התפתחות בפרשת ההתעללות: בית משפט השלום בראשון לציון האריך הערב (שלישי) בשלושה ימים את מעצרו של בן זוגה של בעלת הפעוטון ברמלה. על פי החשד, הבעל, גבר כבן 42, עבד בפעוטון כשותף של אשתו, וסייע בענייני תחזוקה. על פי צילומים מהמקום, הוא היה עד לחלק ממקרי ההתעללות - אך לא דיווח עליהם. מדובר בעצור השביעי בפרשה. 

השופט דחה את טענותיו של החשוד כי לא היה מעורב בנעשה בגן, וציין כי "מעיון בסרטונים העולים ממצלמות האבטחה סבור אני כי אין מקום להבדיל בין החשוד ליתר העובדות בגן, שכן בניגוד לנטען, החשוד לא פעל מרחוק אלא היה מעורב בניהול השוטף של הגן ולא אחת אף טיפל בילדים". משכך מצא השופט מכלס מקום להאריך את מעצרו של החשוד.

קודם לכן בשעות הבוקר האריך שופט בית משפט שלום בראשון לציון, עמית מיכלס, בשלושה ימים את מעצרה של ענבר דוניו, בת 29, הסייעת החמישית ממעון הפעוטות ברמלה. במשטרה מייחסים גם לדוניו עבירות של התעללות בפעוטות והתנהגות אלימה כלפיהם. נזכיר כי אתמול האריך בבית המשפט מעצרן של ארבעת הסייעות מאותו המעון וכן מעצרה של בעלת המעון, ליטל ברסי, החשודות באותה הפרשה.

הסייעות החשודות בהתעללות - נירית שויד (מימין) ורוחמה סעד (משמאל) (צילום: פייסבוק)
הסייעות החשודות בהתעללות - נירית שויד (מימין) ורוחמה סעד (משמאל) (צילום: פייסבוק)

במרחב שפלה ממשיכים בחקירה, ולהערכת החוקרים מדובר בפרשה החמורה ביותר ביותר שנודעה במדינה הן בשל היקף הילדים שנפגעו והן בשל מספר החשודות המעורבות בפרשה.

קרן שאול, אם לילד בן שלוש וחצי, שנמצא בגן בשלוש השנים האחרונות, הקימה בימים אלו קרן לגיוס המונים במטרה להיאבק בתופעה והבטיחה כי כל אגורה שתישאר לאחר המאבק תועבר לעמותת עלם המטפלת בנוער בסיכון.

עבר שבוע מאז שנחשפתם לזוועה - איפה אתם היום, אחרי מעצר מנהלת המעון והסייעת החמישית?
"לא ציפינו שידרדר למקום כזה בסדר גודל כזה, והפרשה עוד לא הסתיימה. יש עוד שלוש או ארבע סייעות שטרם נעצרו, אבל ברגע שעצרו את בעלת המעון, ליטל ברסי, ואת הסייעת ענבר דוניו, ששימשה כסייעת בכיתת הבוגרים אז יש לנו סיבה טובה לצערנו להניח שמדובר בנורמה שהתרחשה באופן קבוע בגן. אנחנו בטוחים שגם אם שאר המטפלות לא נהגו באלימות פיזית כלפי הילדים שלנו, הן ידעו ושתקו ולכן הן שותפות מבחינתנו ההורים", אמרה שאול.

"בתקופת הקורונה, הבן שלי התחיל לעשות כל מיני דברים שלא זרקו אצלי חשדות אבל אולי הדליקו נורה אדומה לביקורת. תמיד שאלנו שאלות את מנהלת הגן ותמיד קיבלנו תשובות אבל היום, התמונה מזעזעת, כל יום אנחנו נחשפים לפרטים מזעזעים", הוסיפה.

לתחושתך הילד שלך הוכה?
"דוניו היתה מטפלת של הילד שלי כל הזמן מחבקת ומנשקת אותו, כל יום כשאני אוספת אותו הביתה היא היתה מבקשת שאביא לה אותו הביתה. מבחינתי זה לא משנה אם היא היכתה את הבן שלי או לא, אנחנו יודעים שהיא היכתה ילדים וזה מחליא ממש".

קרן שאול - אחת האמהות מהמעון (צילום: פרטי)
קרן שאול - אחת האמהות מהמעון (צילום: פרטי)

ומה בכוונת ההורים לעשות?
"כרגע יצאנו למאבק כדי שזה לא יקרה עוד פעם. אנחנו רוצים לגרום לכך שבממשלה יבינו שחייבים להסתכל לילדים האלה בעיניים ולהבין שהם לא שקופים. אמא שמביאה ילד לעולם לא יולדת אותו בגיל שלוש ורק אז המדינה לכאורה מתייחסת אליו. אנחנו רוצים שתהיה חקיקה בנושא, שבכל גן יהיו מצלמות, שתהיה סיירת הורים, שכל יום יהיה הורה יהיה נוכח בגן בתשלום מהמדינה. אי אפשר לצפות שאמא תצא לעבודה והיא תפקיר את הילדים שלה בידיים כאלו. חוץ מזה אנחנו דורשים החמרת ענישה".

אתם מעודכנים בחקירה?
"מהמשטרה אנחנו יודעים שלא היתה פרשה בסדר גודל הזה במדינת ישראל הן מבחינת כמות הנפגעים והן מבחינת מספר הפוגעות. יש 46 ילדים בשלוש שכבות גיל וגם תינוקייה, פעוטות ובוגרים וכולם קורבנות לאלימות והתעללות".

מה המסר שלך?
"התחלנו בקמפיין לגיוס המונים, צירפנו עורך דין שהוא מומחה בתחום. כל התהליך מאד יקר, בעיקר לנפש שלנו אבל לא פחות לכיס שלנו, ואנחנו מרגישים חובה לעשות זאת. מתחייבים שכל שקל שיוותר לאחר המאבק בקופה שלנו יועבר לרשות עמותת עלם המטפלת בנוער בסיכון".

לסיום, ציינה כי "מהמשטרה אנחנו יודעים שלא היתה פרשה בסדר גודל הזה במדינת ישראל הן מבחינת כמות הנפגעים והן מבחינת מספר הפוגעות. יש 46 ילדים בשלוש שכבות גיל, כולל תינוקייה, פעוטות ובוגרים - כולם קורבנות לאלימות והתעללות".

הקרן למימון ההמונים