"פעולה ריקה מתוכן": משתמשים אדוקים באינסטגרם ודאי הבחינו כי במהלך הימים האחרונים גדשו את הפיד תמונות שחור-לבן של נשים, בתוכן גם מפורסמות וידועניות. בתמונות הללו, מוצגות הנשים בזוויות מחמיאות וכשהן מישירות מבטן למצלמה, בצירוף הכיתוב #Challangeaccepted ו-"תומכות בנשים". 

מדובר באתגר רשת שסחף את הקהילה המקוונת בשבוע האחרון, ומטרתו, על פי יוזמות הטרנד, היא ברוח ההעצמה הנשית, על מנת לעורר הערכה של נשים אחת כלפי השנייה ולרומם אותן. המשתתפות באתגר מועמדות על ידי נשים אחרות, אותן הן מציינות בפוסט שהן מעלות, ובו הן מעבירות את השרביט לאישה אחרת אותה הן מעריכות. 

בין המשתתפות הבולטות באתגר עד כה נרשמה השחקניות קרי וושינגטון, קריסטין בל, אווה לנגוריה, ג'ניפר גארנר, דוגמנית העל סינדי קרופורד ועוד, מה שתרם מאד בהפצתו ובצבירת הפופולריות הבינלאומית של התאגר בפרק זמן קצר יחסית. גם פוליטקאיות אמריקאיות, כמו חברת הקונגרס אלכסנדריה אוקסיו- קורטז, השתתפה באתגר, והוסיפה לו פן פוליטי יותר. 

לפי גורמים בכירים באינסטגרם, הטרנד החל בשבוע שעבר, אז העלתה עיתונאית ברזילאית בשם אנה פאולה פדראו את הפוסט הראשון שכולל את התגית. בהמשך, האתגר צבר תאוצה בעיקר בטורקיה, בקרב פעילות חברתיות המפגינות בתקופה האחרונה למען זכויות נשים ונגד רצח נשים ברחבי המדינה.

מבקרי המיזם טענו כי הפוסטים תורמים מעט מאד למאבק הפמיניסטי. "אנשים חושבים כי הם נוקטים עמדה - אבל הם לא אומרים דבר, משפיענים וסלבריטאים אוהבים את סוג האתגרים האלו, כי הם מצליחים לצבור עליהם לא מעט תגובות חיוביות, שלא מצריכות מהן עשייה אמיתית. זה מרחיב את המגע החיובי שלהם עם קהל המעריצים שלהם, מבלי לשלב כל מאמץ או פעולה אמיתית", טענה פרשנית של הניו-יורק טיימס, במאמר המבקר את התופעה. 

אנה לווינסון, סופרת ומי שהביעה ביקורת חריפה כלפי התופעה במספר הזדמנויות, האשימה חלק מהסלבריטאיות שהשתתפו במיזם, וטענה: "במקום לפרסם תמונות סלפי בשחור לבן, למה שלא תפעלו למען הפמיניזם על ידי נקיטת עמדה, פעולות קטנות, כמו למשל, להוקיע באופן פומבי חברים שלכם בתעשייה שהואשמו בהטרדות מיניות?". 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Challenge accepted ladies! Women supporting women! So many women to tag and thank! @realalexmeneses @kerrywashington @karenruimy @daniajramirez #BlackAndWhiteChallenge

A post shared by Eva Longoria Baston (@evalongoria) on

תגובות נוספות ונזעמות ברשת קטלו את מטרות האתגר ואת המשתתפות בו, ואף טענו כי מדובר באתגר שנוצר על ידי גברים, שלא מבינים את מטרות התנועה הפמיניסטית. מנגד, תומכי המיזם דווקא טוענים כי החשיפה המהירה והתגובות הנחרצות משרתות את הסוגייה ותורמות רבות להעלאתה למודעות.