המחאה נגד נתניהו מתרחבת אל מעבר לים: עשרות ישראלים המתגוררים בבריטניה ערכו אתמול עצרת סולידריות ותמיכה במפגינים בארץ - שלדבריהם, "נלחמים באומץ רב על עתיד המדינה"  - מול שגרירות ישראל בלונדון, שמשמשת עבורם כסמל הריבונות של מדינת ישראל. 

שחף קרבט, ממארגני העצרת, שעוקב אחר המחאות וההפגנות בישראל בשבועות האחרונים, מסר ל"מעריב" כי הפעם יש תחושה שהמחאה הנוכחית בישראל "חוצת גבולות". הוא הוסיף: "זה המינימום שאנחנו יכולים לעשות מרחוק. אנו כאן כדי להזדהות עם המפגינים בארץ ועם העובדה שישראל צריכה להיות מדינה דמוקרטית ופלורליסטית שמקבלת את כל הדעות של תושביה. אסור לאפשר מצב שבו למפגינים סותמים פיות או מתנהגים כלפיהם באלימות".

מפגינים ישראלים נגד נתניהו בלונדון (צילום: גלי סגל)
מפגינים ישראלים נגד נתניהו בלונדון (צילום: גלי סגל)

עשרות ישראלים השוהים בצרפת התאספו אתמול בפריז להפגנה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, בשטח שהקצתה להם המשטרה, מתחת לפסלה של ז'אן ד'ארק, בין שגרירות ישראל לארמון הנשיאות. הם צעקו "ביבי הביתה", שרקו במשרוקיות והניפו שלטים עם ססמאות כמו "מדינה אהובה - ממשלה רקובה" ו"אני מאשים את ביבי", המתכתב עם מאמרו המפורסם של אמיל זולא, שנכתב בזמן פרשת דרייפוס.

שתי המארגנות הן אומניות וסטודנטיות למחול. אחת מהן, טליה דה פריז, אמרה: "לחץ בינלאומי עובד, וזה חשוב בהקשר הפוליטי ובהקשר של ניהול משבר הקורונה". חברתה לורה קירשנבאום הוסיפה: "אני דואגת למשפחה ולידידים שלי בישראל ותומכת במארגנים המסורים של ההפגנות בארץ".

בברלין התאספו עשרות מפגינים ליד בניין שגרירות ישראל, להפגנה שכותרתה "נלחמים על הדמוקרטיה בבית", וקראו "ביבי הביתה", "ביבי לכלא" ו"כמה צוללות?". 

עצרות תמיכה נוספות של ישראלים החיים בחו"ל צפויות להיערך השבוע בדנמרק, בהולנד, באוסטרליה ובקנדה.