"בשורה ענקית לציבור המטופלים": רפורמת הקנאביס הרפואי ממשיכה להתקדם. בדיון שנערך אתמול בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות הציג סגן שר הבריאות יואב קיש את התיקונים שעליהם הוחלט ברפורמת הקנאביס הרפואי.

בין השאר, הדגיש קיש כי לאחר שתאושר הרפורמה, יוכל רופא מומחה בישראל להעניק מרשם לקנאביס לחולים בארץ. במשרד הבריאות דורשים מימון ראשוני בסך 100 מיליון שקל עבור הסדרת רפורמת הקנאביס הרפואי, והבהירו: "לא יהיה יצוא של גרם אחד של קנאביס לפני שיוסדר המחיר בישראל".

סגן שר הבריאות, יואב קיש (צילום: עדינה וולמן, דוברות הכנסת)
סגן שר הבריאות, יואב קיש (צילום: עדינה וולמן, דוברות הכנסת)

לדברי קיש, "מרשם הקנאביס הרפואי יונפק על ידי רופאים מומחים, וזה יכלול שיתוף פעולה מלא עם ההסתדרות הרפואית וקופות החולים, שכבר הביעו נכונות לקחת חלק במהלך. זו בשורה ענקית לציבור המטופלים. אנחנו פותחים את התחום לאלפי רופאים מומחים, שהמדפסת שלהם תדע להוציא מרשם לאנטיביוטיקה וגם לקנאביס רפואי".

בהתאחדות התעשיינים טענו מנגד כי משרד הבריאות עלול ליצור מציאות בלתי אפשרית עבור חברות הקנאביס, כאשר מצד אחד, אותן חברות - "יספגו את עלויות שדרוג מתקניהן בהתאם להחמרת התקנים, ומנגד, תיאסר עליהן האפשרות לייצא ולהרחיב את השווקים שלהן, ובכך ליצור הכנסות שעשויות לממן את העלויות הללו".