שישה ימים אחרי התקרית בהר דב, במהלכה ניסתה חוליית חיזבאללה לחדור לשטח ישראל כתגובה על הריגת איש הארגון בסוריה, בתקיפה שמיוחסת לישראל, אומר היום (ראשון) גורם צבאי כי ישראל לא רוצה עימות עם ארגון הטרור הלבנוני. הגורם אמר לערוץ אל ג'זירה כי הדבר החשוב ביותר מבחינתה של ישראל הוא למנוע התבססות איראנית בסוריה. 

עם זאת, הגורם הזהיר את חיזבאללה ואת ממשלת לבנון, ואמר כי "נגיב בתקיפות לכל מתקפה של חיזבאללה, ומתקנים של ממשלת לבנון יהיו בבנק המטרות שלנו". עוד הוא אמר, כי לישראל אין כוונה ליזום מתקפת מנע נגד חיזבאללה או מדינת לבנון, וכי מצב החירום בגבול הצפון יימשך ככל שיידרש. 

למרות המתיחות, בצה"ל מעריכים שהכוננות הגבוהה בצפון עשויה להימשך תקופה ארוכה, וכי כוחות התגבור הרבים יישארו בגזרת הצפון עד להודעה חדשה. מאז התקרית בשבוע שעבר תגבר צה"ל באופן משמעותי את הסד"כ (סדר הכוחות) בגזרה. חטיבת הקומנדו כולה נפרסה לאורך הגבול, וכן הוקצו אמצעי איסוף מיוחדים. צה"ל אף עורך אימונים עם אמצעים שונים לירי מדויק. בנוסף, גם סד"כ השריון תוגבר באופן משמעותי.

להיערכות צה"ל בגזרה יש שתי מטרות. הראשונה - לעבות את ההגנה על מנת לסכל כל פיגוע אפשרי, ואילו השנייה - להכין את אופציות הפעולה אם יתממש ניסיון פיגוע נוסף, שידרוש מצה"ל להגיב בפעולה מהירה נגד מטרות של חיזבאללה. ניתן להניח כי בצה"ל מדגישים את ההכנות גם לפעולות התקפיות, אם יתממש פיגוע, ומדגישים את יכולות הטילים המדויקים שהובאו לגזרה על מנת להעביר מסר לממשלת לבנון על המחיר שישראל עשויה לגבות ממנה אם ארגון חיזבאללה יבצע פיגוע קשה נגד לוחמי צה"ל.

בצה"ל מביעים שביעות רצון מכך שלמרות המתיחות הגבוהה, הצפון היה עמוס בסוף השבוע האחרון במטיילים ישראלים. על פי ההערכות של צה"ל, גם אם יפעל חיזבאללה, הוא ינסה לפגוע במטרה צבאית ולא אזרחית - ולכן בצה"ל עושים מאמצים רבים שלא תיפגע השגרה האזרחית בצפון והתיירות באזור. גם בימים הקרובים לא צפוי שינוי במדיניות זו, והמשימה של פיקוד הצפון היא להגן על הגבול, אך מבלי לפגוע בתחושת הביטחון של תושבי האזור.

כחלק מהיערכות הצבא צומצם סד"כ הלוחמים במוצבים הסמוכים לגבול, אבל הלוחמים נמצאים בשטח בעמדות תצפית, במארבים ובמשימות נוספות. על מנת לנסות לצמצם טעויות בשטח והגעה של רכבים צבאיים לאזורים החשופים לירי נ"ט, פרס צה"ל כ־30 מחסומים באזור גבול הצפון. בשלב הזה המחסומים עוצרים רק כלי רכב צבאיים, אבל במקרה של אירוע ניתן יהיה לבודד את הגזרה במהירות כשטח צבאי סגור, כפי שהיה באירוע בהר דב בשבוע שעבר.