בשורה עבור רבבות משפחות בישראל שנאלצות לשלם דמי תיווך יקרים לחברות סיעוד על מנת להעסיק מטפלים סיעודיים. באתר iSavta.co.il, ששימש עד לאחרונה כלוח אינטרנטי חכם לאיתור מטפלים סיעודיים, פיתחו מערכת ייעודית חדשה להעסקה ישירה של מטפלים זרים באופן יעיל וללא תיווך של חברת סיעוד. עלות השימוש באתר נעה בין 39 ל–99 שקל בחודש.

אף שהמטפלים נמנים עם תאגידי כוח אדם סיעודי, העסקתם בפועל נעשתה עד היום כמעט רק דרך המתווכים, חברות הסיעוד. כך נוצר מצב בלתי נסבל שמאלץ את המשפחות לשאת בעול של שמירת זכויותיהם של המטפלים. כבר בשנת 2018 החל הביטוח הלאומי לאפשר העסקת מטפלים סיעודיים באופן ישיר ללא חברת סיעוד. למרות זאת, משפחות רבות העדיפו שלא להשתמש באופציה זו, בעיקר בגלל המנגנון הבירוקרטי הסבוך שהיה כרוך בהעסקה שכזו.

באתר iSavta.co.il הסבירו השבוע כי עבור 39 שקל בחודש מאפשרת המערכת למשפחה להיעזר באתר ככלי פשוט לניהול השכר והתנאים של המטפל באופן עצמאי. בעלות של 99 שקל לחודש תזכה המשפחה לקבל טיפול של צוות האתר בחישוב שעות העבודה והתנאים של המטפלים. 
עוד הדגישו באתר כי בשני המסלולים המוצעים "מדובר בחיסכון של בין 6,000 ל־27 אלף שקל בשנה בממוצע למשפחה מטפלת. המערכת מציעה גם שירות של תרגום חישוב השכר וההפרשות לעובד". 

אינה ציקינובסקי מרמת גן, שמטפלת בהעסקת המטפלת של סבתה, סיפרה כי בעקבות ההרשמה למערכת החדשה "סבתא שלי חוסכת לפחות 600 שקל בחודש, אחרי שהבנו שהיא זכאית לקבל מחברת הסיעוד הנחות על כל מיני תעריפים. השימוש במערכת הוא קל מאוד ונוח, סוגר את כל החישובים מול העיניים חודש בחודשו. המערכת נותנת לי הרבה יותר מידע, בצורה מדויקת ומסודרת, יותר מכל גוף אחר. זה אחד הדברים היותר חשובים מבחינתי".

אריאל כבירי, מייסד iSavta, מסביר בשיחה עם "מעריב" כי "עבור כ־60 אלף אנשים, המעסיקים מטפלים זרים בארץ, מדובר בבשורה דרמטית. 90% מהם מקבלים גמלת סיעוד ברמות הגבוהות ביותר, כשבמצב הנהוג - הגמלה עוברת למטפל באמצעות חברת סיעוד, והמשפחה משלימה את השכר שמעבר לשעות המסובסדות וסופגת גם חלק מעלות התיווך. המערכת שלנו מאפשרת למשפחה לשלוט בהליכים באופן שקוף וברור, בצורה נוחה ובעלות נמוכה".