יו"ר האופוזיציה, חבר הכנסת יאיר לפיד, התייחס הבוקר (ראשון) למחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר בראיון בכאן ב' כי "יש היסטריה מוחלטת בבלפור". הוא טען כי "אלו הפגנות שצומחות באופן אותנטי מהשטח. אני לא רוצה שאנשים ירגישו שאנחנו משתלטים להם. אנחנו בתוך הדבר הזה, אבל משתדלים לפעול בחוכמה ובלי להשתלט".

לדבריו, "יש היסטריה מוחלטת בבלפור. אם אתה מסתכל על התגובות שלהם כנראה שההפגנות האלה עובדות. עלתה פה אמת - הישראלים לא מוכנים לוותר על המדינה שלהם. הם לא מוכנים לוותר על הרעיון שתהיה להם ממשלה קטנה וחסכונית שתעבוד בשבילם. אני חושב שבהחלט יש פניקה". 

עדיין יש מעל מיליון בוחרים שהצביעו לנתניהו.
"אני רוצה להזכיר שאנחנו ניצחנו בבחירות. כחול לבן ז"ל ניצחה בבחירות. הוא לא הצליח להקים ממשלה שלוש פעמים. אם הם לא היו נכנסים לממשלה גם הפעם הוא לא היה מצליח להקים ממשלה. זה עלבון לימין לומר שלא אכפת לו מדמוקרטיה ושחיתות, ולכן אנחנו רואים לא מעט אנשי ימין בהפגנות. הישראלים אומרים משהו וכדאי לממשלה הזו להקשיב. אי אפשר לרמות את כולם. ביום שהוקמה ממשלה של 36 שרים הם אמרו שהם מנותקים מהחברה הישראלית. זה מה שהישראלים באים לומר". 

מחאת הדגלים השחורים בבלפור (צילום: דוברות מחאת הדגלים השחורים)
מחאת הדגלים השחורים בבלפור (צילום: דוברות מחאת הדגלים השחורים)

אז יכול להיות שהוא יפרק את הממשלה, וינסה לצרף אליו את האוזר והנדל. 
"תראה מה אתה אומר. יכול להיות שאחרי תרגיל פוליטי אחד הוא יעשה אחר. מי מפריע להם להקים ממשלה של 18 שרים? הם כבר השמידו את רצונם של מצביעי כחול לבן. אנחנו במשבר החברתי-כלכלי הגדול בהיסטוריה של המדינה. בסופו של דבר, כל מה שמעניין אותם זה פוליטיקה, משרדים ומכוניות. אנשים בכו אתמול בגן צ'ארלס קלור. הם מסתכלים למעלה ורואים ממשלה מנותקת". 

גנץ אמר שאין לו לפעמים כח לקום לבית הספר. 
"אין זה לא בוער בך תישאר בבית, אל תקום לבית הספר, הם ממילא עושים רק נזקים. בסוף, אם לא בוער בך לעשות, להוביל ולשנות... כל הקלקול הגדול של עשור נתניהו יוצא עכשיו החוצה. בשלוש שנים האחרונות הוא עסוק רק בענייניו המשפטיים. הוא הלך לוועדת כספים בשביל לקבל עוד מיליון שקל מכספי האזרחים בשיאו של המשבר. מי שלא בוער בו לעבוד בשביל מדינת ישראל - שיפנה את מקומו".