הפזמונאי, הסופר והמשורר אברהם בר-עוז, חתן פרס ראש הממשלה לסופרים עבריים, יקיר אקו"ם ובעל תעודת הוקרה מהמדינה על תרומתו לעידוד השירה והפזמון על שקידם משוררים וסופרים רבים הלך הבוקר (רביעי) לעולמו בגיל 87 ונקבר בבית העלמין ירקון בתל אביב.

אחד השירים הכי ידועים שבר עוז כתב הוא "המלאך הטוב יופיע" שביצעה לילית נגר בפסטיבל הזמר המזרחי הראשון בשנת 1971 וזכה בפרס הראשון.

הוא חתום על קלאסיקות עבריות רבות, בהן: "נעמה" שבוצע על ידי אסתר עופרים בפסטיבל הזמר והפזמון השני (1961) וקטף את המקום השני (לימים בוצע גם על ידי עפרה חזה), "בערבות לכיש" שביצע ישראל יצחקי בשנת 1956, "על גמלי" שביצע ישראל יצחקי בשנת 1958 וזכה לביצועים נוספים של בעז שרעבי (אחיו, נחמיה שרעבי, הלחין את השיר), תזמורת רשות השידור בערבית (בניצוחו של זוזו מוסא), דקלון וג'קי מקייטן.

פזמונים נוספים שכתב: "ההלך הבודד"  (הידוע גם כ"שיר ההלך") שזכה לביצועים שונים של אילנית, צמד הרעים החיפני ולוסי ארנון, "דבקה השלום" שביצעו צמד העמרנים ואופירה גלוסקא, "מרחבייך" שביצע צמד העמרנים, "כבשתי" שביצע צמד הפרברים, "האיש מהכרם" שביצעה גילה בשארי, "בת החן" שביצעה חנה אהרוני, "מורי סעדיה" שביצעה להקת "צלילי העוד", "אייך" שביצע צמד צלילי צבר, "חלומי" שביצעה רבקה רז, "אגדת לוחמים" שביצע ישראל יצחקי, "מי לוחש בלילות?" שביצעה יפה ירקוני, "רבקה ושמעון" שביצע אהרון צדוק, "שבת זכה" שביצע רן אלירן ו"אליהו אחי" שביצע משה גיאת.

בר-עוז נולד בתל אביב להורים חלוצים שעלו מתעז שבתימן בשנת 1922. לפני קום המדינה, שירת כלוחם במחתרת האצ"ל וזכה לכינוי "משורר המחתרות". בשנת 1970 הקים וייסד את ביטון "הגות" שקידם סופרים ומשוררים רבים וכן הקים את הוצאת "בית היצירה" שפרסמה ועודד יצירות סופרים רבים.