לכל דבר מתרגלים בחיים, אפילו לקורונה. אפילו לפרקים של דקה וחצי ב"הישרדות VIP". אתמול הפרק התכווץ לשנייה וחצי, ובקצב הזה הסאגה הזאת תסתיים הרבה אחרי שימצאו חיסון לקורונה, ואז במקום לצפות בתוכנית שבעונה הנוכחית שברה שיאים חדשים של גועל צרוף, נוכל לוותר על התענוג המפוקפק, וללכת לראות סרט טוב בקולנוע, ובלי מסיכה.

למה הם נותנים לנו "הישרדות" במנות קטנות? אולי כך הם הם חושבים שנתמכר לחרטבונה הזאת. אז כדאי שיתעוררו על עצמם, יש תענוגות הרבה יותר שווים שכדאי להתמכר אליהם. כמו שאמרה פעם חברה שלי שהתמכרה למתוקים: "אם אני כבר אוכלת עוגה ומשמינה ממנה, לפחות שהיא תהיה ראויה להשמין ממנה".

יחד עם זאת, באותן שניות ספורות של "הישרדות" הגעתי לכמה תובנות. אמנם לא תובנות הרות גורל שישפיעו על ההתחממות הגלובלית, אבל בכל זאת, תובנות קטנות על אנשים רגילים (ממש לא VIP במובן הליטרלי של המילה), שרצו להשתתף במשחק חברתי ובדרך זאת להתפרסם.

בשלב הזה של המשחק, כמעט כל השורדים מעצבנים אותי. אפילו ירדן ועידן. כאילו, כמה תמימים או טיפשים אתם יכולים להיות, שכל כך בקלות אתם מפסידים פסלון חסינות, מבלי לעשות קודם עבודת שטח ולגשש לפני מועצת השבט מה הסיכוי שהקבוצה היריבה תנסה להדיח שחקן כזה או אחר. הרי יכולתם לבש מבני ברוכים, שלמראית עין עדיין השתייך לקבוצה היריבה, לרחרח ולבדוק את הנושא ולדווח לכם. למה ג'רבי החליטה שרק אותה ירצו להדיח? למה לא בדקה את כל האופציות? ולכן שאפו גדול לקבוצה היריבה שהצליחה להערים על היפים והתמימים, שבמקרה הזה התמימות היתה בעוכריהם וממש לא הוסיפה להם גאוות יחידה.

הישרדות VIP, ירדן ג'רבי, עידן חביב (צילום: צילום מסך רשת 13)
הישרדות VIP, ירדן ג'רבי, עידן חביב (צילום: צילום מסך רשת 13)

באותו עניין, איך ברוכים בעצמו לא טרח לברר אצל בוזגלו ושות' את מי הם עומדים להדיח, על מנת שיוכל להעביר מידע חיוני לקבוצה אליה עמד להצטרף? מרוב שלאחרונה הוא כל כך עסוק בלעוף על עצמו, הוא שכח להפעיל את התאים האפורים ולחשב צעדים אסטרטגים להמשך המשחק. ולמרות שאני לא נמנית על האוהדות של הדוגמנית הבינלאומית אלה איילון, היא סוף סוף צדקה כשאמרה אתמול שבני בעצם עשה חצי עבודה, ואם הוא כל כך רצה לבגוד, היה צריך לבגוד עד הסוף ולעשות צעד שישאיר את חברי קבוצתה פעורי פה.

אז בני, אם באת להישרדות אך ורק כדי למצוא את עצמך ואת הכבוד האבוד שלך, או לרכוש חברים כמו עידן עליו תוכל להניח את הראש ברגעי משבר, למה לנסוע עד הפיליפינים? אפילו יועצת חינוכית בבית ספר יסודי יכלה לעזור.

גם אלינה הצליחה לעצבן אותי, ולא בגלל שכישרון המשחק שלה מוטל בספק, בעיקר כשהיא פוערת פה כמו קרוקודיל, ושוכחת לסגור אותו עד הפרק הבא. מצידי, שתפער פה, עיניים ואוזניים לפי בחירתה המשחקית ונטיות לבה, אבל בואו, כמה אפשר היה ללקק לסמדג'ה בימים הטובים של קאפרה, ובסגנון שאצלי עורר את מיצי הקיבה? "אני טובעת בתוך האמת שלך" (אלינה אז לסמדג'ה)??? comrade אלינה, גם אם החבירה לאנשים שלא סבלת הייתה למען השרדותך האישית, יש גם גבול לליקוקים, בעיקר כשכל כך רצית להצטייר כפמיניסטית ערכית ומוסרית. מצטערת guys, אבל לא שפכתי דמעות על הדחתה.

בהבזק הקצר של חדשות "הישרדות" אמש, נצפה עידן שבפרק הבא, ינסה לכרות ברית עם אסי בוזגלו על חשבון ג'רבי, והיא מצידה גם מתכננת מהלך יצירתי עם השייח. האם זה אמיתי או שכולם עובדים על כולם? בקצב שהתוכנית מתנהלת, רק ימים ארוכים יגידו. אך האמירה של בוזגלו המוחמא אחרי אותם גישושים של עידן וג'רבי, הייתה "הפתעת" העונה: "אולי קורצתי מאותו חומר של אלוף".

מעצבן אה? אבל דוגרי, אולי סוד ההצלחה במשחק כמו הישרדות 2020 הוא האמון המופרז בעצמך, ונראה שבוזגלו, בעזרת השחצנות שכל כך מאפיינת אותו, צועד בבטחה אל הגמר.