אמש פורסם ברחבי הרשת סרטון בו נראה כתב חדשות 13, אבישי בן חיים, מותקף באחת ההפגנות מול מעון רה"מ בבלפור. הערב (שלישי) הוא שוחח בנושא עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM.

אנחנו הסכמנו שלא נריב היום על התזה שלך, אנחנו מדברים על הסרטון שעושה כותרות. אין בעצם פריים אבל יש קללות איומות שמוטחות בך, 'לגרור את גופתך' וכאלה מטנדר, אנחנו סגורים על ממתי הדבר הזה?
"בוודאי אני צילמתי אותו. קודם אספר לך פרט, למה פתאום הוא יצא אתמול? אני לאורך כל התקופה האחרונה מרגיש כאילו ההסתה נגדי מחמירה ומחמירה, וזה נהיה ממש מסוכן. הסרטון יושב אצלי מה-14 ביולי ולא הוצאתי. אתמול שמעתי תוכנית שאהובה עליי, של בן כספית וינון מגל, ואז שמעתי אותך מדבר עליי בצורה מאוד מבזה, לגיטמית לגמרי, מותר. ושמעתי את ינון מגונן, אבל אמרתי 'אני מרגיש שיש פה משהו מעבר, הקרב שלנו היום הוא על דה-לגיטימציה מוחלטת של הצד השני'.

"כשאני מדווח כל פעם על מה שקורה במחאות בבלפור, אני כל פעם מקפיד להגיד לפני כן, לפני שאני מתחיל עם הביקורת, ויש לי ביקורת אדירה, 'אני רוצה להגיד שמדובר בחגיגה דמוקרטית של אלפי ישראלים טובים שבאים לעשות מעשה דמוקרטי יפה, ועכשיו אני מתחיל לריב. אחרי שאני אומר את זה, ואז אני מקבל תגובות מהצד שלי, במירכאות, 'למה אתה נותן לגיטימציה? צריך דה-לגיטימציה מוחלטת'. הרגשתי שמה שאתה עושה, אתה אומר 'אני עכשיו עוזב את אבישי, מה שהיה בינינו, אני צריך לעשות לו דה לגיטימציה בצורה מוחלטת. לכן, אני מדבר עליו בצורה מבזה'. אחרי התוכנית שלכם התקשרתי לינון ונתתי לו את הסרטון, כך התגלגל, זה איך יצא הסרטון הזה בכלל".

מיום הבסטיליה?
"הקש ששבר את הגב שלי שניסיתי לא, לא רציתי להוציא, זו האמת, הסרטון הזה צולם אחרי ההפגנה ב-14 ביולי".

ד"ר בן חיים, שמעתי היום על הזמרת אביבה אבידן שאין לה הופעות אז היא עוברת למכור ממולאים. לך יש יותר מדי הופעות, אולי תשקול גם הסבה לתקופה זמנית עד יעבור זעם;
בן: למה שהוא יעשה את זה? אתה נותן פיסת אינפורמציה, כי מישהו כתב עיתונאי אחר העלה. כל הסרטון הזה באשמתי, לקחתי אחריות. אני חושב שמה שאתה מפיץ, התזה הזאת של ישראל הראשונה והשנייה והכול קשור לביבי וההתנתקות, אני חושב שזה שטויות, זה לחטט בפצע שמגליד וכו'. לא העלנו אותך בשביל זה. את הריב הזה אני יכול לקיים איתך שנתיים קדימה, דבר אחד צריך להבהיר - מטומטמים שמאימים ומקללים ודה לגיטימציה וכוונות אלימות - צייצתי אתמול לשפוט בחומרה, זה צריך להיות ברור.
"לא יכולתי לראות כי חסמת אותי".

אנחנו הולכים ומגרדים את התחתית של הביב. אני שמעתי את הסרטון ואני רואה שהוא מצולם לאט לאט. אם מישהו מאחוריי אומר דברים כאלה יש לי נטייה לרוץ יותר מהר, למה לא ברחת?
"אני צנחן וסא"ל במיל', יש גבול כמה אני מוכן לספוג השפלה. זה היה אירוע מאיים מאוד, בגלל זה לא העזתי להסתובב ולצלם. לכן מה שעשיתי, את האייפון הפעלתי ושמתי על העורף שיצלם, ומה שיתפוס יתפוס, בגלל זה - זה נראה כמו שזה נראה. לא העזתי לצלם ולעמוד כי זה היה נראה שיש שם משהו נפיץ, שזה מסוכן".

כמו שאתה רואה - דוב תלך לאט, אל תברח?
"יותר בכבוד המזרחי שלי".

אריה הוא תת אלוף ,הוא בורח נהדר. התוצאה הישירה של האירוע זה שאני משחרר את החסימה ועוד שלושה ימים אני אחסום אותך בפרץ עצבנות אחרת. אתה יודע מי האנשים האלה? למה הם לא עצורים?
"אני לא יודע, אני מבחינתי לא העברתי את זה. הבוקר במערכת שלי אמרו שהם רוצים להעביר את זה למשטרה. באופן אישי זה לא חלק מהמשא ומתן העיתונאי שלי. אמרו לי 'אנחנו לא חושבים שזה שיקול שלך. זה מסוכן וצריך'".

לכמה שמאלנים יש רישיון לטנדר?
"אבל אגיד עוד משהו, לפני כן שעתיים קודם עברתי ליד בית הכנסת הגדול באזור ליד כיכר פריז, ואז היו צעקות דומות, אני חושב שזו אותה קבוצה. אז ניגשו אליי מהמפגינים, באו לגונן עליי, אמרו 'סליחה אנחנו מצטערים'. שיהיה ברור, לא זו ההפגנה, זה היה בשוליים של ההפגנה את הדבר הזה".

הרוב הגדול לא יגע בך, מספיק אחד עם סכין. מה אתה חושב - הסיכוי של מי לצאת חי מאירוע, שלך מהפגנה בבלפור או שלי מהפגנה של לה פמיליה? אבל בוא לא ננסה את זה.
"בוא נעשה ככה, אם אתה בא להפגנה של לה פמיליה אני בא איתך לשמור עליך".

בן אני יותר פחדן;
אריה: שניככם תצטרכו רופא, אני רואה שגם אני אצטרך לבוא; בן: זה בתוך ההפגנה? תתאר את התרחיש ואיך אנשים מסתכלים עליך ואומרים לך את הדברים האלה בפנים?
"השעה הייתה 00:10 בלילה, זה היה אחרי שגמרנו את ההפגנה, היינו מותשים אחרי ערב שלם במהלכו הצלם שלנו הוכה, היה הרבה".

זה אותו ערב?
"כן, ב-14 ליולי ב'ביסטיליה'. גמרנו את האירוע, אתה כבר 'זהו', ואז יש היתקלות אחרונה שאתה אומר 'מאיפה זה בא לי? הורדנו אפודים, די, תעזבו אותנו'. זה היה בשלב הזה, עברנו בכיכר פריז, פשוט עברתי בדרך לאוטו ושם התחילו הצעקות הבאמת מבהילות. לא צילמתי הכול, התחלתי לצלם אחרי חצי דקה או יותר".

שהבנת שיש אירוע?
"לקח לי זמן. כל הזמן אנשים אומרים דברים אבל שם לקח לי זמן".

אבישי בן חיים לדעתי מדבר שטויות אבל הוא אח שלנו. מי שיגע בו אני אהרוג אותו.
"שרוף עליך".