בית המשפט הטיל היום (חמישי) תשעה חודשי עבודות שירות על רונן ביטי, אביה של כוכבת הילדים עדי ביטי, שהורשע בהטרדה מינית של קטינות. זאת, בניגוד לעמדת הפרקליטות שדרשה לגזור עליו ארבע שנות מאסר בפועל, לאחר שביטי הודה בכתב האישום המתוקן במסגרת הסדר טיעון בתום הליך גישור ממושך.

לפי כתב האישום, בשנת 2014 הוקמה קבוצת וואטסאפ בשם "ביטי אימפריה", שבה הוא היה אחד המנהלים. השתתפו בה כ־70 קטינות שמעריצות את בתו עדי. בהמשך נפתחו קבוצות וואטסאפ נוספות. החל מיולי 2017 ועד לסוף ינואר 2018 נהג ביטי לשוחח עם קטינות המעריצות את עדי, הן בקבוצות הוואטסאפ והן בצ'ט הפרטי, חלקן שיחות בעלות תוכן מיני.

רונן ביטי (צילום: ללא קרדיט)
רונן ביטי (צילום: ללא קרדיט)

בין השאר, הוא נהג להציע להן לבצע בעצמן מעשים מיניים, לשלוח לו הודעה קולית שבה הן גונחות, לשלוח לחלקן תמונות וצילומי וידיאו של גברים מבצעים בעצמם מעשים מיניים ועוד. בהמשך, פתחו חלק מהקטינות קבוצת וואטסאפ שבה חשפו בפני אשת הנאשם את מעשיו.

בית המשפט הרשיע את ביטי בן ה-49 בעבירות של מעשה מגונה בקטינה שלא מלאו לה 14 (ריבוי עבירות), מעשה מגונה בפני קטינה מתחת לגיל 16 (ריבוי עבירות) והטרדה מינית בקטינה שטרם מלאו לה 15. הנאשם ביצע את העבירות בשבע מתלוננות שהיו בנות 13־15 בעת ביצוע המעשים.

עורכי הדין אבי חימי ורותם טובול, המייצגים את ביטי, מסרו: ״התחלנו את ההליך בבושה גדולה נוכח המעשים, אבל היום יצאנו את בית המשפט מחוזקים ובראש מורם, לאור הליך השיקום המוצלח שעבר מרשנו ואנחנו מברכים על גזר הדין המדבר בעד עצמו״.

יו"ר נעמת, חגית פאר, מסרה בתגובה: ״מדובר במסר בעייתי מאד שמעביר בית המשפט אל מול מסכת של הטרדות סדרתיות נגד נערות צעירות. ישראל היא מדינת חוק ואנו מכבדים את ההחלטה אך לא מסכימים איתה. מעבר לכך שהעונש שנגזר לא תואם את חומרת העברות- נדרשת הרתעה אל מול עבריינים פוטנציאליים. במקביל, גזר דין שכזה, כמו גזר הדין בעניינו של השחקן משה איבגי, הוא עוד סמן, שבוודאי לא תורם לעידוד נערות ונשים במצב דומה לאזור אומץ ולהתלונן״.