שוב לא שקט: צה"ל תקף הלילה (ב') יעדים של חמאס בעקבות ירי הרקטה לעבר יישובי הדרום. אזעקת צבע אדום נשמעה אמש בעוטף עזה ואזור העיר שדרות. דובר צה"ל הודיע כי זוהה שיגור אחד לעבר האזור, והוא יורט על ידי מערכת כיפת ברזל. מהמועצה האזורית אשכול נמסר: "זוהה שיגור אחד שיורט בהצלחה. לא זוהו נפילות בשטח שער הנגב. אין נפגעים בגוף או נזק לרכוש".

במהלך הלילה תקף צה"ל באמצעות כלי טיס תשתיות תת-קרקעיות של ארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה. צה"ל הטיל את האחריות על הירי על חמאס.  

בעיריית שדרות אישרו כי רכב נפגע מרסיסי מיירט של כיפת ברזל. בהודעת העירייה נמסר: "לפני כמחצית השעה נשמעה אזעקת "צבע אדום" בעיר שדרות בזמן שעשרות רכבים שהו במתחם דרייב אין מיוחד שנחנך הערב ברחבת השוק העירוני וצפו בסרט. הרקטה יורטה על ידי כיפת ברזל ורסיסי היירוט נפלו באחד מרחובות העיר וגרמו נזק לכלי רכב. אין נפגעים בגוף".

האזעקה נשמעת אחרי חודש שקט באזור, שכן האירוע האחרון שהתרחש באזור היה בתחילת חודש יולי, במהלכו נשמעו מספר אזעקות באזור עוטף עזה.

תיעוד היירוט מעל שדרות. (צילום: רדיק אשורוב)

בתוך כך, אתמול נכנס לתפקידו תא"ל נמרוד אלוני כמפקד עוצבת "שועלי האש" (אוגדת עזה). טקס החילופים נערך במחנה "רעים" במעמד מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, מפקדים, לוחמים, בני משפחה, ומוזמנים נוספים. תא"ל אלוני החליף בתפקידו את תא"ל אליעזר טולדנו, שפיקד על עוצבת "שועלי האש" בשנתיים האחרונות.