ט"ו באב, למרות מקורותיו המקראיים והעובדה שכל אחד יודע לצטט שבלילה זה של ירח מלא, נהגו בנות ישראל ללבוש לבן ולחולל בכרמים, הוא המצאה של השנים האחרונות. כלומר – לא נטיל חלילה ספק בחג ההיסטורי, שחגג במקור את בציר הענבים, אבל אין ספק שמי שהכירו אותו לכלל הציבור הישראלי היו אנשי שיווק שקלטו שיש פה הזדמנות ל"וולנטיינ'ס" כחול לבן. מה שהתחיל עם הופעות כמו "ליל אהבה בצמח" הפך במשך השנים ליום של בילויים זוגיים, ורדים, שוקולד – וכיאה לצבע המזוהה יותר מכל עם אהבה, גם יינות רוזה.

יתיר, רוזה 2019 (צילום: אייל קרן)
יתיר, רוזה 2019 (צילום: אייל קרן)
אל תקנה לי ורד. יתיר, רוזה 2019 
הבקבוק הבא מגיע אלינו היישר מאחד היקבים המוערכים בישראל, יקב יתר שבדרום החם, שהשיק את הרוזה 2019 שלו. זהו יין מרענן וקיצי מענבי טמפרניו (53%) ומורבדר (47%), בצבע ורדרד כהה, לכיוון האדום. הארומה מתאפיינת בניחוחות פטל טרי, אפרסק ותות, למרות זאת, הטעם יבש מאוד. יין רענן שכיף ללגום בערב קיץ חם גם ללא סיבה מיוחדת. 12.5% האלכוהול שבו כמעט ואינם מורגשים כשלוגמים אותו קר.יינות לא תמיד מסתדרים בקלות עם טעמים מקומיים בתיבול עז ואף חריף, מהמטבח הים תיכוני ועד למטבח האסיאתי. ובכן, היין הזה מצליח ללוות היטב גם אוכל מתובל. המחיר: 100 שקלים.
סדרת פוקט סקוטש  (צילום: יח''צ)
סדרת פוקט סקוטש (צילום: יח''צ)

אהבה קטנה. סדרת פוקט סקוטש  
היוזמה הבאה לא הוקדשה במקור לחג האהבה, אבל היא תרגש כל אוהב וויסקי שתמיד חלם ללכת עם "פלאסק" – אותו בקבוק אישי ושטוח, כך שיתאים לכיס הפנימי במעיל. אז אמנם עוד רחוק היום שבו נלבש מעילים, אבל חובבי הגאדג'טים שביניכם ישמחו לגלות את סדרת בקבוקי הפוקט סקוטש (Pocket Scotch) ולהתנחם בעובדה שלפחות אפשר להכניס אותם אל חוף הים, בהיותם בלתי שבירים. הסדרה מורכבת מבקבוקי פוקט (200 מ"ל) של ג'וני ווקר בלאק לייבל, ג'וני ווקר רד לייבל, J&B והסינגל מאלט סינגלטון 12. מהיבואן IBBLS  לא נמסר מחיר רשמי, שכן לטענתם המחיר הסופי לצרכן ייקבע על ידי הקמעונאי, אך סביר להניח כי זה יהיה בטווח של 35-60 שקלים, תלוי בסוג הוויסקי (היקרים יותר יהיו הסינגלטון והבלאק לייבל, הזולים יותר: רד לייבל ו- J&B.
גורדונס פינק ג'ין (צילום: יחצ חול)
גורדונס פינק ג'ין (צילום: יחצ חול)

ורוד עתיק. ג'ין גורדונ'ס פינק 
השגריר הבא ליום האהבה מגיע אלינו מאחת ממזקקות הג'ין הוותיקות ביותר, ובכל מקרה – הגדולה שבהן: גורדון. הכירו את GORDON’S PINK, הג'ין הוורוד של מזקקת גורדון. ג'ין ורוד הפך בשנתיים האחרונות למוצר שהוא כמעט חובה עבור כל יצרן גדול. הוא נחשב למרכיב מתמסר יותר לקוקטיילים מאשר הג'ין "הרגיל" והשקוף, אך יש כאן כמובן גם עניין שיווקי, נטייה טבעית או הסללה: הבקבוק הוורוד והמעוצב קוסם יותר לקהל הנשי. הג'ין הוורוד של גורדון, "גורדונ'ס פינק, הוא מרעננת, פירות במידה – עם רמז לתות, פטל ואוכמניות. חג האהבה העניק ליבואן הזדמנות להשיק אותו בישראל בעיתוי מושלם. הג'ין הוורוד של גורדון הוא אמנם שילוב מוצלח לקוקטיילים שונים, אך אני נהניתי ממנו מאוד בגרסת הג'ין טוניק הקלאסית – בתוספת של מי טוניק ופלח לימון. המחיר: 80 שקלים.
ברקן, רוזה כרם עלמה  (צילום: יח''צ)
ברקן, רוזה כרם עלמה (צילום: יח''צ)
העלמה בוורוד. ברקן, רוזה, כרם עלמה 2019
הרוזה החדש של ברקן, שהושק בתזמון מושלם - קצת לפני ט"ו באב, הוא יין שכולם יכולים לאהוב. הצבע שלו מפתה, ריחות הפרי נקיים וברורים. אם שאלתם אי פעם את עצמכם למה אנחנו מתכוונים כשאנחנו כותבים "ריחות של תות שדה ופטל", אתם מוזמנים לשאוף את הריחות שלו ולקבל את התשובה במלואה. מבחינה גופנית, היין, שנעשה מענבים שגדלו בגליל העליון, הוא עשיר, מלא ומפנק, עם חמיצות עדינה וסיומת פירותית וארוכה. המחיר: 40 ש"ח.
  
רמת הגולן, ירדן רוזה  (צילום: חגית גורן)
רמת הגולן, ירדן רוזה (צילום: חגית גורן)

חגיגה של אהבה. רמת הגולן, ירדן, רוזה 2019
היין שהושק השנה לראשונה נעשה במלואו מענבי טינטה קאו, זן שמזוהה בעיקר עם עמק הדורו שבפורטוגל ונטוע גם בכרם גשור שבדרום רמת הגולן. היחס לרוזה הזה היה רציני במיוחד. הענבים נבצרו ידנית, כדי שיגיעו ליקב שלמים ככל האפשר ונסחטו באשכולות שלמים. תהליך שמאפשר שמירה טובה יותר על הרעננות. יש לו צבע ורוד בהיר וחגיגי, וריחות מעודנים של פירות אדומים טריים, פרחים והדרים. הטעמים שלו מאוזנים והחמיצות נעימה. המחיר: 89 ש"ח

טפרברג, אסנס, רוזה  (צילום: אייל קרן)
טפרברג, אסנס, רוזה (צילום: אייל קרן)

איך לאהוב אותך. טפרברג, אסנס, רוזה 2019
את היין הזה מרכיבים זנים קלאסיים: גרנאש, סירה ומורבדר, שנבצרו, כל זן בזמנו, בשעות הבוקר הקרירות וטופלו בסביבות קרות, ובמינימום מגע עם חמצן, כדי לשמור באופן מיטבי על האופי של הפרי. ואם זה לא מספיק, גם הפרדת המיץ מהמשקעים נעשתה בתהליך ייחודי באמצעות פעפוע של חנקן שמציף את המשקעים לחלקו העליון של המיכל. לאחר תסיסה בטמפרטורה מבוקרת, החליט צוות הייננים של היקב על הרכבו הסופי של היין. הרוזה של טפרברג הוא בהיר מאוד, עם ריחות רעננים של פרי אדום ופרחים, טעמי פרי עשירים שנתמכים בחמיצות טובה וסיומת נעימה שעושה חשק לעוד. המחיר: 75 ש"ח