"מנאייכ", ימים א' וב', 21:15, כאן 11

תרשמו לעצמכם את השם אסייג. שלום אסייג. שחקן אלמוני, צעיר - בעצם כבר לא כל כך צעיר, אבל מבטיח. בהחלט מבטיח. יש עוד שלום אסייג שגם נורא דומה לו, אבל האסייג השני עובד במקצוע שנקרא “סטנד־אפ ישראלי".

אני באופן אישי לא כל כך מסתדר עם המקצוע הזה שקוראים לו “סטנד־אפ ישראלי", כי לדעתי העובדים בו לא כל כך מבינים שהמטרה היא לא לעמוד על במה ולצעוק דברי גיחי אלא להצחיק, ואת זה הם לא יודעים לעשות, אבל זו כאמור רק דעתי האישית. ובכל אופן, בימים רגילים שלום אסייג (השני) הוא עוד אחד בשורה ארוכה־ארוכה אפורה־אפורה של עובדי “סטנד־אפ ישראלי", ואני חושב שבהחלט בלבלתי עליו מספיק את המוח.

שלום אסייג (הראשון), שמשתתף בסדרה החדשה “מנאייכ", שעלתה השבוע בכאן 11, זה כבר עניין אחר לגמרי - בעצם אדם אחר לגמרי. בסדרה אסייג משחק את איזי בכר, חוקר מח"ש ותיק על סף פרישה, שמגלה שחברו הטוב ביותר, קצין משטרה מצטיין, חשוד בפרשת שחיתות חמורה, ובעל כורחו נאלץ להצטרף לחקירה, ודברים רבים בחייו אינם כפי שהם נראים ועולמו של בכר מזדעזע ומתנפץ.

''מנייאכ'' (צילום: באדיבות כאן 11)
''מנייאכ'' (צילום: באדיבות כאן 11)

שלום אסייג (הראשון) - אין דרך אחרת מלתאר זאת - נותן כאן לא פחות מהצגת משחק פנטסטית. בין שהוראות הבימוי הורו לו את הדרך ובין שמצא אותה בעצמו, אסייג מבין את הדמות עד פרטיה האחרונים, ממלא אותה בנפח מדויק ומגיש לנו את איזי בכר במידה כפי שהיינו מצפים מאיזי בכר להיות בנקודה הזאת בחייו.

הוא מותש, הוא מדוכדך, לאשתו (אורנה פיטוסי) היה פעם רומן עם מי שעומד להיות מפכ"ל, הוא לא מוצא עצמו בסביבתו המקצועית־חברתית הגדושה קציני המשטרה שמחים, קופצניים, מדלגים כמו במשחק חבל באזורים האפורים והכהים שסביב החוק שהם אמורים להיות אביריו ושומריו. הוא בן 50 ותכף יוצא לפנסיה ונותר איש ישר. לא קדוש, לא פוץ טהרן, פשוט לא מוצא את עצמו במרחב החדש שמתהווה סביבו. ושלום אסייג כאמור מספר את הסיפור של איזי בכר בצורה נהדרת.

מתוך ''מנייאכ'' (צילום: באדיבות כאן 11)
מתוך ''מנייאכ'' (צילום: באדיבות כאן 11)

אני לא יודע אם במשטרה יאהבו את עלילת “מנאייכ". אין עשן בלי אש, יאמרו האומרים, ומ"מנאייכ" עולה שפע של עשן. יותר מדי שוטרים וקצינים קשורים ליותר מדי עבריינים ביותר מדי קשרים לא הגונים, ואפשר כבר לשמוע את שיחות הסלון של ימי שישי המעמיקות השואגות שכבר “היו דברים מעולם", ובמיוחד בזמן הסמיך הזה של הפגנות ואלות ומכת"זיות, שבו המשטרה אינה סובלת מפופולריות יתר.

כך או אחרת, עלילת “מנאייכ" טובה. אפילו מאוד. היוצר רועי עידן והבמאי אלון זיגמן, וצוות שחקנים נהדר בהובלת השחקן האלמוני שלום אסייג (הראשון) הכינו לנו אחלה סדרה. חבל שאין אותה כבר בבינג'.

# לראות או לוותר: לראות. בטח לראות.

''טריגר'' (צילום: באדיבות כאן 11)
''טריגר'' (צילום: באדיבות כאן 11)

"טריגר", הוט VOD, NEXT TV, החל מ־12.8

ארטיום משתחרר מהכלא הרוסי וכשהוא חמוש ביכולת אבחון פסיכולוגית יוצאת דופן מנסה לשקם את חייו. צחוקים ברחובות מוסקבה
ארטיום משתחרר מעשר שנות מאסר על פשע שלא ביצע ומתחיל לשקם את חייו. אלא שארטיום, בן של פסיכולוג שמרני, הוא בעל עין חדה ויכולת אבחון בלתי רגילה, ושיטות הטיפול שלו הן בלתי קונבנציונליות. הוא פרוע, יצירתי, חסר גבולות ומצחיק. המעשה הראשון שלו כאדם חופשי הוא להפריד בין אשתו לשעבר דאשה לבין ארוסה הנוכחי, ולשם כך הוא מפעיל את מיומנויותיו הפסיכולוגיות וכמובן מצליח. “טריגר" היא אחלה סדרה - קלילה, לא מטופשת, די אינטליגנטית, מציגה לנו תמונה יפה של מוסקבה בלילה, מזמינה אותנו לצחוק. בהחלט שווה צפייה.
# לראות או לוותר: לראות.