קומפקטי, עוצמתי ושקט, כך הייתי מתאר את ה- Zephyrus G14 – הלפטופ גיימינג החדש מבית ענקית המחשבים ASUS, שמציע כוח עיבוד להרצת המשחקים החזקים בשוק במארז בגודל 14 אינץ' בלבד.

מחשב גיימינג הוא כלי הנשק העיקרי אתו יוצאים השחקנים הדיגיטליים לקרב (מעבר לציוד ההיקפי כמו אזניות ובקרי משחק) ולכן חשוב מאוד לבחור את המכשיר שעונה על הצרכים הבסיסיים ביותר של השחקן: מעבד טוב, מערכת קירור חזקה, כרטיס מסך וצג איכותיים, ולא יזיק גם שיראה טוב על הדרך.

נתחיל קודם במראה ובמבנה –  הלפטופ הקטן הזה מגיע עם פרופיל של 17.9 מ"מ ושוקל 1.6 ק"ג בלבד, שזה מושלם לניידות, הן מבחינת אחסון ונשיאה. אחד הדברים האהובים עלי במחשב זה דווקא המכסה המעוצב המבוסס על טכנולוגיית LED, ונותן לכם אופציות להתאים אישית את המראה עם AniMe Matrix, ואפשרות להוסיף למחשב אנימציות ואפקטים כרצונכם.

החלק השני שאהבתי זה מה שמתחת למכסה, למרות שעובי המארז עומד על פחות מ-20 מ"מ, Zephyrus G14 כולל מערכת קירור ייחודית התומכת במעבד הבלעדי AMD Ryzen דור 4 ובכרטיס גרפי מדגם עד NVIDIA GeForce RTX 2060. הרצנו עליו כמה מהמשחקים התובעניים ביותר מבחינת חומרה בשוק, עם הכותרים החדשים בסדרות RESIDENT EVIL, DOOM, כמה משחקי ספורט עדכניים ואפילו משחקי אסטרטגיה שואבי משאבים, ולא חווינו ירידה אחת בפריימים, שיהוק או גמגום בזמן המשחק, רוב הזמן אפילו לא שמענו את המחשב עובד, וככה זה צריך להיות. יש לציין כי בכל אחד מהמשחקים שבחנו השתמשנו בהגדרות התובעניות ביותר מבחינה גרפית של המשחק.

המחשב מגיע עם שני צגים לבחירה - צג עם קצב רענון גבוה או צג עם רזולוציה גבוהה, שניהם עם כיול צבעים מבית PANTONE  וטכנולוגיית AMD FreeSync, לתמיכה  עבור משתמשי גיימינג מתקדמים או עבור עבודות השונות בתחום הגרפיקה. ניתן לבחור בין צג בעל קצב רענון של 120Hz לצג עם רזולוציית WQHD, לשדרוג חווית הגיימינג או יצירת תכנים.

בנוסף, עם יותר מ- 10 שעות סוללה ותמיכה בהטענה מסוללה ניידת דרך חיבור Type-C, מדובר בלפטופ שמוכן לנסיעות ארוכות, ודווקא כאן הצג הקטן יחסית הוא נוח לצפייה ותפעול במהלך טיסות או נסיעות ברכב עם אנשים. אני חייב לציין שבמהלך העבודה בבית לקח לי קצת זמן להסתגל לצג ה-14 אינץ' (אני רגיל למסכים גדולים יותר), אבל האיכות ניצחה את ההרגל וגם אם לפעמים חיברתי אותו למסך גדול יותר בשביל לקבל פרופורציות, עדיין איכות התמונה במסך עוזרת להשכיח את הגודל, ושאתם שקועים בעלילה טובה במשחק או בסט האחרון שבקרב, זה ממש לא מורגש.

אי אפשר לסכם בלי לדבר על המחיר וגם כאן מדובר בבשורה, הדגמים זמינים לרכישה אצל המשווקים המורשים במחיר של החל מ-4,690 שקל, יקר בשביל מחשב סטודנטים או לפטופ רגיל לעבודות וענייני יום=יום, אבל זול כשמדובר במחשב נייד איכותי לגיימרים שמספק באמת את כל הצרכים (לא רק הבסיסיים) של השחקנים בעידן הנוכחי.