרסם כל דבר שיש בו כדי להטריד את המבקשים הטרדה מאיימת לרבות פרטים אישיים שלהם, אף אם ניתן להשיג אותם במאמץ סביר".

נתניהו פרסם תגובה להחלטה בציוץ בטוויטר ותקף את השופטת: "בעיקרון השופטת אמרה שעלי להסיר את הציוץ (וכך עשיתי). מדובר בציוץ בו העלתי צילום מסך מתוך רשם העמותות שגלוי לכל בחיפוש בגוגל. היא התעלמה לחלוטין מכל החומרים שעו״ד יוסי כהן הגיש לה על הקריאות שלהם לרצח כלפי, ולא נראה היה שזה מעניין אותה כלל... בקיצור השופטת אומרת שמותר להפגין רק נגד ראש הממשלה ואנשי ציבור... מעניין לא ידעתי שחופש ההפגנה מוגבל בצורה כזאת...".

נתניהו היה אמור להגיע הבוקר לבית משפט השלום, זאת לאחר שקרא בחשבון הטוויטר שלו לעוקביו לפקוד את בתיהם של מארגני ההפגנות נגד נתניהו. את הבקשה למתן צו למניעת הטרדה מאיימת הגיש חיים שדמי, אחד ממייסדי תנועת המחאה "Crime Minister".  הבוקר ביקש  וקיבל נתניהו מבית המשפט פטור מהתייצבות בדיון, אך השופט קבע כי עליו להיות זמין בטלפון על מנת לענות לשאלות. 

כזכור, ביום חמישי צייץ נתניהו בטוויטר: "מזמין את כולם לבוא להפגין, יום ולילה (בג"ץ אמר שמותר) מתחת לבתים של האנשים האלה שמארגנים לנו במדינה את כל האנרכיה בשבועות האחרונים".

 גונן בן יצחק, בא כוחו של ארגון "Crime  minister", אמר בפתח הדיון  כי "נתניהו הפיץ פרטים, וגם אחרי שהגשנו את הבקשה ואחרי שהמשטרה הגישה לו את הבקשה שלנו, זה לא הרתיע אותו מלזלזל בהליך המשפטי ולהפיץ את הדברים האלה גם בסוף השבוע".

לדבריו, "מעבר לעובדה שלמשיב יש מעל 78 אלף עוקבים, הוא הפיץ את הדברים גם בפייסבוק", והוסיף כי דווח בחדשות 12 שפייסבוק הסירה את הפוסט הזה. פייסבוק מבינה שיש בעיה עם חשיפה בפרטים האישיים האלה". בן יצחק טען בנוסף כי בתגובה לפוסט של נתניהו פורסמו אמירות ואיומים שאותן הוא לא גינה.

עוד אמר עורך הדין, כי "ברגע שהמשיב לא הגיע לבית המשפט כדי להשיב לבקשה שלנו - בית המשפט צריך לקבל את הבקשה שלנו כפי שהיא" וביקש למסור לבית המשפט סקירה שערך כדי "שיהיה ברור שמדובר בהפצה מסודרת של הדברים האלה לקבוצות של הליכוד, ואנו מדברים על מאות אלפי משתמשים".

"יום יומיים לפני הציוץ הזה מתפרסם בחשבון הטויטר של ראש הממשלה על אדם שמגיע לרצוח אותו ומתחת מופיעה תמונה שלי. לחשוב שאין קשר בין הפצה לחשבון של ראש הממשלה עם מיליוני עוקבים, ואז גם פרסום הכתובת שלי ואיומים שאני מקבל עליי ועל ילדי. כולנו מבינים מה המשמעו. "לא חופש ההפגנה נמצא פה, אלא הניסיון לשלוח כנופיות אלימות, לבוא ולסגור איתנו חשבון, כפי שכבר קרה עם כמה מפגינים".

עו"ד יוסי כהן המייצג את יאיר נתניהו: "פה יושב אחד האנשים שחשוד בהפצה של קריאה רצח בנימין נתניהו".

עורך דינו של יאיר נתניהו, יוסי כהן (צילום: אלכס קולומויסקי, פול)
עורך דינו של יאיר נתניהו, יוסי כהן (צילום: אלכס קולומויסקי, פול)

השופטת דורית פינשטיין: "יש לך איזה ראיה לכך?"

עו"ד כהן: "הוא אדם מסוכן לציבור ולדעתי משהו לא בסדר נפשית איתו". 

עו"ד בן יצחק התפרץ בתגובה לדברים והשופטת נענתה לו ומחקה את הדברים מהפרוטוקול.

לאחר מכן הראה עו"ד כהן סירטונים של עו"ד בן יצחק בהפגנות כשהוא מתפרע וצועק, ואמר כי "לדעתי די בכך כדי להורות למשטרת ישראל לעצור אותו על תלונה כוזבת".

עו"ד כהן טען כי "מי שמארגן את ההפגנות האלה זה חבורת עבריינים. רימו את בית המשפט להטעות שהם מאויימים בעוד מדובר באירגון אלים, מזעזע שמארגן הפגנות אלימות יום יום. הוגשו כאן בקשות פגומות ותצהירים לא חתומים. יותר מזה סיפר מעשיות מכוערות כשכל המטרה היא להכפיש. מה שהם מתלוננים עליו הם עשו בצורה הכי מכוערת. הם קראו לכל החברים האנרכיסטים שלהם לבוא לבית המשפט וכל המטרה של הדברים האלה, עו"ד בן יצחק בכוונת תחילה גורם למשטרה לעצור אותו פעם אחר פעם לא אכפת לו לשבת במעצר העיקר שהוא יזכה בכמה דקות תהילה".

לדבריו, "אין בבקשה שום הצדקה להטרדה מאיימת. כאשר חבורה של אנרכיסטים שאחד מהם שדמי, קרא לזרוק בקבוק תבערה על בית ראש הממשלה. אני הגשתי תלונה למשטרה על זה. הוא ניקר והוזהר אבל הוא ממשיך".

בהמשך אמר כהן בראיון ליעל דן בגל"צ: "אל תקבעי שיאיר עבר על החוק, אף אחד לא עבר על שום חוק. המידע שפורסם הוא ציבורי, חובה לפרסם אותו ואין שום פגיעה בפרטיות של אנשים. על פי החוק, פרסום מידע כזה אינו עבירה. אם היית היום באולם, היית רואה איך התנהלו הדברים, איך קומץ בריונים שהאלימות טבועה בהם חזק, שכל מטרתם הייתה לקבל פרסום, עו"ד בן יצחק יפיל את עצמו לרגלי השוטרים כדי לקבל תמונה בטלוויזיה. סיפורי בדים, המצאות של קומץ אנרכיסטים, אחד מהם חשוד באיום והסתה לרצח של יאיר נתניהו".

הקריאה של נתניהו הבן הופנתה כלפי חברי הוועד המנהל של עמותת "חוזה חדש", שמובילים את תנועת המחאה נגד ראש הממשלה. בציוץ פורסמו גם מסמכיי העמותה עם פרטיהם המלאים של חבריה - לטענתם, בניגוד לחוק הגנת הפרטיות.

הציוץ עורר סערה גדולה מאז אמש – כשראשי המחאה טענו כי קיבלו קריאות מאיימות נגדם. כבר לפניי שבוע הגיעו פעילים המזוהים עם תנועת הימין אם תרצו המקורבת לראש הממשלה ולליכוד לפתח ביתו של עו"ד גונן בן יצחק, חבר התנועה.

עו"ד בן יצחק ציין כי: "בית המשפט ראה בחומרה את ההסתה של נתניהו הבן ולראייה נקבע דיון דחוף ביום ראשון בבוקר. אנו קוראים לציבור להתייצב בהמוניו מחר בבלפור. זו תהיה תשובה ניצחת התשובה להסתה ולאלימות כלפיי המפגינים."