הישרדות משפחות: מה זה? איפה האי? איפה השורדים? איפה גיא מתסיס ומחרחר מלחמה? איפה הבושה שלכם ערוץ 13? פרק שלם הוקדש ליעל בר זוהר מטיילת בין משפחות השורדים, לא לזה נרשמתי. איזה עוד חורבן תמיטו עלינו, הישרדות? אולי פרק על משפחות ההפקה? איך אשתו של איש הסאונד מתמודדת בלעדיו? מישהו שומע אותה? מי מאכיל את החתול של עוזרת ההפקה בזמן שהיא מספרת לבוזגלו איפה החביאו את פסלון החסינות?

הישרדות עברתם את הגבול ולא לפיליפינים, כמו משימת אכילת העטלף, עונה לא בטוב טעם. חייב להודות שאני מופתע, כשחשבתי שראיתי הכל, שסחטו את הישרדות עד תום, צצה לה בר זוהר, משימת הישרדות מיוחדת, הפעם משימת אתגר לצופים. נראה אתכם לא נוגעים בשלט, מתחילים.

הישרדות - אסי בוזגלו (צילום: צילום מסך רשת 13)
הישרדות - אסי בוזגלו (צילום: צילום מסך רשת 13)

כאמור, יעל בר זוהר יצאה לפגוש את האנשים שנשארו מאחור, המשפחות. היא מתחילה בביקור בבית הוד, אשתו של רגב מתלוננת שזה לא זמן טוב שרגב יעלם. יעל מספרת שגם בעלה תמיד נוסע בעת אירועים משמעותיים, מעבר דירה, לידות, גמר ששטוס, לא יודע, כבר הספקתי להשתעמם. ממשיכים לסיור בדירה, יש חדר ארונות לאשתו וחדר ארונות נפרד לרגב. די, ראיתי מספיק. איך אשרוד את הפרק הזה?

הן יושבות על הספה במזגן, אשתו עורגת אליו ורק רוצה להיות לצידו, לשמור על רגב, לו רק הייתה יודעת שציפור הנפש של רגב אילמת ובכלל כלואה בכלוב של בוזגלו. יעל מסבירה שלוקח לשורדים זמן להתאושש כשהם חוזרים, שתקבל אותו בסבלנות וברכות, ומה איתנו הצופים? מי ינחם אותנו אחרי שצפינו בפרק שעדיף שהיה משודר לפני שהעונה בכלל התחילה?

די להתלונן, מה אנחנו לוזרים, עוברים לבית של ווינרית, הבית של ירדן ג'רבי. בר-זוהר עונדת את המדליה שלה מהאולימפיאדה, הלו יעל, זה לא בגד ים של פלפל. טוב, אני קצת זקן, אבל גם ירדן, אומרת יעל להוריה, היא כבר בת 30. "עד כמה אתם משגעים אותה לגבי זוגיות?", "כשזה יגיע, זה יגיע", הם עונים, הלו הורים, זה הגיע איתה בטיסה לפיליפינים, קדימה, שתעשה לו איפון ותפיל אותו למזרן.

ירדן ג'רבי (צילום: צילום מסך רשת 13)
ירדן ג'רבי (צילום: צילום מסך רשת 13)

בר-זוהר מחזיקה בהשתאות מדלית כסף של ירדן, אלופת העולם, אומרת נורית ג'רבי, אמא של ירדן. שמוליק, אביה, מספר שירדן הגשימה את החלום שלו ומתחיל לדמוע, הוא לרגע מתבייש בפרץ הרגשות, "היא תראה את כל זה?", הוא שואל. כנראה שרק היא שמוליק, כולם כבר בערוץ אחר.

ממשיכים כמו כבשים לטבח, אחיו של ישראל מטייל עם הכלב של ישראל, סקאר, רגע של אור, בביקורת הקודמת השוויתי את בוזגלו לסקאר, הייתי כל כך קרוב! מנשה אוגבלו דומה מאוד לישראל, עם פחות קעקועים ופחות מיליון מהאח הגדול וכנראה גם פחות חוכמת רחוב, או בגרסתו של ישראל, התנשאות רחוב.

בר-זוהר אומרת שהיא זוכרת את הציור שישראל צייר בסרטון תעודת הזהות שלו בבית האח הגדול, באמת? אני בקושי זוכר את מספר תעודת הזהות שלי. יכול להיות שיעל בר זוהר חולמת להיות באח הגדול? זו תהיה נקמה די מתוקה בבעלה שנעלם לה לשבועות לפיליפינים. מחזיק אצבעות לעונה הבאה.

ישראל אוגלבו (צילום: צילום מסך רשת 13)
ישראל אוגלבו (צילום: צילום מסך רשת 13)

(וידוי: אף פעם לא ראיתי בוזגלוס, האחים לבית בוזגלו דומים לאסי, נראה שכולם נרדמו במכון קעקועים וקשקשו עליהם עד שנגמר הדיו). אייר בוזגלו, בתו של אסי, נשאלת אם היא מתגעגעת לאבא, אשתו מספרת על הקשר ההדוק בין אב ובתו, ואייר מתחילה לדמוע, בר-זוהר מזהה ולוחצת עוד על הרגש: "מה חסר לך? למה את מתגעגעת?", לוחצת לה על הדמעות. למדה טריק או שניים מגיא, מתי הם יקבלו תוכנית כמו פאולה וליאון, יש מקום בביצה לעוד זוג מלכותי.

לסיכום, העונה מתאפיינת בהפקה שלא חוסכת באף רגע, כמו אגרן אובססיבי לחומר שצולם, רצפת חדר העריכה מבריקה. מישהו התעטש במחנה? נכנס לשידור. מדברים על מגיני אשכים? נכנס לשידור. הולכים לראיין משפחות של שורדים שמזמן הדיחו אותם מהמשחק? נכנס לשידור. תודה על כלום הישרדות, אולי רק תודה על הספויילר לגמר, לדעתי הבתים שבר-זוהר ביקרה בהם הם בתי השורדים שיגיעו לגמר. מקווה שאזכור זאת עד הגמר, בקצב הזה, עוד 50 פרקים בערך.