החלה חלוקת המענקים: הביטוח הלאומי מסר היום (רביעי) כי מחצית מהמענקים הועברו לאזרחים במהלך ארבעת הימים האחרונים, זאת לאחר שהצליחו לאמת מעל ל-200 אלף חשבונות בנק של אזרחים. חלוקת המענקים לבני 18 ומעלה צפויה להימשך גם מחר, והצפי הוא להעברה לחשובות של עוד כמיליון אזרחים נוספים, עד השלמת החלוקה. 

ביום ראשון העביר הביטוח כ-1.4 מיליארד ש"ח, עבור כ-3 מיליון ילדים בארץ. במהלך היום ואתמול, הועברו כספים לכ-700 אלף זכאים למענק מוגבל בסך 1.78 מיליארד ש"ח. 100 אלף זכאים נוספים למענק מוגדל צפויים לקבל את כספם בסוף השבוע, כיוון שחלק מהחשבונות של הזכאים מצויים בידי אפורטרופוסים. 

כעת, קבוצת הגיל העיקרית שחשבונותיה טרם אושרו הם לאזרחים בטווח הגילאים שבין 18 ל-21. מתוך כ- 570 אלף חשבונות בנק שעדיין לא אומתו, 51% מתוכם הם מהישובים היהודים, כ-25% יישובים מעורבים ו-21.7% מהישובים הלא יהודים. הערים בהן מספר חשבונות הבנקים החסרים הוא הגבוה ביותר הן: ירושלים, תל אביב, חיפה, פתח תקווה, אשדוד ונתניה. 

ביטוח לאומי (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
ביטוח לאומי (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

בימים האחרונים, נשלחו מסרונים לאזרחים שחשבון הבנק שלהם לא מעודכן, ובמידה והסלולרי שלהם לא מאומת, המסרון נשלח להוריהם על מנת שיעדכנו אותם. נוסח המסרון היה: "(שם פרטי) שלום, הביטוח הלאומי מבקש להפקיד את "מענק לכל אזרח" לחשבון הבנק של (שם הילד). לשם כך, על (שם הילד) לעדכן את חשבון הבנק שלו. באתר הביטוח הלאומי, במוקד הטלפוני *8321 או במענה הקולי 02-5393733. אם הפרטים כבר עודכנו, אין צורך לעדכן שוב. בברכת בריאות איתנה, ביטוח לאומי". 

מאיר שפיגלר, מנכ"ל הביטוח הלאומי, אמר כי "לפני כשבוע בלבד עבר חוק 'מענק לכל אזרח' וכבר 50% מתוך אזרחי ישראל קיבלו את המענק. מדובר בפרויקט הגדול ביותר בהיקפו שהיה בישראל שבו מועברים כספים לכלל התושבים. אנו ממשיכים לעבוד מסביב לשעון על מנת לסיים את המשימה כבר בשבוע הבא. חשוב לזכור, הזכאות היא למשך שנה שלמה ולא יהיה אזרח שלא יקבל מהביטוח הלאומי, את המענק לו הוא זכאי".

אנשים בסניף של ביטוח לאומי  (צילום: פלאש 90)
אנשים בסניף של ביטוח לאומי (צילום: פלאש 90)
 

שר העבודה והרווחה, איציק שמולי, אמר כי "לאחר מאבק עיקש שהובלתי לחלוקה צודקת יותר של מענקים מוגדלים לשכבות החלשות, היום מאות מיליוני שקלים מגיעים לידיים הנכונות – לנכים, לקשישים סיעודיים ומקבלי הבטחת הכנסה, לניצולי שואה נזקקים, לעולים ולציבורים מוחלשים נוספים. מדובר בהישג חשוב בתקופה כ"כ קריטית ומגיע יישר כוח גדול לעובדי הביטוח הלאומי על חריצותם ומסירותם. אמשיך להיאבק למען השכבות החלשות ולפעול למען הקשישים, הנכים ונפגעי המשבר, בכל רגע ובכל מקום".