צרפת העבירה ערבויות לממשל הלבנוני ולחיזבאללה לכך שפסק הדין במשפט הרצח של ראש הממשלה לשעבר רפיק חרירי, הצפוי להינתן ביום שישי, לא יביא להליכים בינלאומיים נגד חיזבאללה. העיתון "ג'ומהוריה" מצטט מקורות דיפלומטיים לבנוניים, שאמרו כי צרפת מילאה תפקיד מרכזי כדי לאפשר זאת. ההבטחה הועברה כנראה במהלך ביקורו בביירות של שר החוץ הצרפתי ז'אן איב לה דריאן בשבוע שעבר. 

המקורות הדיפלומטיים מסרו שצרפת הבטיחה שפסק הדין לא יגרום ל"שרשרת תגובות כלפי המפלגה". הם הוסיפו כי הופנתה בקשה אל חיזבאללה להפגין עמדה "סלחנית" ולהפסיק את המערכה שלה נגד מדינות המפרץ. לפי הדיווח, צרפת התחייבה גם "לפקח" על תגובתו והתנהגותו של בנו של ראש הממשלה שנרצח, באהה חרירי, כדי ש"הכוחות האזוריים המתנגדים לחיזבאללה לא יעשו מפסק הדין הון פוליטי לקידום האינטרסים שלהם". 

השגריר החדש של צרפת בביירות יקיים קשר ישיר עם חיזבאללה, ועוזר מיוחד מונה כדי לסייע לו בנושא. צרפת, כמו האיחוד האירופי, מפרידה בין "הזרוע הצבאית" של חיזבאללה ל"זרוע המדינית" שלו, שאינה נכללת ברשימת ארגוני הטרור. בית הדין המיוחד ללבנון, הנתמך על ידי האו"ם, דן באחריות לפיגוע ההתאבדות הענק שגרם ב־14 בפברואר 2005 למותם של חרירי ו־21 אנשים נוספים. 

ארבעת החשודים, כולם חברי חיזבאללה, הועמדו שלא בפניהם בפני בית הדין המיוחד שהתכנס בליידסשנדאם ליד האג. ההליכים בפניו נמשכו לא פחות משש שנים, אחרי חקירה של 15 שנה. הקמת בית הדין והחקירה עלו כמיליארד דולר, מה שלא מנע סחבת, איומים ועיכובים בטיעונים שונים, כדי לא להגיע לסיומו.