לא נשאר חייב: השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה לא נותר חייב, ופרסם אמש בפייסבוק פוסט המופנה למפכ"ל המשטרה לשעבר, רנ"צ בדימוס יוחנן דנינו, והגיב על כך שתקף את השר והאשים אותו כי חצה קו אדום לכאורה, והדגיש כי בתקופה המשטרה לא עשתה ב – 2011 שימוש במכת"זיות לצורך פיזור ההפגנות. 

אוחנה, שבדק את תקופת כהונתו של רנ"צ בדימוס דנינו, גילה כי בעת פיזור הפגנות המחאה של קהילת יוצאי אתיופיה בתל אביב במהלך שנת 2015, בזמן שדנינו כיהן כמפכ"ל המשטרה, עשתה המשטרה שימוש במכת"זיות נגד מפגינים.

"השבוע זעק דנינו ואמר: "אוחנה חצה קו אדום. המשטרה חייבת לעשות הכל כדי לאפשר את ההפגנות בבלפור. במחאה של 2011, סגרנו את תל אביב לחודשיים ומעולם לא השתמשנו במכת"זית".

אינני יודע מה גרם למפכ"ל לשעבר יוחנן דנינו לצאת במתקפה תקשורתית לאחר תקופה ארוכה שלא היה בכותרות (לפחות שלא בטובתו...),...

Posted by ‎Amir Ohana - אמיר אוחנה‎ on Saturday, August 1, 2020

אכן, במהלך המחאה החברתית בשנת 2011, המשטרה אפשרה לסגור את תל אביב לחודשיים ולא עשו שימוש במכת"זית במשך התקופה הזו. לעומת זאת, במחאת יוצאי אתיופיה במאי 2015, בעוד דנינו כיהן כמפכ"ל, עשו שימוש במכת"זיות, בסוסים ובפרשים, וכן בעשרות רימוני הלם שהושלכו לעבר המפגינים".

אוחנה פתח את הפוסט בעקיצה לעברו של דנינו, כשציין: "אינני יודע מה גרם למפכ"ל לשעבר לצאת במתקפה תקשורתית, לאחר תקופה ארוכה שלא היה בכותרות, לפחות שלא בטובתו. עושה רושם שדנינו עומד לקבל כותרות הרבה פחות מחמיאות בקרוב, יחד עם גורמים נוספים, ואולי זו הסיבה שאצה לו הדרך לגרוף כותרת אחת נעימה". בדבריו התייחס לחקירה שמנהל נציב הביקורת על הפרקליטות על השופט בדימוס דוד רוזן, בפרשה בה מעורבים ככל הנראה גם דנינו ופרקליט המדינה לשעבר, שי ניצן.

יוחנן דנינו מפכ''ל המשטרה בדימוס (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
יוחנן דנינו מפכ''ל המשטרה בדימוס (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)

אוחנה סיכם את הפוסט וכתב: "אינני מבקש משטרה פוליטית. להיפך, רק יחס משטרתי שווה לכל קבוצות האוכלוסייה – יבטיח משטרה שאיננה פוליטית. מעולם לא ביקשתי מהמשטרה להפעיל או לא להפעיל בהפגנה רימוני הלם, אלות או מכת"זיות – נגד אף אדם ואף קבוצה. אינני עוסק ב"איך". זהו שיקול מבצעי של המשטרה.אני עוסק ב"מה": איזון נכון בין חופש ההפגנה והמחאה, לבין חופש התנועה והסדר הציבורי, תוך יחס שיוויוני לכל האוכלוסיות: ימין, שמאל, יוצאי אתיופיה, חרדים, ערבים, מתנחלים או בקיצור – כולם".