התקבל הכרעה - מי רומנטי יותר? לקראת ערב ט"ו באב, שחל היום (שלישי), בני ובנות זוג מחפשים בנרות מה הדרך הטובה ביותר לפנק את אהוביהם. רגע לפני אחד מהימים המרגשים ביותר בשנה, הייחודי רק לנו בישראל, מחקר חדש עונה על השאלה - מי מפנק יותר את בני הזוג ביום הרומנטי,  נשים או גברים? וגם - בצל הגבלות הקורונה,  כיצד השתנו המתנות המועדפות ביחס לשנה שעברה.

מחקר שנערך עבור פלטפורמת המתנות BUYME חשפה את כל המחוות הרומנטיות המועדפות על האוהבים הישראליים. השנה, שווי המתנה הממוצע שהשקיע הגבר הישראלי עמד על 304 ש"ח, בעוד נשים חסכו מעט והשקיעו 285 ש"ח ביקיריהם. עם זאת, נשים רכשו יותר מתנות, עם 58% מכלל הרכישות, לעומת 42% מהרוכשים הגברים. 

בני זוג (צילום: ingimage ASAP)
בני זוג (צילום: ingimage ASAP)

אהבה בימי קורונה
ומה באשר למתנות המובילות? הריחוק החברתי של החודשים האחרונים הותיר את חותמו, וגרם להתמקדות במתנות אישיות יותר השנה, כמו כרטיסי מתנה למותגי אופנה שונים, מתנה שנרכשה ב-24% יותר מאשר ט"ו באב בשנה שעברה. רק 21% מהרוכשים בחרו להעניק לבני זוגם שוברים למסעדות, ירידה של 10% לעומת השנה שעברה, ובמקום האחרון, באופן לא מפתיע, הגיעו מלונות היוקרה, שהיוו 4% בלבד מהמתנות שנרכשו לרגל המאורע, ירידה של 6% ביחס ל-2019.

אהבה בימי קורונה (צילום: מרק ישראל סלם)
אהבה בימי קורונה (צילום: מרק ישראל סלם)

העולם שייך לצעירים?

נדמה כי דווקא הזוגות הצעירים, בטווחי הגילאים שבין 18-24, מעניקים חשיבות מיוחדת ליום האהבה, והם האוכלוסייה שהשקיעה את הסכומים הגדולים ביותר במתנות, כאשר הסכום הממוצע עומד על 309 ש"ח במתנה לבני הזוג, שעה שהזוגות ה"וותיקים" יותר, בני 65 ומעלה, "הסתפקו" במתנות בסך 287 ש"ח בבממוצע. 

למי שתוהה מי זכתה בתחרות העיר הרומנטית ביותר בארץ, עולה כי בבירה ירושלים מתגוררים ככל הנראה הרומנטיקנים הגדולים ביותר, שהשקיעו בממוצע 323 ש"ח במתנה לאהוביהם, שעה שלא רחוק מהם, שכניהם במודיעין השקיעו את הסכום הנמוך ביותר, 212 ש"ח בממוצע. 

בני זוג (צילום: ingimage ASAP)
בני זוג (צילום: ingimage ASAP)

סמדר קרמר, מחלקת דאטה ואנליזה של חברת BUYME הסבירה את הממצאים המפתיעים ואמרה: "לוח השנה העברי רווי בסיבות למסיבות, מה שמצריך מהישראלים יצירתיות עקבית וגישה למגוון של מתנות וחוויות. כדי לאפשר לרומנטיקנים להפתיע את יקיריהם בכל פעם מחדש, אנחנו מקפידים על עדכון תמהיל מתנות חדשות, בהתאם לטרנדים ולביקושים, כמו במקרה החריג של השנה הנוכחית, כך שכל אחד ימצא את מה שהוא מחפש, בין אם זו מתנה אישית ובין אם זו חוויה זוגית כמו יום ספא מפנק, ארוחת שף יוקרתית, סדנאות וכן הלאה. העיקר זה לבלות ביחד ולייצר זיכרונות משותפים".