האווירה באי אחרי מועצת השבט הסוערת של העונה משונה מתמיד: אסי קולט שהיה שאנן מדי, עידן וירדן מבינים שהם חייבים לחשב מסלול מחדש ובני עדיין מתאמן על נאומי הגשמה עצמית שאף אחד לא רוצה בהם. 

הפעם, מאזן הכוחות רגיש ושביר במיוחד: הבוזגלוס אמנם ביתרון רגעי 4-3 על הג'רביז, אך אלינה שבבקתה נושפת בעורפם וממש לא מתכוונת לוותר. בקיצור, זה אולי הרגע הראשון בעונה שכלל לא מובן איך תתפתח העונה (להוציא התערבויות של ההפקה, שהן סוג של כוח עליון). בואו נדבר על זה.

ירדן ג'רבי (צילום: צילום מסך רשת 13)
ירדן ג'רבי (צילום: צילום מסך רשת 13)

אסי צודק בהנחתו כי הגעה לגמר כנציג יחיד מהבוזגלוס היא התרחיש האידיאלי עבורו. ברור, אם עידן וירדן (היפים והאמיצים) יישבו לצידו, קולות הג'רביז במיל' יתפלגו ביניהם והוא יגרוף את קולות הבוזגלוס שנמצאים בחבר המושבעים היישר אל המיליון. עכשיו רק נותר למצוא דרך להדיח את ישראל, רגב ואלה מבלי לעורר חשד שאסי הוא זה שזמם את כל התהליך, אחרת כל המזימה תיכשל. לא פשוט. האם אחרי כל הטפות המוסר על הבגידות והזיגזוגים יצליח השייח' להדיח את בני בריתו מבלי לעורר את זעמם? 

מנגד, מי שהלכו זה לצד זו מהיום הראשון במשחק מבינים ששיתוף הפעולה ביניהם יוביל אותם לגמר, אך הקולות יתחלקו בין המאמי הלאומי למאמית (יש מילה כזו?) הלאומית והפיינליסט השלישי יזכה מן ההפקר. פחות מגניב. לכן, החליט עידן ללכת על כל הקופה וליצור את הברית הכי מפתיעה שראינו העונה – חביבוזגלו. זה לא קליט, אנא בטלו את המהלך. מה הרעיון? עידן ידאג שבמידה והג'רביז יהיו ביתרון – אסי לא יעמוד להדחה ואם הכדור בידיים של הבוגזלוס – השייח ישמור על עידן מכל משמר. כתוצאה מכך, המתחרים העיקריים שלהם לכתר, ג'רבי וישראל, יצטרכו לבקר בבקתה ולהיפרד מהמשחק ודרכם לגמר כמעט בטוחה. לאסי לא אמורה להיות בעיה, שכן כל מהות הקשר בינו לבין ישראל מסתכמת בהחלפת ירידות על אלינה משל היו קלפי סופרבול, אבל בין ירדן לעידן נוצרה חברות אמיתית (שלא נאמר מעבר לזה באופן חד צדדי מסוים) ובגידה שכזו יכולה להשאיר רסיסים של לבה השבור של ג'רבי על האי. 

אסי ועידן מתכננים תוכניות (צילום: צילום מסך רשת 13)
אסי ועידן מתכננים תוכניות (צילום: צילום מסך רשת 13)

ואגב, עידן החביב, בפעם הבאה שאתה יורה משפטים לאוויר כמו "אם אני מגיע למצב שאני מדיח את ג'רבי, אני עושה את זה בלב שלם", תדאג שיהיה רופא בקהל שיטפל במי שנקשר יתר על המידה למערכת היחסים הזו. נניח, אני. יש גבול למה שאני יכולה לשאת. לעת עתה, היית ונותרת מהאהובים עליי, אך אם תדיח את ג'רבי, אתקשה מאוד לסלוח על אף הכריזמה שלך שנשפכת ומציפה לי את הסלון. למישהו יש מגב?

ומיום בסל – ליום עסל (אמור להיות הפוך, אבל תזרמו): גברת אלינה לוי, שתית מיץ מזל או שסתם קמת עם מצב רוח? מה קורה עם רצף הניצחונות הללו ואיפה לעזאזל היית כשנדרשת סה"כ להדליק אש תחת לחץ?

יום המזל של אלינה החל כשרגב הגיע לבקתה למשימת הדו קרב השגרתית על מסר מהבית. והפעם, האבא המתוק של עידן חביב, שהיה ההורה היחיד שסוף סוף הבין את הפורמט, והניח שיתרון לברית של עידן יסייע לו יותר מאשר 7 דקות שיחה עם מי שפגש רק לפני שלושה שבועות. כך, לתדהמתו של רגב ועם אהבה גדולה לחמאת בוטנים, גרסה ובלסה אלינה את הר הממרח הצהוב להנאתה (על אף שכמעט קיפחה את חייה בדרך) והצליחה לגבור על רגב ההמום בבקתה. רק עוד ניצחון אחד כזה והיא חוזרת למשחק. ברוך בורא חמאת הבוטנים והפרצופים של אלינה.

אלינה לוי ורגב הוד (צילום: צילום מסך רשת 13)
אלינה לוי ורגב הוד (צילום: צילום מסך רשת 13)

חשבתם שהיא סיימה? חשבו שנית: הקרנבל לא נגמר גם כשבחרה, באומץ רב (יש לציין), להילחם מול רגב על הקול שלו במועצה. אם תנצח – תזכה להצביע במקומו, אם תפסיד – תודח סופית מהמשחק. תוך דקות אחדות שנראו כמו הזמן היחיד שהמפיקים ישנו ולכן שכחו להתערב – אלינה הצליחה לנצח שוב ושינתה את המאזן המספרי לטובת הג'רביז. עכשיו, הכדור באמת בידיים של עידן: האם יסייע לאסי לקחת את החסינות ובכך ישמור עליו, או שיעשה את המהלך הנכון עבור הברית שלו וידיח את השייח' הגדול מהמשחק?

סתם, זו לא באמת שאלה. הסיכוי שאסי יודח הוא כמו הסיכוי שדקל וקנין יחליף את גיא זוארץ בהנחייה ולכן היו רגועים, ותנו לקפטנים של רשת 13 להמשיך להשיט אותנו עד המחדל הבא. אדיוס