שלושה בני אדם נעצרו היום (שישי) בחשד שהיו אחראים לפריצה חסרת התקדים לרשת טוויטר לפני כשבועיים, שבה נרשמה חדירה לחשבונותיהם של פוליטיקאים ואנשי עסקים ידועים, בהם המתמודד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב, ג'ו ביידן, מייסד מייקרוסופט ביל גייטס, ונשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה. 

כתבי האישום הוגשו נגד נער בן 17 מפלורידה ונגד שני גברים נוספים, אזרח פלורידה ואזרח בריטניה, זאת בגין מעורבות ותכנון הפריצה לאותם חשבונות. לפי הדיווחים, הונאת הביטקוין המתוחכמת הזו הצליחה להניב רווחים לתוקפים, בסכום של כ-100 אלף דולר.

כזכור, לפני כשבועיים נפרצו חשבונות הטוויטר של דמויות ציבוריות בכירות, בין היתר של המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית ג'ו ביידן, כוכבת הריאליטי קים קרדשיאן ובעלה הזמר קניה ווסט, נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה והמיליארדר אילון מאסק.

בציוצים בשמם, הוצע לעוקבים לשלוח כספים במטבע ביטקוין, כשבתמורה הם יקבלו שווי כפול. כך למשל, בחשבונו של ביידן נכתב: "אני מחזיר לקהילה. על כל ביטקוין שיישלח לכתובת הרשומה, אעביר בחזרה סכום כפול. אם תשלחו אלף דולר, אשלח בחזרה 2,000 דולר. אני עושה את זה רק למשך 30 דקות". בחשבונות נוספים הופיעו כיתובים דומים.

בעקבות הפריצה לפני כשבועיים, טוויטר השעתה באופן זמני את החשבונות שנפרצו, כמו גם חשבונות מאומתים נוספים על מנת למנוע מקרים חוזרים. בהודעה שפרסמה החברה, אמרה כי היא תחזיר את הגישה למשתמשים רק כשתהיה וודאות כי ניתן לעשות זאת באופן מאובטח.