ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) להפגנות המחאה ותקף בחריפות את מארגני המחאה ואת כלי התקשורת. "אני מגנה כל אלימות כל שהיא מכל צד, או כל איום שהוא מכל צד, אבל יש כאן בשם הדמוקרטיה, יש ניסיון לרמוס את הדמוקרטיה, אף אחד לא מגביל את ההפגנות. להפך, יש מדגרות של קורונה. אף אחד לא מגביל את ההפגנות ולא ניסה. אני אומר הפוך, מתדלקים את ההפגנות האלה, מאפשרים לחסום כבישים, בניגוד מוחלט למה שהיה בעבר", אמר נתניהו בישיבת הממשלה. 

רה"מ ציטט במהלך הישיבה מדברי נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרון ברק. "הוא התנגד בחריפות נגד חסימת כבישים: וכך הוא כתב 'חופש ההפגנה לא מגן על החופש לעצור את המדינה', זה היה שהיה מדובר במפגינים שיצאו נגד התוכנית של ההתנתקות אבל שיש מפגינים של השמאל הכל נעלם. זה לא תקשורת מגויסת אלא תקשורת מגייסת. לא שמעתי גינוי אחד על הלינץ' שעשו לשוטר".

"אני מוקיע את החד-צדדיות של רוב אמצעי התקשורת", המשיך ראש הממשלה במתקפה. "הם לא מדווחים על ההפגנות, הם משתתפים בהן. הם מתדלקים. זה לא רק תקשורת מגוייסת, זה תקשורת מגייסת. הם מתדלקים הפגנות שהן הפגנות אלימות שאף אחד לא אומר עליהן כלום".

"לא שמעתי גינוי אחד בתקשורת לאלימות קשה שהופנתה כלפי שוטר בהפגנות השמאל בירושלים. הוא סיפר שהוא עבר לינץ׳ על ידי המפגינים. הוא נזקק לניתוח. לא רק שהתקשורת לא גינתה זאת, היא אומרת שהשוטר אשם! ואם לא השוטר אשם, אז אולי אני אשם - כי אני כביכול שולח את השוטרים - מה שלא היה ולא נברא. כשאוהדים משתי קבוצות כדורגל נכנסים לקטטה בתל אביב, התקשורת מעלילה עליהם שמדובר בפעילי ימין שהפעילו אלימות כלפי מפגיני השמאל. שוב, גם כאן, עבדכם אשם - כי אני כביכול שלחתי את האוהדים הללו". 

"כשמפגינים מגיעים עם לפידים ומאיימים לזרוק בקבוקי תבערה על מעון ראש הממשלה - גם כאן עבדכם אשם. הם אומרים: 'אם הוא לא היה בבלפור לא היינו צריכים להפגין'. וכשיש הסתה פרועה, חסרת מעצורים, כולל קריאות יומיומיות לרצוח את ראש הממשלה ובני משפחתו - התקשורת מתעלמת, מטייחת, והפוליטיקאים שותקים".

"אני הערכתי את העובדה שנשיא המדינה התבטא בעניין הזה שלשום, ואני רוצה לדמיין מה היה קורה אם יום יום היו קוראים לרציחתו של נשיא המדינה ובני משפחתו. איזו זעקה הייתה קמה ואיזו התעוררות הייתה קמה. כמה משדרים היו קמים. כמה שדרים ופרשנים היו מדברים. מעולם לא הייתה התגייסות כזאת כל כך מעוותת. רציתי להגיד סובייטית, אבל זה כבר במונחים צפון קוריאניים, של התקשורת בעד ההפגנות".

כן החל נתניהו לצטט את עיתונאי מעריב קלמן ליבסקינד, שיצא נגד הסיקור התקשורתי של ההפגנות בטורו האחרון ב"מעריב סופהשבוע": "איך קלמן ליבסקינד כתב בסוף השבוע האחרון? 'אני מתקשה לזכור מקרה דומה, שבו מפגינים מעטים כל כך, קיבלו חיבוק וליווי עיתונאי רחב כל כך. כותרות ראשיות על בסיס כמעט יומיומי. מעקב צמוד. שידורים בלתי נגמרים, כבר מהרגע הראשון. אתרי החדשות והמהדורות הפכו ללוח המודעות של המחאה. כתבים ופרשנים התנדבו לתפקד כמו אנשי יחסי הציבור שלה. אי אפשר לפספס את ההתלהבות שלהם. אי אפשר לפספס את ההזדהות שלהם עם כל מי שהם מראיינים. פעם הם בתפקיד המדווח, פעם בתפקיד המפגין. אם לא תעקבו אחריהם בדקדקנות, לא תבחינו איזה מהכובעים הם חובשים בכל רגע נתון'". 

"וליבסקינד אומר: 'אנחנו נמצאים בימים שבהם כל אמצעי התקשורת עסוקים במאמץ גלוי וניכר לעין להגביר את הלהבות. יש להם עניין בלתי מוסווה לחמם את האווירה, ולא לתת למחאה הזו לדעוך. הכאוס הזה משרת אותם. הם מגויסים להפלת נתניהו, לא חשוב איך… אין להם עניין בעובדות. אין להם עניין בסיקור הוגן. אין להם עניין בעיתונות. יודעים מה? ארהיב עוז ואומר שלחלק נכבד מהם יש גם עניין שתהיה פה אלימות. האלימות הזו תבטיח את המשך הבלגן ואת המשך האש. האלימות הזו משרתת את הנרטיב. האלימות הזו מקדמת את השגת המטרה'״. 

"רבותיי, זה לא עיתונאי הזוי, זה לא עיתונאי שולי, זה עיתונאי מרכזי ומכובד שחושף את האמת שכולכם מודעים לה. עוד לא מאוחר להתעשת. לתקשורת יש אחריות, לנבחרי הציבור יש אחריות, אני מצפה מכולם לגנות את האלימות וההסתה מכל צד שהוא. הכתובת על הקיר בפייסבוק, הכתובת על הקיר בהפגנות. אף אחד לא יוכל להגיד: לא ידעתי".

דבריו הקשים של ראש הממשלה באו לאחר ששר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ התייחס להפגנות: "אני מבקש מכולנו לא להקצין, לא לתקוף ראשי מחאות מסוימים. הנהגה היא קודם כל דוגמה אישית ומה אנחנו משדרים לציבור. אתמול התקיימו מחאות ברחבי הארץ. אנחנו חייבים להיות קשובים לציבור. כשלטון מוטלת עלינו האחריות לאפשר את ההפגנות ולהגן על המפגינים, שלצערי גם אתמול הותקפו במספר מוקדים. הזכות להפגין היא נשמת אפה של הדמוקרטיה, והאלימות היא כרסום יסוד הדמוקרטיה".

בני גנץ בישיבת הממשלה. צילום: טל עוז - משרד הביטחון