ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, הודיע היום (ראשון) כי הוא תובע סך של 250,000 שקלים מחולה קורונה מאומת שהפר בידוד והגיע לנפוש במלון באילת. החולה, שאותר ביום שישי שעבר במלון "קלאב הוטל" על ידי שוטרי משטרת אילת, הורחק מהעיר ביחד עם משפחתו ונקנס ב-5,000 שקלים. 

במכתב ששלח לאותו אזרח חולה האשים הלוי כי בהתנהגותו חסרת האחריות סיכן האזרח את תושבי העיר והנופשים בה, וכי אם לא ישלם האזרח את הפיצוי הנתבע כנגד הנזקים שגרם בתוך שבעה ימים תוגש נגדו תביעה אזרחית.

"העובדה שבחרת לצאת מפתח ביתך, שהייתך בבית מלון ושהיה במרחב הציבורי בעיר אילת - הינה הפרה בוטה של חובת ותנאי הבידוד תוך סיכון ממשי להדביק ולהפיץ את מחלת הקורונה ולסכן את כלל הציבור",  כך נכתב במכתב, לצד איחולי בריאות שמסר ראש העירייה.

עוד צוין במכתב, כי תושבי העיר אילת, העירייה ותאגיד התיירות, אינם מתכוונים לעבור לסדר היום על התנהלותו כאמור ובכוונתם למצות עמו את הדין בכל חומרתו. 

מלון קלאב הוטל באילת (צילום: קלאב הוטל)
מלון קלאב הוטל באילת (צילום: קלאב הוטל)

"התנהלות האזרח כמפורט לעיל והזלזול בהוראות החוק ובחיי האדם, מהווים פגיעה חמורה בביטחון התושבים והנופשים באילת ובמאמצים הרבים אותם משקיעה העירייה והתאגיד על מנת לשמור על תושבי העיר והנופשים בה. בהתנהגותו כמפורט לעיל עבר האזרח עבירות פליליות".

"על רקע התנהלותו חסרת האחריות של האזרח, החליט כאמור ראש עיריית אילת לתבוע את האזרח בסך של 250,000 שקלים כנגד הנזקים שגרם בהתנהגותו לשיקום ביטחונם של הנופשים הרבים הפוקדים את העיר. את סכום התביעה נדרש האזרח לשלם תוך 7 ימים, באם יבחר לא לעשות כן, תוגש נגדו תביעה אזרחית בערכאות המתאימות".

המכתב ציין כי עיריית אילת והעומד בראשה באמצעות התאגיד העירוני לתיירות, משקיעים מאמצים וכספים רבים על מנת לשמור, לעודד ולפתח את תחום התיירות בעיר אילת, במיוחד בימים אלו בהם קיימת פגיעה כלכלית גדולה בענף התיירות ובתושבי העיר עקב התפשטות נגיף הקורונה בישראל. את המכתב כתב עו"ד ד"ר אופיר מילר בשם ראש עיריית אילת והתאגיד העירוני לתיירות אילת.

מכתבו של ראש עיריית אילת לחולה הקורונה ששהה במלון קלאב הוטל בעיר by maariv on Scribd