סטודנטים במחלקה לתקשורת חזותית מ-HIT - מכון טכנולוגי חולון התגייסו בחודשים האחרונים למשימה מאתגרת. הםהפיקו הצעות בצורת סרטונים וממשקים עבור המרכז הלאומי להשתלת איברים במטרה להגביר מודעות וחשיבות לתרומת איברים בישראל ולעידוד החתימה על כרטיס אדי.

שיתוף הפעולה הייחודי הזה מתקיים במסגרת קורס התמחות אינפוגרפיקה בשנה ג׳ (שנקרא השנה ׳עיצוב מציל חיים׳. במהלך הקורס התבקשו הסטודנטים להנגיש מידע בנושא תרומות איברים לקהלי יעד שונים ) וביניהם משפחות וילדים, חיילים, מגזרים שונים וכ'ו.

האתגר המרכזי איתו התמודדו הסטודנטים היה בחינת המחסומים הפסיכולוגיים הרלוונטיים לכל קבוצת אוכלוסייה, וכיצד ניתן להתגבר עליהם באמצעות האינפוגרפיקה.

כמו כן, מטרה מרכזית נוספת בקורס היא המחשת משמעותם של מספרים, לדוגמה: משך המשמעות של זמן ההמתנה להשתלה. לכן הסטודנטים התרכזו בהצגת סיפורים אישיים ואנושיים, המסבירים את משמעות משך זמן המחלה וההמתנה להשתלה והשפעתו על אורח
החיים של החולה, את האפשרויות האופטימיות להחלמה ואת החיים העשירים וההישגיים לאחר השתלה.

דבורה שרר המרכז הלאומי להשתלות: "פניתי עם הרעיון עליו חשבתי לא מעט זמן למכון הטכנולוגי HIT, והצעתי להם להרים את הפרויקט הזה. ב- HIT מיד השיבו בחיוב, ובסיוע סיגל פרלמן שהובילה את הפרויקט בצורה נפלאה, הגענו למיזם מעורר השראה עם המון זוויות מעניינות ויוצאות דופן בנושא כל כך רגיש של תרומת איברים. הסטודנטים עמלו בכל המרץ, יצאו מהחשיבה הסטנדרטית, והתוצרים מרשימים ומעוררי
השראה. אנו שמחים על שיתוף הפעולה המיוחד הזה ומקווים להגיע לכלל האוכלוסייה במדינת ישראל שיחתמו על כרטיס אדי - כרטיס לכל החיים".

סיגל פרלמן, מנחת הקורס, HIT: "קראתי לתרגיל 'עיצוב מציל חיים' – מדי פעם, כמו בשיתוף פעולה מעין זה, מתאפשר לנו כמעצבים להנגיש מידע שהוא כה רלוונטי עד שעיצוב מידע כזה בצורה אפקטיבית יכול גם להציל חיי אדם. הסטודנטים התמודדו עם נושא מורכב שבבסיסו קושי
פסיכולוגי שלעיתים הוא כמעט טאבו, נושא עם רגישות גבוהה עד קושי לקבלה והכלה של מידע מסוג זה".

עוד אמרה פרלמן, כי "בנוסף, הם התמודדו עם הקושי שבהפיכת המידע שמאחורי המספרים לסיפור אנושי ואישי, כמו גם קושי בסיסי להעביר מידע אמין וקליט, ועל כל זה הוסיפו לנו סמסטר בזום. הפרויקטים שנוצרו אינטליגנטיים ומציגים את האנשים מאחורי המספר, ומספרים סיפורים מלאי אנושיות אופטימיות שמחת חיים והומור. בעיניי - הסטודנטים צלחו את כל האתגרים מעל למצופה".