סמסונג ערכה הבוקר (חמישי) אירוע מיוחד לעיתונאים (בכפוך למגבלות הקורונה כמובן) במהלכו נחשפנו למוצרים החדשים שהוכרזו אמש באירוע וירטואלי. ההשקה הראשונה, והמעניינת ביותר, בה התנסיתי היא צמד מכשירי הנוט 20. העיצוב של המכשירים מזכיר בקווים הכלליים את הנוט 9 בו אני משתמשת מזה כשנתיים, כאשר ההבדלים המרכזיים בין המכשירים הם השוליים הצרים בהרבה בנוט 20, והעובדה שבמכשיר החדש אין "מגרעת" - והמצלמה ממוקמת במעין חור במסך.

צמד המכשירים מצויד במסכים במידות 6.7 ו-6.9 אינץ', והופתעתי לגלות שניתן להשתמש בהם גם בעזרת יד אחת בלבד, דבר שעלול להפוך לקשה (עד בלתי אפשרי) במכשירים בעלי מסכים גדולים במיוחד, עבור משתמשים בעלי כפות ידיים קטנות יחסית. עם זאת, קחו בחשבון שבדומה למכשירים רבים בגודל הזה - הוא נכשל במבחן הכניסה לכיס. חצי ממנו היה מחוץ לכיס במכנסי נשים (גם בכיס האחורי וגם בקדמי), בעוד שבמכנסי גברים הוא בלט מעט החוצה בשני הכיסים הללו.

סוגייה נוספת שהפתיעה אותי לטובה היא הנראות של המכשיר. מודה, שברגע הראשון הייתי סקפטית למדי לגבי הבחירה העיצובית של סמסונג - לצבוע את כל המכשירים החדשים בגוון ברונזה. מדובר בבחירה שונה (אך בואו לא נשכח שאפל מחזיקה באייפונים צהובים וירוקים) אך יפה מאוד שנותנת לכלל המכשירים מראה יוקרתי.

צמד מכשירי הנוט (הדגם השמאלי הוא דגם האולטרה)
צמד מכשירי הנוט (הדגם השמאלי הוא דגם האולטרה)

סוגייה שעולה לא פעם כאשר מדובר בכמה גרסאות של אותו מכשיר, היא - האם יש הבדל בין הגרסה ה"רגילה" לבין גרסת ה"אולטרה" ועד כמה הוא משמעותי. מהתרשמות ראשונית שלי, נראה כי ישנם הבדלים בין המכשירים והסוגייה איזה מהשניים לרכוש תלויה הן בצרכים והן בתקציב שלכם, שכן המכשירים עצמם במילא אינם זולים - 3,499 ש"ח לדגם הרגיל ו-4,499 ש"ח לאולטרה

כאמור, השניים מצוידים במערך צילום חדש ומרשים במיוחד, אם כי זה השל הנוט 20 אולטרה טוב יותר והצליח לנפק תמונות שהשאירו אותי ללא מילים. בין היתר, צילמתי בעזרת דגם האולטרה, בצורה ברורה למדי עצמים שהיו מאוד רחוקים ממני והבחנתי בפרטים קטנים בתמונה (למשל תנועת המים בירקון). שאלה רלוונטית נוספת בכל הנוגע למכשירי הנוט היא העט המצורף, שעבר גם הוא שדרוג משמעותי. בין היתר, ניתן לבצע באמצעותו מחוות שונות על ידי הנפתו והזזה שלו מול המסך, מבלי להזדקק לנגיעה ממשית בו. 

צילום בעזרת הגלקסי נוט 20 (צילום: סתיו נמר)
צילום בעזרת הגלקסי נוט 20 (צילום: סתיו נמר)

בהמשך האירוע החזקתי את הטאבלט - גלקסי Tab S7 שהיה נוח לתפעול, וראיתי את האוזניות בעלות הצורה המיוחדת והחריגה למדי. בשני המוצרים הללו לא התנסיתי לעומק, אך אחרים שניסו העניקו להם ציונים גבוהים. מוצר נוסף שהושק באירוע, והפתיע אותי לטובה, היה השעון החכם - Galaxy Watch 3. מדובר בדור החדש של השעון החכם של החברה, שעבר כמה שינויים שונים מאז הדורות הקודמים. בין היתר, הוא יותר דק מהדורות הקודמים. שני הגדלים בהם הוא זמין נראים טוב ואינם גדולים (או לחלופין קטנים מדי) עבור המשתמשים, והם אינם מורגשים על הידיים כמעט, כך שניתן ללכת איתם לאורך כל שעות היום.