נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר במהלך הלילה (בין שישי לשבת) כי יחתום בשעות הקרובות על צו מנהלי החוסם את אפליקציית טיק טוק בארצות הברית. "אני אחתום על הצו האוסר עליהם לפעול בארצות הברית", כך אמר במהלך שיחה שקיים עם עיתונאים על המטוס הנשיאותי ה-Air Force One. בתוך כך, ישנם דיווחים בתקשורת האמריקאית לפיהם מיקרוסופט שוקלת רכישת החברה הסינית.

כזכור, מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו רמז על כך בראיוון שהעניק בחודש שעבר ברשת פוקס ניוז, במהלכו אמר כי נשקלת הטלת איסור על שימוש באפליקציות סיניות, בהן טיקטוק הפופולרית. "אנחנו שוקלים את הנושא", הסביר, "אני לא רוצה להקדים את הנשיא, אבל הנושא הזה בהחלט נמצא בבדיקה". הוא הוסיף: "אנשים שמורידים את האפליקציה הזו צריכים לקחת בחשבון שהמידע הפרטי שלהם יועבר לידי המפלגה הקומוניסטית בסין". בטיק טוק סירבו להגיב להאשמות של פומפאו.

דבריו של פומפאו מתפרסמים בתקופה מתוחה מאוד בין שתי המדינות, כאשר הדבר בא לידי ביטוי בכמה תחומים בהם ביטחון לאומי, סחר וטכנולוגיה. חברת טיקטוק, שנמצאת בבעלות ByteDance הסינית, זכתה לביקורות חוזרות על ידי גורמים אמריקאים, שהגדירו אותה כ"איום על הביטחון הלאומי" - זאת בגלל קשריה לסין. לטענתם, ניתן יהיה לחייב את החברה לתמוך ולשתף פעולה עם המודיעין של המפלגה הקומוניסטית הסינית. בחברה ציינו בעבר כי הם פועלים בנפרד מ-ByteDance, ומרכזי הנתונים שלה נמצאים מחוץ למדינה ואינם כפופים לשלטון הסיני.