ועדת החוקה של הכנסת מקיימת היום (רביעי) דיון בנושא ההגבלות על בתי הכנסת, בהשתתפות שר הבריאות יולי אדלשטיין. את הדיון יזמו הח"כים אליהו חסיד ומשה אבוטבול תחת הכותרת: "אפליית בתי הכנסת במגבלות מחמירות תוך עיוות נתוני ההדבקה שהיו בהם".

בדברי ההסבר לבקשת הדיון נכתב כי "בעוד המדינה מתירה הפגנות כמעט ללא מגבלות, מקלה בהגבלות לבתי מלון, מוסדות חינוך, אתרי בילוי ועוד, מגדירה 'תו סגול' ו/או קובעת מגבלות המותאמות לגודל השטח למגוון תחומים, הרי שבבתי הכנסת, הממשלה מגבילה את מספר המתפללים באופן קיצוני, בלתי מידתי ומבלי לקחת בחשבון את גודל אולם התפילה".

"יתרה מכך כדי לתייג את בתי הכנסת כמקום עם אחוזי הדבקה גבוהים, יצר משרד הבריאות הגדרה כוללנית של "מוסד דתי" והכליל בתוכו בתי כנסת, מקוואות, ישיבות וכוללים - בעוד ברור לכל שאין כל קשר בין המקומות השונים, למעט היותם משרתים אנשים דתיים - ובכך העלה את אחוזי ההדבקה ויצר רושם כאילו התחלואה בבתי הכנסת היא מהגבוהים".

"במציאות, זה הפוך לגמרי. התחלואה בבתי הכנסת היא מינורית, וגם אופי הפעילות בהם אינה של מפגש חברתי, אין קירוב או חיבור פיזי בין הנוכחים, המתפללים עטויי מסכות ויושבים על מקומות קבועים למשך כל זמן השהות במקום".

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר אמר לקראת הדיון: "את נגיף הקורונה אפשר לנצח רק אם תהיה התגייסות ושיתוף פעולה מצד הציבור. כללי הבריאות חשובים מאוד, אבל אמון הציבור חשוב לא פחות. אם הקריטריונים לא יהיו שקופים ושוויוניים לא נוכל לגייס את הציבור למאבק"