נוכח חילוקי הדעות שהתגלעו בין שר החינוך, יואב גלנט, ובכירי משרד החינוך לבין וועדת החינוך של הכנסת, יכנס יו״ר הכנסת, יריב לוין, ביום שני בלשכתו, פגישה בהשתתפות שר החינוך ויו״ר וועדת החינוך, התרבות והספורט, ח״כ רם שפע (כחול לבן). לוין הביע תקווה כי בעקבות הפגישה יוסדרו חילוקי הדעות באשר לאופן העבודה המשותפת של משרד החינוך וועדת החינוך, בדרך שתאפשר את הפיקוח הפרלמנטרי, תוך כבוד ותיאום הדדי, כנדרש בין המשרד והוועדה.

מוקדם יותר היום (חמישי) שלח המשנה ליועמ"ש, רז נזרי, מכתב לסגן יו"ר הכנסת, ח"כ משה ארבל (ש"ס) ובו מתח ביקורת על היעדרות אנשי משרד החינוך מועדת החינוך של הכנסת. במכתבו מציין נזרי כי: "התייצבות נציגי משרד ממשלתי בוועדה של הכנסת היא חובה חוקית". בנוסף כתב: "אי התייצבותו של מי שזומן לוועדה עלול להוביל לנקיטת אמצעים משמעתיים נגדו". מכתבו של נזרי מגיע לאחר שיחה שקיים עם שר החינוך, ובה הביע גלנט את נכונותו לקחת חלק בישיבה הקרובה של וועדת החינוך.

אתמול הייתה אמורה להתקיים בוועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת ישיבת היערכות לפתיחת שנת הלימודים תשפ"א, אולם שר החינוך ובכירי משרדו, ביניהם מנכ"ל משרד החינוך, בחרו להחרימה. יו"ר הוועדה, ח"כ רם שפע הגיב להיעדרות השר ובכירי משרדו: "אין לכם זכות לא לתת תשובות לציבור. גם אם אין תשובות צריך להתייצב ולהגיד זאת".

  מכתבו של המשנה ליועמ"ש, רז נזרי לסיו"ר הכנסת ארבל by מעריב אונליין on Scribd