"העמדה המקצועית של משרד הבריאות אינה מוכחת ואינה נתמכת בנתונים. ישראל, המונעת כניסת זרים, דומה לקוריאה הצפונית. אפשרויות התנועה האווירית כבר קיימות באירופה, בארה"ב ובאזורים נוספים בעולם". כך אמר אתמול מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת יוסי פתאל.
בדיון מיוחד שקיימה אתמול ועדת הקורונה בנושא פתיחת השמיים לתיירות יוצאת ונכנסת לישראל הוסיף פתאל: "בניגוד גמור לעמדה שהושמעה על ידי נציג משרד הבריאות, שלפיה הקבוצה הקוריאנית הביאה את הקורונה, העובדות הן שהקבוצה לא הדביקה ולו ישראלי אחד". לדבריו, הלשכה הייתה חלוצת החקירות האפידמיולוגיות עם תחילת המשבר. 

"מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר משה בר סימן טוב ופרופ' סיגל סדצקי היו מתקשרים אלינו כי היינו מספקים למשרד הבריאות את מסלול התנועה של התיירים", הוסיף פתאל. האחרון אף ביקש מיו"ר ועדת הקורונה יפעת שאשא ביטון שתורה לאנשי המקצוע להציג עמדות ״איך כן״ ניתן לנהל תנועת תיירים לישראל, ותוך התייחסות רצינית למתווה המפורט שהציגה הלשכה. תעשיית התיירות בישראל מפרנסת כ־200 אלף משפחות.

בדיון הודתה שאשא ביטון כי ההחלטה על טיסות החסידים לאומן היא פוליטית ומנוגדת לעמדת גורמי המקצוע במשרד הבריאות, שלפיה אסור לאפשר לאירוע באומן להתקיים. "מכיוון שמצאו מתווה לטיסת 30 אלף חסידים לאומן וכניסתם לישראל של 15 אלף סטודנטים ותלמידי ישיבה חרדים, ניתן היה למצוא גם מתווה לפתיחת השמיים לתעופה", אמרה היו"ר.