פרשת הצוללות: דוד שמרון, בן דודו מסדר שני של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הגיש היום (רביעי) תביעת לשון הרע בסך יותר מחצי מיליון ש"ח נגד חה"כ מיש עתיד-תל"ם, משה (בוגי) יעלון, ביחס להתבטאויותיו הקושרות אותו לפרשת הצוללות, וכן דברים שאמר בגנותו בתקופה האחרונה בכלי התקשורת.

לדברי שמרון, תביעתו מתמקדת במספר פרסומים של יעלון לגביו, בהם הואשם שמרון בקנוניה לצד גורמים נוספים, בהם ראש הממשלה נתניהו ונציג המספנות בגרמניה, מיכאל גנור. לדברי יעלון, כלל הגורמים, לרבות שמרון, קידמו רכש של צוללות מיותרות לצי של מדינת ישראל, כביכול בתמורה לקבלת עמלות ותשלומי שוחד בהיקף של מיליוני שקלים. 

דוד שמרון  (צילום: פלאש 90)
דוד שמרון (צילום: פלאש 90)

כזכור, הפרקליטות החליטה שלא להגיש כתב אישום נגד שמרון בפרשת הצוללות, בשל היעדר ראיות, וראש הממשלה נתניהו, לא נחקר בפרשה כלל. כמו כן, מליאת הכנסת דחתה הבוקר ברוב של 48 מתנגדים מול 19 תומכים את הצעת החוק של סיעת יש עתיד־תל"ם, הדורשת הקמת ועדת חקירה לפרשת הצוללות.

ח"כ משה יעלון הציג את ההצעה, ואמר: "אנו עוסקים בפרשה שהוגדרה על ידי כל מי שמצוי בפרטיה כפרשת השחיתות הביטחונית החמורה ביותר בתולדות המדינה. היא עוסקת בתהליכי רכש של ספינות צוללות ואישור מכירת צוללות למצרים, שיוצרו במספנה בגרמניה". לדבריו, ראש הממשלה מעורב פה מעצם קבלת ההחלטה על רכש צוללת שישית, בניגוד לעמדת המערכת". הוא הוסיף: "נתניהו מעורב גם באישור מכירת שתי צוללות נחותות למצרים, זאת בניגוד למדיניות קודמת של ממשלת אולמרט שאסרה כל עסקה כזאת, ובהמשך היה מעורב במניעת מכרז לרכישת ספינות מגן, ובאישור של מכירת שתי צוללות הפעם מתקדמות למצרים - ללא שום אישור של שום גורם".