המחאות ברחבי הארץ: שלושה נעצרו בחשד להתזת מים על מפגינים בצומת שער הנגב

המשטרה עיכבה הערב בכביש 34 שלושה חשודים שנסעו ברכב ובהגיעם לצומת שער הנגב התיזו מים על המפגינים שעמדו בצומת. שוטרים שהיו בקרבת מקום זיהו את הרכב עם החשודים ועצרו אותם בצומת. השלושה, בשנות ה-20 לחייהם, תושבי באר שבע, עוכבו והועברו לחקירה במשטרת שדרות.

מוקדם יותר החלו כוחות המשטרה בהיערכות לקראת אירועי המחאה שייערכו הערב במוקדים שונים ברחבי הארץ. לאור בקשה שהוגשה על ידי המוחים, הקוראת לקיים תהלוכה בתל אביב בעת ההפגנה, המשטרה בחנה ואישרה את בקשתם, בהתאם לתנאים מוקדמים שסוכמו עם המארגנים. 

הפגנה בבלפור (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
הפגנה בבלפור (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

לכתבה המלאה

נערה בת 16 נפצעה באורח בינוני בקטטה בבריכה במועצה האזורית מרחבים שבנגב, שני חשודים נעצרו

נערה כבת 16 נפצעה באורח בינוני, ושני נערים כבני 16 ו-19 נפצעו קל, במהלך קטטה בבריכה במועצה האזורית מרחבים שבנגב. חובשי מד"א העניקו להם טיפול רפואי במקום, לאחריו פינו אותם לבית החולים סורוקה שבבאר שבע. כוחות המשטרה הגיעו למקום ופתחו בחקירת נסיבות האירוע ומאוחר יותר עצרו שני חשודים. חקירה פרטי המקרה נמשכת. 

לכתבה המלאה

ניידת משטרה, אילוסטרציה (צילום: דוברות המשטרה)
ניידת משטרה, אילוסטרציה (צילום: דוברות המשטרה)

משרד הבריאות: שבעה חולי קורונה נפטרו מאז חצות, 98 מונשמים

משרד הבריאות עדכן אתמול כי מניין קורבנות הקורונה בישראל טיפס ל-512 לאחר ששבעה חולים נוספים נפטרו מאז חצות (בין חמישי לשישי). בתוך כך, מניין הנדבקים מאז פרוץ המגיפה עלה ל-70,970, ומספר החולים הפעילים ל-26,608, זאת לאחר ש-1,791 ישראלים נדבקו ביממה האחרונה.

מניין החולים שמצבם קשה עומד כעת על 320, בהם 98 מונשמים, כאשר בנוסף אובחנו 154 חולים במצב בינוני. במשרד עדכנו עוד כי מאז חצות בוצעו 14,530 בדיקות. מהנתונים עולה עוד כי 2,834 אנשי צוות בריאות נמצאים בבידוד, בהם 805 אחים, 355 רופאים ו-1,674 בעלי מקצועות אחרים. 

קורונה בישראל (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
קורונה בישראל (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

לכתבה המלאה

מרדו בהחלטה: חנויות רבות ברחבי הארץ החליטו לפתוח למרות האיסור

חלק מהחנויות והמרכזים המסחריים ברחבי הארץ מימשו היום את האיומים, ופתחו את שעריהן ללקוחות, זאת למרות התקנות האוסרות על כך. בין המתחמים הפתוחים, ניתן למצוא את ביל"ו סנטר, אליו הגיעו שוטרי תחנת רחובות. הם עברו ממחנות לחנות והורו למנהלים ולאחראי המשמרת לסגור את החנויות. הם הזהירו את העסקים כי עליהם לסגור בתוך פרק זמן סביר, או שייענשו לפי החוק. כאמור, השוטרים הגיעו למקום לאחר שאזרחים התקשרו למוקד 100 לדווח כי חלק מהחנויות נפתחו.

"אי אפשר לשגע אותנו כל הזמן. אנחנו צריכים להתפרנס", הסביר בעל חנות במתחם את החלטתו לפתוח ולהסתכן בקנס כספי של אלפי שקלים. "אנחנו שומרים על ההנחיות של מרחק ועטיית מסיכות. בחוף הים פחות צפוף? אם החנות תהיה סגורה בשבת לא נוכח להמשיך להעסיק עובדים. בשבת העבודה החזקה ביותר".

קורונה בישראל: חזרה לשגרה בחנויות (למצולמות אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
קורונה בישראל: חזרה לשגרה בחנויות (למצולמות אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

לכתבה המלאה

על אף השרב: כ-70 אלף מטיילים פקדו את שמורות הטבע והגנים

עומס החום הכבד וגם הנחיות הקורונה לא הרתיעו את רבבות מטיילים ונופשים, שהגיעו היום בהמוניהם לחופי כנרת וכן לאתרי הטבע והגנים הלאומיים השונים ברחבי הארץ.

מרשות הטבע והגנים נמסר כי כ-70 אלף מטיילים פקדו השבת את הגנים הלאומיים, לצד 6,800 מבקרים שהגיעו ללון בחניוני הלילה בסוף השבוע, כשבין החניונים הבולטים היו אכזיב, חורשת טל, מעיין חרוד ואשקלון. בין האתרים הבולטים היו פארק הירקון תל-אפק, אליו הגיעו 2,500 מטיילים, גן לאומי קיסריה, בניאס ועין גדי, אליהם הגיעו 2,000 מטיילים בכל אתר.

מתרחצים בחוף כפר הנופש עין גב בכנרת (צילום: חגי פלג, חוף כפר הנופש עין גב)
מתרחצים בחוף כפר הנופש עין גב בכנרת (צילום: חגי פלג, חוף כפר הנופש עין גב)

לכתבה המלאה

אריאנה מלמד התלוננה במשטרה בעקבות איומים באונס שקיבלה בטוויטר

העיתונאית אריאנה מלמד, שהתבטאה פעמים רבות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, הגישה תלונה במשטרה לאחר שמשתמש טוויטר בשם אבנר ציפורי כתב: "שמעתי שמארגנים אונס קבוצתי לאריאנה מלמד... רוצה לבוא?". הציוץ המדובר נעלם, אך צילומי מסך רבים שלו עדיין רצים בטוויטר. המשתמש אף כתב במהלך הלילה: "קבוצה לא קטנה של אנרכיסטים התעוררה בשעות האחרונות והתחילה התקפה מסיבית עלי... נראה לי שנעלבו מכמה דברים שכתבתי בתגובה לזוהמה שנכתבה כאן....איז באסה". החשבון המדובר הוסר מהטוויטר.

עורך דינה דניאל חקלאי מסר כי מלמד הגישה תלונה במשטרה, וצירפה שם של חשוד, אשר לטענתה הצליחה להתחקות אחרי עקבותיו. מלמד עצמה מסרה בשיחה עם מעריב: "איומים באונס קבוצתי שקולים בעיני לאיומים ברצח. אני מצפה להגנה של משטרת ישראל מפני המאיים ודומיו, שמבקשים לרמוס ולהשתיק קולות במחאה נגד בנימין נתניהו. אסור לתת להם להצליח. לא ישתיקו את אחיותי למחאה ואותי".

אריאנה מלמד מתוך ''האח הגדול VIP'' (צילום: גיא כושי ויריב פיין)
אריאנה מלמד מתוך ''האח הגדול VIP'' (צילום: גיא כושי ויריב פיין)

לכתבה המלאה

טראמפ: "אפעל עוד היום לחסימת פעילות טיקטוק בארצות הברית"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר במהלך הלילה כי יחתום בשעות הקרובות על צו מנהלי החוסם את אפליקציית טיק טוק בארצות הברית. "אני אחתום על הצו האוסר עליהם לפעול בארצות הברית", כך אמר במהלך שיחה שקיים עם עיתונאים על המטוס הנשיאותי ה-Air Force One. בתוך כך, ישנם דיווחים בתקשורת האמריקאית לפיהם מיקרוסופט שוקלת רכישת החברה הסינית.

כזכור, מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו רמז על כך בראיוון שהעניק בחודש שעבר ברשת פוקס ניוז, במהלכו אמר כי נשקלת הטלת איסור על שימוש באפליקציות סיניות, בהן טיקטוק הפופולרית. "אנחנו שוקלים את הנושא", הסביר, "אני לא רוצה להקדים את הנשיא, אבל הנושא הזה בהחלט נמצא בבדיקה". הוא הוסיף: "אנשים שמורידים את האפליקציה הזו צריכים לקחת בחשבון שהמידע הפרטי שלהם יועבר לידי המפלגה הקומוניסטית בסין". בטיק טוק סירבו להגיב להאשמות של פומפאו.

טיקטוק  (צילום: רויטרס)
טיקטוק (צילום: רויטרס)

לכתבה המלאה

הונאת הביטקוין: נער בן 17 מפלורידה הוא העומד מאחורי פריצת הענק בטוויטר

שלושה בני אדם נעצרו אתמול בחשד שהיו אחראים לפריצה חסרת התקדים לרשת טוויטר לפני כשבועיים, שבה נרשמה חדירה לחשבונותיהם של פוליטיקאים ואנשי עסקים ידועים, בהם המתמודד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב, ג'ו ביידן, מייסד מייקרוסופט ביל גייטס, ונשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה. 

כתבי האישום הוגשו נגד נער בן 17 מפלורידה ונגד שני גברים נוספים, אזרח פלורידה ואזרח בריטניה, זאת בגין מעורבות ותכנון הפריצה לאותם חשבונות. לפי הדיווחים, הונאת הביטקוין המתוחכמת הזו הצליחה להניב רווחים לתוקפים, בסכום של כ-100 אלף דולר.

טוויטר (צילום: Getty images)
טוויטר (צילום: Getty images)

לכתבה המלאה

לאחר שפרסם את כתובות מובילי המחאה: יאיר נתניהו זומן לבית המשפט

בית משפט השלום בירושלים הורה אתמול ליאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, להתייצב לדיון שייערך ביום ראשון, זאת בעקבות קריאתו בחשבון הטוויטר שלו לעוקביו לפקוד את בתיהם של מארגני ההפגנות נגד נתניהו. הדיון יעסוק בבקשה למתן צו למניעת הטרדה מאיימת. 

אמש צייץ נתניהו הבן: "מזמין את כולם לבוא להפגין, יום ולילה (בג"ץ אמר שמותר) מתחת לבתים של האנשים האלה שמארגנים לנו במדינה את כל האנרכיה בשבועות האחרונים".

יאיר נתניהו  (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
יאיר נתניהו (צילום: גילי יערי, פלאש 90)

לכתבה המלאה