משימה בלתי אפשרית - הגרסה הפולנית: הסרט השביעי בסדרה "משימה בלתי אפשרית" בכיכובו של טום קרוז הוא אחת ההפקות הגדולות הראשונות שמתחדשות לאחר ההפסקה המאולצת בשל מגיפת הקורונה, אולם כעת נתקל הצוות באתגר חדש, כאשר תושבים בפולין מתנגדים לכוונה לפוצץ גשר לצורך הצילומים.

מפיקי הסרט אישרו כי הם רוצים לצלם סצנה של הסרט על גשר פילשוביצה שבדרום פולין. הגשר, שנבנה בשנת 1909 ומגיע לאורך של 151 מטר ולגובה של 40 מטר, שימש לנסיעות רכבת ונחשב לפופולרי במיוחד בשל הנוף, אולם השימוש בו הופסק לפני ארבע שנים.

טום קרוז ב''משימה בלתי אפשרית 7'' (צילום: צילום מסך)
טום קרוז ב''משימה בלתי אפשרית 7'' (צילום: צילום מסך)

בעקבות דיווחים כי הצילומים יכללו פיצוץ של הגשר, הביעו תושבים האזור את כעסם על הפגיעה באתר, שלדבריהם צריך לקבל הכרה כאנדרטה לאומית. גם הוועדה הבינלאומית לשימור מורשת תעשייתית פנתה לראש הממשלה מטאוש מורבייצקי, בבקשה למנוע את הריסת הגשר, והציעה להשתמש בטכנולוגיות צילום חדישות שימנעו את הפגיעה.

בתגובה, טען סגן שר התרבות פאבל לבנדובסקי כי "לגשר אין כל ערך" וכי "לא כל דבר ישן הוא אנדרטה". הוא הוסיף כי המדינה זקוקה לצילומים שיסייעו לקדם את התדמית הבינלאומית שלה וימשכו תיירים. "אם מפיק אמריקאי גדול רוצה לבוא אלינו, אנחנו מחכים לו בזרועות פתוחות", אמר.

המפיק המקומי של הסרט רוברט גולבה הדגיש כי ההפקה תפעל בהתאם לחוק ותשקם כל אתר. "הפקות הוליוודיות גדולות לא משאירות נזק מאחוריהן", אמר. "האולפן דואג ליחסי ציבור טובים".