החלטה שנויה במחלוקת: הפרופ' רוני גמזו, הממונה על ניהול משבר הקורונה, אישר היום (שני) את כניסתם ארצה של 17 אלף תלמידי ישיבות וסטודנטים מחו"ל במהלך החודשים הקרובים. אתמול קיים גמזו דיונים בנושא עם גורמים רלוונטיים, על מנת לקבל תמונת מצב עדכנית. בין המשתתפים בדיון היו יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק (בוז'י) הרצוג, ראש רשות האוכלוסין, פרופ' שלמה מור יוסף, נציג משרד הבריאות, ד"ר אשי שלמון, וכן נציגי המל"ג. 

הנתונים שהוצגו בפני מנהל המשבר הצביעו על כ-2,000 סטודנטים ועד כ-12,000 אלף תלמידי ישיבות שצפויים לנחות בארץ, לצד 5,000 משתתפים בפרויקט ההתנדבות מסע של משרד רה"מ , 500 משתתפים בפרויקט נע"לה של הסוכנות היהודית, ועוד כ-1,500 תלמידים המגיעים ממוסדות פרטיים. 

נכון לרגע זה, סוכם כי הגעתם של התלמידים תתפרס ותיערך באופן הדרגתי ולא בבת אחת. כמו כן, הוחלט כי כל המגיעים ארצה ייכנסו מידית לבידוד במשך שבועיים, בקפסולות של עד שישה אנשים, מוסדות שאושרו מראש על ידי משרד הבריאות. 

קורונה בישראל (צילום: REUTERS/Amir Cohen)
קורונה בישראל (צילום: REUTERS/Amir Cohen)

בהודעה שמסר בנוגע להחלטה, אמר גמזו כי יש לאזן בין שמירה על בריאות הציבור לבין שמירה על ערכי המדינה והקשר לעולם היהודי.חה"כ יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו הגיבה להודעה, וכתבה: "מקווה שהסכים לאשר את כניסתם של תלמידי הישיבות משיקולים עניינים ולא מתוך לחצים שהופעלו עליו, ושהוא מבין את ההשלכות של ההחלטה". 

כזכור, יו"ר ישראל ביתנו, חה"כ אביגדור ליברמן, התבטא בחריפות נגד הכוונה להכניס אברכים ארצה וכינה את ההחלטה "מפגע בריאותי". "בימים האחרונים אנו עדים לפרסומים על כך שהממשלה התירה לכ־16 אלף אברכים מארה"ב, שאינם אזרחי ישראל, להגיע לארץ לקראת החגים, ללא בדיקה מוקדמת לאיתור נגיף הקורונה. לכל בר דעת ברור שמדובר באירוע ללא פיקוח וללא שמירה על הכללים ומהווים סכנה לבריאות הציבור ויכולים להוביל אותנו למצב חירום", כתב  ליברמן. 

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ תמר זנדברג, מסרה: "האפליה פשוט זועקת לשמים: 12,000 בחורי ישיבות זרים ייכנסו לישראל בזמן שאלפי משפחות של ישראלים, חלקם הורים לילדים, עדיין תקועות בנפרד כבר חודשים. מאז הדיון בוועדת הקורונה בו הובטח להקל בקריטריונים אני מוצפת בפניות שלא מסתדרות. עתה אפנה לגמזו (שאישר לתלמידי הישיבות) וגם הבג״ץ בדרך".