גוגל הכריזה הבוקר (חמישי) על חמישה כלים חדשים חווייתיים באפליקציית Google Arts & Culture, המיועדים לאוהבי תרבות בכל הגילאים  הכלים הללו מאפשרים לאנשים ברחבי העולם לגלות תערוכות ויצירות אמנותיות שונות, ולבקר באתרי טבע ובמקומות שכרגע לא ניתן להגיע אליהם בשל מגבלות הקורונה ברחבי העולם. 

הכלי הראשון נקרא Color Hunt, והוא מאפשר ליצור פלטת צבעים עשירה בסביבת המשתמש ולהשתמש בהם ביצירות אמנות קיימות. בתמונה להלן ניתן לראות איך אפשר לצבוע מחדש את היצירה של ואן גוך, ״אירוסים״, בצבעים המקיפים אותנו בבית שלנו.  

Color Hunt (צילום: צילום מסך)
Color Hunt (צילום: צילום מסך)

כלי נוסף בשם Assisted Melody, מאפשר לכולם - בין אם הם מוזיקאים, ובין אם לאו, להלחין צלילים ומנגינות על גבי מחברת תווים דיגיטלית ובהקלקת עכבר למזג אותן עם יצירות של באך, ללא צורך בידע מוזיקלי מקדים. 

Assisted Melody (צילום: צילום מסך)
Assisted Melody (צילום: צילום מסך)

כל יצירת אומנות, גם המוערכות ביותר שבהן, התחילה מרישום. הכלי - Draw to Art - משתמש בלימוד מכונה בשביל לזהות יצירות אמנות הדומות לשירבוטים שלכם, בהם ציורים, שרטוטים ופסלים מפורסמים. 

Draw to Art (צילום: צילום מסך)
Draw to Art (צילום: צילום מסך)

מתגעגעים לתחושת חו"ל? הפיצ'ר בשם Hopper, the penguin explorer, יחזיר לכם אותה ולו במעט. הופר הפינגווין המתוק, יהפוך להיות המדריך שלכם במבחר אתרים מוכרים ברחבי העולם - מהפירמידות של גיזה ומגדל אייפל, עד מוזיאון ישראל שבירושלים. בנוסף, תוכלו גם לצלם אותו למזכרת במהלך הסיורים. הופר גם אוהב ללכת לאיבוד לפעמים במוזיאונים. 

ופיצ'ר בשם An Ocean of Books הוא דרך חדשה לגלות פרטי טריוויה ועובדות מעניינות על יצירות ספרותיות. למשל, ידעתם ששרלוק הולמס מעולם לא אמר ״אלמנטרי, ווטסון ידידי״? או שכתב היד המקורי של ״על עכברים ואנשים״ של ג׳ון סטיינבק נאכל על ידי הכלב שלו? 

An Ocean of Books (צילום: צילום מסך)
An Ocean of Books (צילום: צילום מסך)