שבוע עבר מאז מאז שמשרד הבריאות השיק את הישומון "המגן 2", אך נראה שהקמפיין התקשורתי שליווה אותה לא היה מספיק מוצלח, שכן מהנתונים שהעביר היום (ראשון) משרד הבריאות לידי יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, חבר הכנסת צבי האוזר (דרך ארץ), עולה כי כ-40% מהמשתמשים שהתקינו את היישומומן במכשיר הסלולר שלהם, הסירו את ההתקנה כעבור זמן קצר.

מהנתונים עולה, כי 44,098 משתמשים התקינו את היישומון אולם 17,079 מהם מיהרו להסיר אותו. עוד עולה כי המדינה השקיעה בשיווק היישומון כארבעה 4 מיליון שקלים לטובת שיווק היישומון בדיגיטל, מתוכם שלושה מיליון שקלים לקמפיין הורדת האפקליציה (תשלום לפי הורדות). בנוסף השוקע סכום של 1.6 מיליון שקלים לטובת פרסום בטלוויזיה, כולל עלות הפקה.

ח"כ האוזר התייחסל נתונים ואמר: "על פניו, הכסף שמיועד להיות מושקע בקמפיין לא משכנע שמשרד הבריאות אכן תכנן קמפיין שהיעד שלו הוצב על 2.5 מליון הורדות". לדבריו, אנחנו צריכים לשפר את כל מערך ההגנה הרב שכבתי אשר מורכב מהחקירות האפידמיולוגיות, איכוני השב"כ והיישומון. "היישומון הוא שלישי במערך השכבה הרב הגנתי, הוא חייב להיות מופץ ומורד בהיקפים גדולים", ציין, "הסכומים שהושקעו הם לא מספיקים להיקף הנדרש. אני קורה למשרד הבריאות להניע כמה שיותר אנשים להוריד את האפליקציה, לעודד את שכבת ההגנה השלישית ולקטוע את שרשראות ההדבקה".

כזכור, בעת השקת "המגן 2" אמר שר הבריאות אדלשטיין: "זהו צעד קטן לאזרח, צעד גדול למדינה. אפליקציה שתגביר את שיתוף הפעולה עם כל אזרחי ישראל. למען בריאותכם, תורידו את האפליקציה". האפליקציה, אשר פותחה על מנת לסייע בעצירת שרשרת ההדבקה, מתריעה בפני המשתמשים בה על חשיפה אפשרית לחולה קורונה מאומת ומספקת הנחיות כיצד לנהוג. בגרסה החדשה יכולות נוספות לאיתור ודיוק נקודות חפיפה בין משתמשי האפליקציה לבין חולי קורונה מאומתים, ותוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות ושיפור חווית המשתמש.