"חם באוזן": ספר הילדים "תפילילה" שנכתב על ידי מאיה חנוך ומיכל כהן-חי יצא לראשונה בשנת 2003 וזכה להצלחה כבירה. לפני כשנתיים חברו חנוך וכהן-חי לגיא מרוז ויחד יצאו למסע מוזיקלי בעקבות הספר. מרוז הלחין מחצית משירי הספר כשהמחצית השנייה הולחנה על ידי מוזיקאים בולטים בהם שלום חנוך (אביה של מיה), יוני רכטר, אלון אולארצ'יק, נינט טייב, אסתר רדא, בן ארצי, אלון עדר ותמר מסיקה בת ה-9, בתה של מירי. על ההפקה המוזיקלית אמון יונתן בר גיורא שרק לאחרונה הרשים ביצירת הפסקול לסרט הדוקו על יוסי בנאי.

השבוע יצאה סנונית ראשונה מהפרויקט – "זמן תפילילה" שיר הנושא שהלחין גיא מרוז ובביצועו משתתפים אבי גרייניק, אלון עדר, אסתר רדא, בן ארצי, גיא מרוז, מירי מסיקה ונינט טייב.

הלחן המלודי והשקט המושתת על הרמוניות קוליות זוכה לרכות מלטפת בביצועים מלאי הרגש של סופרגרופ האמנים ומצליח לשרת היטב את הטקסט כשהוא מעניק לו פרשנות מאתגרת, מסקרנת וקליטה שמשאירה טעם של עוד. כל אלה הופכים את השיר (ואני משער, מבלי לשמוע עדיין, שאת הפרויקט כולו) לבעל פוטנציאל להפוך לקלאסיקה ישראלית.

כשעושים קאמבק הוא צריך להיות מוקפד ומתוקתק, אך זה לא המקרה כשמדובר בלהקת "חמסה" שבתחילת שנות ה-2000 פרצה עם המגה להיט הטיזרי – "אתה חייב למות עליי".

הלהקה הוציאה השבוע שיר ראשון במסגרת קאמבק היסטורי – "אינתי חייאתי" שהוא הכל מלהיות שיר טוב: קקופוניה של גימיקים שמשלבים בין עברית לערבית, מילים ומנגינה גנריות ולא מעניינות במיוחד טבולות בחריזה מאולצת ("זולה- עשו לה?") ופזמון מרגיז שאולי התאים לדנה אינטרנשיונל של שנות ה-90 אך כיום בעידן של 2020 השטיקים שעבדו אז כבר לא רלוונטיים ומציגים את הלהקה באור די פתטי, לטעמי. ציפיתי ליותר השקעה. 

השחקן אביב אלוש שכבר הוכיח את כישרונו המוזיקלי עת שיתף פעולה עם עילי בוטנר לפני כשנתיים, חבק היום שיר סולו חדש – "מקום מולך", שיר שכתב לאשתו נופר בפרט ולמשפחתם.

בקולו המחוספס והעוצמתי שכולל לעתים גם אי-דיוקים מוזיקליים (במקרה שלו, זה יתרון כי הוא מגיש כנות ואותנטיות) אך דיקציה מדויקת של רוקר טבעי, מוכיח אלוש ברומנטיקה את היותו יוצר מלא נשמה ורגש. הטקסט בו הוא מצהיר בפני אשתו על היותה בית עבורו מתמזג בצורה מרגשת עם הלחן הנעים לאוזן (כאן יש לציין לשבח את עבודתו של המפיק המוזיקלי פטריק סבג) ומוציא מאלוש את המיטב.

אחרי שניסה לצאת להרפתקה קצת מביכה של פופ נוסחתי הפונה לטינאייג'רס, מוש בן ארי חוזר לעצמו (מוזיקלית) עם "את שומעת" שכתב והלחין המוזיקאי והמפיק המוזיקלי נועם עקרבי שתפר שיר המתאים היטב לקולו של בן ארי.

השיר, אתני אוריינטלי בנוי מכל האלמנטים הרלוונטיים ללהיט: בית רומנטי וקיטשי, פזמון שמרים לבתים ונדבק באוזן ומבצע מצוין כמוש בן ארי שמבצע את השיר בטוטאליות וכנות כמו הוא נכתב על ידו.

הראל סקעת, אניה בוקשטיין ואבי אוחיון יצרו דאנס פופ בסגנון מסיבת אייטיז-ניינטיז שביצעו סקעת ובוקשטיין שלמן השמיעה הראשונה ברור כי הוא צפוי להפוך לאחד הלהיטים שיחממו את הקיץ, גם בגלל השילוב הקולי בין שתי מכונות הפופ המשומנות הללו, גם בשל הכימיה המחשמלת הבוקעת מבעד לצלילים וגם בגלל שפופ מקורי בימינו הוא מצרך נדיר והשניים מצליחים לעשות זאת כמו שצריך.

השיר הכי חריף השבוע שייך לדג נחש – "בומבה", שיר מחאה בועט על המצב השורר במדינת ההפגנות שהפכנו להיות בתקופה האחרונה. בסגנון המוזיקלי המוכר של להקת ההיפ הופ הוותיקה היא מגישה בפאן ובעוקצנות את קולה, הן כקורבן של עולם התרבות הסגור והן כלהקה ישראלית אסלית.

"כמו כולם ממשיך לרוץ, פחות חשוב לי לאן, חיים בסיר לחוץ, אז בואו כולם נשבור ת'מעגל של מירי (רגב), ביבי (נתניהו), מיקי (זוהר), בני (גנץ), בניני (נתניהו), די! בומבה!", שרה הלהקה וכל מילה נוספת תהיה מיותרת.

חם בחו"ל 

בילי אייליש – My Future

בילי אייליש בשיר חדש ושובר לב ששומר על הקו שאפיין את אלבומה הראשון וזוכה לקליפ אנימציה מרשים במיוחד.

ביונסה, שאטאה ווייל ומייג'ור לאזאר – Already

פנינה מתוך אלבום הקונספט הויזואלי של קווין בי שהושק השבוע – Black Is King ומבוסס על מוזיקה מפסקול הסרט "מלך האריות – המתנה".